راهنمای مسافرتی به رم | Travel Guide To Rome

شهر رم در ایتالیا یکی از دیدنی ترین مناطق تاریخی است که قدمت چند هزار ساله ای را بر خود دارد. این شهر در بخش مرکزی و غربی کشور ایتالیا واقع شده و تقریبا می تواند هر گردشگری و غیر گردشگری دوست دارد تا برای یکبار هم که در میان بنای تاریخی آن و کوچه پس کوچه های دلچسب آن غروب آفتاب را دنبال کند. این شهر در سال ۲۰۰۷ به عنوان یازدهمین مکان بازدید شده در جهان، سومین در اروپا و اولین در ایتالیا توسط گردشگران شناخته شد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

 

 

سفر به ایتالیا؛ کشور تاریخ، فوتبال، مد و پاپ فرانسیس. کشورِ مردان باغیرت و وفادار به خانواده، که هرچند به مافیا و تیفوسی‌های خود افتخار نمی‌کند اما  آن‌ها را جزو فرهنگ کشورش می‌داند. وقتی به ایتالیا سفر می‌کنید مردم پرسر‌و‌صدا و خون‌گرم این کشور با غذاهای معروف ایتالیایی مانند پیتزا و پاستا از شما پذیرایی خواهند کرد ولی مراقب انگشتان خود باشید چون بسیار خوشمزه‌اند!

به این 5 دلیل توریست‌ها به ایتالیا سفر کردند:

1 . جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی و تاریخی ایتالیا از جمله “کولوسئوم” و “برج‌پیزا” هرساله توریست‌های زیادی را به این کشور می‌کشاند.
2 . بازدید از کلیسا و موزه‌های واتیکان و سفر به دنیای فرهنگی مسیحیت از دیگر فعالیت‌های مهم در ایتالیاست، هرچند که واتیکان خود را یک کشور می‌داند.
3 . درست است شهر پاریس را شهر عشاق می‌نامند اما رُم ایتالیا هم دست کمی از پاریس ندارد و مکان مناسبی برای زوج‌های جوان و تازه ازدواج کرده است.
4 . توریست‌ها به مسابقات فوتبال سری A، هفته‌ی مُد میلان و فستیوال‌های مختلف علاقمند هستند.
5 . آشپزی ایتالیایی و غذاهای خوشمزه‌ی آن‌ها مانند راویولی، ریسوتو، پیتزا و پاستا، اشتهای هر کسی را باز می‌کند.

 

موقعیت جغرافیایی ایتالیا

رم بزرگ ‌ترین شهر ایتالیا با مساحت ۱۳۶۲۸۷  کیلومتر می باشد. شهر رم در کنار رودخانه تِوِره و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته است. مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷ در این شهر انجام شد جمعیت آن حدود دو میلیون نفر بوده و پرجمعیت ترین شهر ایتالیا عنوان گرفته است.

ویزا بگیرم؟

ایتالیا جزو کشورهای شینگن است و برای ورود به این کشور باید ویزای شینگن بگیرید که 3 ماهه است و 6 ماه اعتبار دارد. برای گرفتن ویزا نیاز به گرفتن وقت‌ سفارت و انجام مصاحبه دارید.

مختصری از تاریخ شهر رم

این شهر در ایتالیا بر اساس یک افسانه ی قدیمی، شهری ابدی در قرن ۸ بنا شده و دقیقا در زمانی که رموس و رمولوس به منظور یافتن شهری جدید با یکدیگر نزاع کردند و رموس به دست رومولوس نیز به قتل رسید. اما برخی نیز معتقدند که قدمت شهر رم ۶۰۰۰ سال است و محل اولیه ساخته شدن این شهر بر روی تپه های Palatine  در قرن ۸ نیز بوده است.

 

آب و هوای شهر رم

میانگین دمای رم در روزها بالای ۲۰ درجه و در شب ها حدود ۱۰ درجه است. در سردترین ماه سال (ژانویه) میانگین دما به ۱۲ درجه در طول روز و ۳ درجه درشب ها می‌رسد. جولای و آگوست گرم ترین ماه های سال در رم هستند و متوسط دما در آن حدود ۳۰ درجه در طول روز و ۱۸ درجه در شب ها می شود. بارش برف در این شهر خیلی به ندرف اتفاق می افتد. تقریبا هرساله برف می‌بارد،‌ ولی شدت و میزان آن خیلی کم و ملایم است. ولی تقریباً‌ هر ۲۵ سال یک بارش برف سنگین در این شهر اتفاق می افتد که آخرین بار در سال ۲۰۱۲ این اتفاق افتاد. بهار و پاییز بهترین زمان سفر به رم است. چراکه هوا متعادل است و تعداد روزهای آفتابی هم بالاست. اگر تابستان به این شهر رفتید سعی کنید همانند ایتالیایی ها صبح زود از خانه بیرون بروید و هنگام ظهر به اقامتگاه خود بازگردید و پس از غروب آفتاب مجدد به بیرون بروید.

 

هزینه اقامت در رم

زمانی که شما قصد سفر به شهرهای توریستی را دارید باید بدانید که به قطع شرایط مساعدی در آن برقرار است که مسافران سالانه به این شهر سفر می کنند. از همین رو شهر رم هم یکی از توریستی ترین شهرها است و نیازی بهنگرانی بابت اقامت در این شهر نیازی نیست که داشته باشید و می توانید با توجه میزان بودجه ای که دارید در هتل ها، هاستل ها و مسافرخانه های این شهر نیز اقامت داشته باشید.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی الی گشت در اکثر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به رم همراه ما باشید.

