وقت جمع‌کردن وسایل مورد نیاز سفر که می‌شود، خیال می‌کنیم اگر تمام اتاق‌مان را با خودمان نبریم، این سفر، سفر نمی‌شود. هر طور شده آنها را در کیف و چمدان‌مان می‌چینیم، اما باز معمولا چیزهایی بیرون می‌مانند و به زبان بی‌زبانی می‌گویند: اگر ما را با خودت نبری، سفرت زهر می‌شود.

هنگام سفر چه وسایلی باید به همراه داشته باشیم

انتخاب وسایل مسافرت برای بعضی‌ها شبیه به یک دوراهی سخت است، اما بعضی‌ها هم از قبل چک لیست سفر را متناسب با نوع سفرشان نوشته‌اند.لوازم سفر تمام چیزهای کوچکی است که می تواند برای سفری امن و راحت به شما کمک کند. خیلی از ما قبل از سفر به آنها فکر می کنیم و نگران فراموش کردنشان هستیم و بعضی اوقات هم فراموش می شوند.

پوشیدنی‌ها

از اولین وسایل مورد نیاز سفر، لباس‌ها هستند. لباس‌های مورد نیاز سفر را بهتر است براساس فصل مسافرت و مقصد بچینیم. مثلا وقتی مقصد سفرمان نیم‌کره‌جنوبی است، باید لباس‌های مناسب فصل را متضاد با آب و هوای ایران همراه ببریم. ارتفاعات البرز و زاگرس یا شهرهای غربی و شمال غربی کشور هم همیشه سردتر از مرکز هستند. دمای هوا در شهرکرد و چهار محال و بختیاری همیشه پایین‌تر از تهران است .

ممکن است که در سفر به مهمانی دعوت شوید. اگر این احتمال را می‌دهید، پس از حالا برای آن یک دست لباس جدا کنار بگذارید. بسته به اینکه در چه فصلی و به کجا سفر می‌کنید، باید لباس‌های جانبی مثل کلاه آفتاب‌گیر، دستکش، شال گردن، جوراب پشمی و نظیر اینها را به‌ همراه ببرید. همچنین انتخاب کفش‌ها به این بستگی دارد که قرار است در سفر چه برنامه‌هایی را دنبال کنید. مثلا کوهنوردی یا قدم زدن در برف، قطعا کفش‌های به‌خصوصی را می‌طلبند. در هر صورت باید حداقل کفش مخصوص پیاده‌روی و همچنین دمپایی راحتی را از حالا در وسایل‌تان بگنجانید.

قصد سفر به ساحل داريد؟ لباس شنا بايد به همراه داشته باشيد. مي خواهيد به عروسي برويد؟ يك يا دو لباس برداريد. مي خواهيد آخر هفته را در يك كنفرانس كاري بگذرانيد؟ كت تان را فراموش نكنيد. براي انتخاب بقيه لباس هاي مورد نيازتان، طبق اين فرمول انتخاب كنيد و مطمئن باشيد همه چيز هايي كه واقعا نياز داشتيد را برداشته ايد.

پیراهن یا مانتویی هم که می‌پوشیم باید به راحتی قابل شست‌وشو و خشک‌شدن باشد. اگر زیاد سخت‌گیر نباشیم، برای سفر یک هفته‌ای به غیر از چیزی که تن می‌کنیم، یک دست لباس رو و دو دست لباس زیر دیگر، کافی است. فقط برای اینکه بعدا درگیر ست کردن نشویم، بهتر است همان اول رنگ‌ها را هوشمندانه انتخاب کنیم. ممکن است یک کمد لباس را در کیفمان جا دهیم، اما باز هم نتوانیم در سفر خوب لباس بپوشیم.

هنگام سفر چه وسایلی باید به همراه داشته باشیم

خوراکی‌ها

کمی تنقلات مثل آجیل، شکلات یا میوه می‌توانند در زمان‌های خاص کمکمان کنند. به‌جز اینها، چای کیسه‌ای، فلاسک و کنسرو برای سفرهای طبیعت‌گردی کاربردی هستند.

دیدگاهی غلط در بین ما ایرانی‌ها وجود دارد و آن این است که باید صفر تا صد وسایل خوراکی و مصرفی سفر را از همان سوپرمارکت سرکوچه‌ تهیه کنیم! درواقع طوری به سفر می‌رویم که انگار باقی شهرها در قحطی زندگی می‌کنند! این درحالی است که حمل بسیاری از وسایل مصرفی که همه جا هست، به هیچ‌وجه تصمیمی منطقی نیست! درواقع یکی از ملاک‌هایِ مثبت درباره‌ی فرهنگ سفر، کمک به اقتصاد جامعه‌ی مقصد است. هرچند که کمک شما در حد خرید مایحتاج سفر باشد. همچنین حمل کردن وسایل خوراکی که در همه‌ جا یافت می‌شوند، پیامدی جز تنگ‌ کردن جا برای باقی وسایل مورد نیاز سفر و به دوش کشیدن بار اضافی، به‌ همراه ندارد.