 

هتل های پیشنهادی در رم

  • هتل فلوریدا | Hotel Florida

هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به رم هتل فلوریدا است که مطابق با آنچه خود هتل اعلام کرده هزینه هر شب اقامت در این هتل حدود ۱۰۰ دلار نیز می باشد. از جمله امکانات این هتل برای دو نفر نیز شامل رخت شوی خانه، محل نگهداری کودک، حمام خصوصی، تهویه هوا و دیگر امکانات رفاهی برای مسافران می باشد.

اگر دنبال جایی ارزان با امکانات مناسب هستید هتل فلوریدا گزینه ی مناسبی است.

شماره تلفن: ۰۰۳۹۰۶۳۲۴۱۸۷۲

آدرس: Via Cola di Rienzo، ۲۴۳، ۰۰۱۹۳ Roma، Italy

  • هتل کرون پلازا | Crowne Plaza Rome

از هتل های لوکس و توریستی شهر رم که با توجه به امکانات و سرویسی که ارائه میدهد، جز برترین هاست. استخر روباز، استخر سرپوشیده، سونای بخار، سالن بدنسازی، اتاق های بزرگ و شیک، پارکینگ رایگان و … از امکانات خوب این هتل ۴ ستاره به حساب می آید.

شماره تلفن: ۰۰۳۹۰۶۶۶۴۲۰

وب سایت: crowneplaza.com

آدرس: Via Aurelia Antica، ۴۱۶-۴۲۰، ۰۰۱۶۴ Roma، Italy

انعام می‌خواهد؟

رستوران‌ها
انعام در رستوران‌ها 10 درصد کل صورت‌حساب است. در پیتزا‌فروشی‌ها 1 تا 2 یورو کافی‌ست.

هتل
5 یورو برای کسانی که بارهای شما را می آورد معقول است.

کافه‌ها
در کافه‌ها انعام دادن اجباری نیست.

 

هزینه ی خورد و خوراک در رم

در ادامه ی راهنمای سفر به رم به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۵ یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۵۰ یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در رم به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۸ یورو می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۱ یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۱٫۲۰ یورو بپردازید.

چه ارزی با خودم ببرم؟

واحد پولی کشور ایتالیا، یورو است و این واحد پولی بیشترین استفاده را در ایتالیا دارد. در برخی از مکان‌ها دلار هم قبول می‌کنند اما از جایی که دلار ارزش کمتری در برابر یورو دارد بسیاری از آن‌ها از پذیرفتن دلار امتناع می‌کنند. اگر کارت اعتباری دارید می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز برای تبدیل دلار استفاده کنید.

 

با چی برم؟

هواپیما

پرواز مستقیم، ایران (تهران) به ایتالیا (رم) را هواپیمایی‌های مختلفی انجام می‌دهند. این پرواز حدود 5 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد و خرید بلیط ایتالیا (یک‌طرفه) بسته به نوع هواپیمایی، تا 150 یورو و بیشتر هزینه دارد.

شکم گردی در ایتالیا

  • پیتزا مارگاریتا: یکی از معروف ترین پیتزاهای ایتالیا پیتزای مارگاریتا است که پیتزا مارگاریتا سه عنصر اصلی آن ریحان، گوجه و پنیر ماتسرلا است. همانند خیلی از غذاهای ایتالیایی دیگر، سادگی این پیتزا باعث لذیذ شدن آن می‌شود.
  • تیرامیسو | Tiramisu: تیرامیسو غذایی بسیار محبوب و معروف در سراسر جهان است. اگرچه در هر کشور و رستورانی شاید بتوانید تیرامیسو را سفارش دهید، ولی کیفیت هیچ‌کدام از آن‌ها به تیرامیسوهای ایتالیا نمی‌رسد.
  • کانولی | Cannoli: یکی از دسرهای خوشمزه ی ایتالیایی کانولی است و معنای تحت الفظی آن «لوله‌های کوچک» است و این پوسته‌های ترد پر از ریکوتا (نوعی پنیر بی نمک ایتالیایی) می‌شوند.
  • رستوران | I Vicini Bistrot

دیگر رستوران پیشنهادی در راهنمای سفر به رم رستوران I Vicini Bistrot است که در فضای خوب و رمانتیک آن می توانید غذاهای خوشمزه ای را میل کنید. سرویس دهی این رستوران در سطح عالی است و به پیشنهاد خود این رستوران بشقاب گوشت و پنیر آن بسیار عالی است.

آدرس: Via di Torre Argentina، ۷۲، ۰۰۱۸۶ Roma، Italy

 

زبان رسمی ایتالیا چیست؟

زبان مردم این کشور ایتالیایی‌ست و آن‌ها از این‌که بپرسید آیا انگلیسی صحبت می‌کنید؟ متنفرند. اگر دیدید ایتالیایی‌ها دست‌های‌شان را در هنگام صحبت بسیار تکان می‌دهند برای این است که می‌خواهند معنای بیشتری به کلمه‌ ببخشند. از ارتباط چشمی با آن‌ها نیز نپرهیزید.

 

هزینه حمل و نقل در رم

هزینه بلیط تک سفره ۱٫۵۰ یورو

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل ۳۵ یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۴ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۱٫۳۰ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۲۷ یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱٫۵۵ یورو