چه داروها وسایل بهداشتی در سفر لازم است ؟

تعدادی مسکن، پد بهداشتی، چسب زخم، پماد ضد نیش حشرات، صابون، مسواک، حوله فشرده مسافرتی، یک بسته دستمال کاغذی کوچک، خمیردندان، دئودورانت و اسپری را باید در وسایل سفر بگذاریم.

جعبه‌ی کمک‌های اولیه سفر

گاهی یک سرماخوردگی کوچک در سفر می تواند برنامه های شما را خراب کند. داروهای شخصی و چند داروی عمومی که ممکن است احتیاج شود را فراموش نکنید.

برخی از لوازم ضروری جعبه‌ی کمک‌های اولیه:  الکل سفید – پنبه – گاز استریل – محلول بتادین و سرم فیزیولوژی – محلول آمونیاک – پماد جنتامایسین و تترا سایکلین – قیچی و پنس – چسب زخم

مدارک لازم در سفر

کارت شناسایی، کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت، کارت اعتباری و بلیط را هیچ‌وقت نباید فراموش کنیم. با کارت روزنامه‌نگاری یا کارت دانشجویی می‌توانیم موقع بازدید از موزه‌ها معمولا تخفیف بگیریم. اگر سابقه بیماری خاصی داریم یک نسخه از مدارک پزشکی هم باید همراهمان باشد.

وسایل الکتریکی

هدفن_شارژر _ سر اتصال به پریز_چراغ‌قوه – هدلامپ _پنل شارژ خورشیدی – فلش USB

وسایل جانبی

پول نقد، کارت‌های اعتباری

هنگام سفر چه وسایلی باید به همراه داشته باشیم

لوازم سفر با ماشین

تا جایی که می‌توانید روی باربند ماشین حسابی باز نکنید. در بسیاری از موارد، ما تنها به این خاطر که جای بیشتری داریم، وسایل سفر بیشتری را حمل می‌کنیم که می‌توان با مدیریت درست بسیاری از آنها را حذف کرد. همچنین بسیاری از باربندها از نظر ایمنی برای خودرو چندان مناسب نیستند و می‌توانند در جاده‌ها خطرآفرین باشند.

آچارهای ضروری – چراغ‌قوه – جک همراه – لاستیک زاپاس سالم – فیوزهای اضافی – تابلوی ایست شب‌نما – سبدهای مناسب برای بسته‌بندی وسایل – زیرانداز – چادر مسافرتی – لوازم مخصوص جاده‌ی برفی، مثل زنجیر چرخ و ضدیخ.

وسایل مورد نیاز برای کمپ زدن

وقتی خبری از هتل یا اجاره سوییت نیست، باید با خودمان وسایلی ببریم که ممکن است در زندگی معمولی کمتر به کارمان بیایند؛ چراغ قوه، ظرف‌های سفری که داخل آن نمک‌پاش، کارد، بشقاب، لیوان و قاشق باشد، قمقمه آب، کیسه خواب، کنسرو، چاقوی جیبی،پانچو، پیکنیک مسافرتی و زیرانداز و حصیر بعضی از وسایل لازم برای مسافرت کمپی هستند. چادر مسافرتی، وسایل چند کاره‌ای مثل پیچ‌گوشتی یا قیچی، طناب و چراغ خوراک‌پزی هم باید در این لیست قرار بگیرند.

وسایل لازم دیگر

عینک شخصی و عینک آفتابی،چتر و کلاه

موارد استفاده: همه انواع مسافرت

لوازمی از این قبیل که شما را در برابر تغییرات آب و هوایی حفظ می کنند به ویژه برای سفر های طبیعت گردی و سفر به مناطقی که قبلا نرفته اید و چندان با آب و هوای آنجا آشنایی ندارید،بسیار مهم است. عینک تان را در مکانی مشخص و در دسترس قرار دهید در طول سفر ممکن است برای خواندن به عینک شخصیتان احتیاج پیدا کنید. همچنین در طول سفر به مناطق ساحلی فراموش کردن عبنک آفتابی می تواند دردسرهای زیادی برای شما ایجاد کند.

نظم دهنده های مخصوص سفر و کیف های رمزدار

موارد استفاده: مسافرت های بین المللی و سفر داخلی

یک سفر خوب و لذت بخش وقتی محقق می شود که احساس کنترل روی مدارک، لوازم و  پول مان داشته باشیم و با یک سازماندهی درست برای هر چیزی جای مشخصی تعریف کنیم. درست به همین دلیل است که بیشتر کوله پشتی ها یا چمدان های مخصوص سفر برای هر وسیله جای مشخصی را دارند. لوازم دم دستی را در نزدیک خودتان نگه دارید و برای اینکه در طی سفر دچار آشفتگی نشوید یا چیزی را گم نکنید منظم تر باشید.