راهنمای مسافرتی به شهر  ونیز | Travel Guide To Venice

راهنمایی سفر به ونیز

ونیز، شهری که بر روی آب قرار گرفته است و زیبایی های آن زبان زد همه هست؛ این شهر ایتالیایی دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است که آثار آن در شکل وشمایل شهر کاملا هویداست. میدان سن مارکو که به نام یکی از حواریون حضرت مسیح نام گذاری شده، یکی از جاذبه های تاریخی شهر ونیز است. شهر ونیز به علت تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری، در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و این خود یکی از دلایلی است که مردم جهان بیشتر برای بازدید از این شهر از خود علاقه نشان می دهند.

هزینه اقامت ارزان در ونیز

تنها مواردی که شاید خرید بلیط هواپیما به ونیز و سفر به این شهر را دچار مشکل کند، اولی شلوغی این شهر مخصوصاً در تابستان و دومی گرانی آن است. حل مشکل اول با اقامت طولانی امکان‌پذیر است. چراکه اکثر مسافران ونیز صبح می‌آیند و عصر می‌روند و ساعات پایان روز معمولاً جمعیت به میزان متعادل می‌رسد. مشکل دوم هم با رعایت برخی مسائل قابل‌حل است. کافی است به سراغ هتل‌های لوکس نروید تا به‌راحتی از عهده هزینه اقامت در ونیز برآیید.

برای اقامت ارزان در ونیز گزینه‌های مختلفی هست. مثلاً هاستل‌هایی با اتاق‌هایی اشتراکی را می‌توان با 30 تا 48 یورو اجاره کرد.‌ هاستل‌های اختصاصی هم برای اقامت دو نفر 50 تا 90 یورو می‌طلبند. هتل‌های ارزانی هم که کمی خارج از شهر هستند با 70 تا 90 یورو قابل رزرو می‌باشند. البته همین هتل‌ها با همین امکانات کم در مرکز ونیز بین 150 تا 180 یورو رزرو می‌شوند. ضمناً، اجاره آپارتمان هم با هزینه 90 تا 140 یورو در هر شب، گزینه معقولی به نظر می‌رسد.

مدارک و هزینه های قبل از سفر

سفارت ایتالیا فقط زمانی برای شما ویزا سفر به حوزه شینگن را صادر می‌کند که تنها مقصد یا مقصد اصلی سفر، کشور ایتالیا باشد. اگر بدون در نظر گرفتن این موضوع ویزای شینگن گرفته باشید، سایر کشورهای عضو پیمان شینگن می‌توانند از ورود شما جلوگیری کنند. هر کسی که بخواهد ویزا بگیرد به جز کودکان زیر ۱۲ سال باید اثر انگشت خود را ثبت نماید.

نشانی سفارت و کنسول گری ایتالیا در ایران

آدرس سفات ایتالیا: خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۶۸/۷۹

شماره تلفن های سفارت ایتالیا: ۶۶۷۲۶۹۵۵-۰۲۱ | ۶۶۷۲۶۹۵۶-۰۲۱

آدرس  کنسولی سفارت ایتالیا:  اداره کنسولی سفارت ایتالیا در تهران، خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا (بلوار آفریقای سابق)، بن بست فرزان شرقی، پلاک ۱۵

شماره تلفن های کنسول گری ایتالیا

دفتر ویزا: ۸۸۱۹۰۱۶۰-۰۲۱

دفتر امور کنسولی: ۸۸۷۸۳۴۹۸-۰۲۱

مدارک لازم برای دریافت ویزا ایتالیا:

  • فرم درخواست روادید شینگن
  • دو قطعه عکس پرسنلی (۳x۴) بدون روتوش
  • گذرنامه با حداقل دو برگ سفید و حداقل سه ماه اعتبار از تاریخی که متقاضی قصد ترک حوزه شینگن را دارد.
  • اصل و کپی شناسنامه معتبر متقاضی
  • اصل و تصویر مدارک شغلی متقاضی
  • اصل و تصویر مدارک مالی، موید امکانات لازم جهت تامین مالی فرد
  • کپی صفحه اول گذرنامه و روادیدهای گذشته
  • بلیط هواپیما یا رزرو بلیط.
  • برگه رزرو هتل

تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی یا ایتالیایی ترجمه شده باشد.

هزینه صدور ویزا  ایتالیا

  • افراد بزرگسال: ۶۰ یورو
  • افراد ۶ تا ۱۲ سال: ۳۵ یورو
  • افراد زیر ۶ سال: رایگان

لازم به ذکر است که هزینه صدور ویزا به نقدی و به صورت یورو دریافت می شود.

راهنمایی سفر به ونیز

اطلاعات ضروری شهر ونیز در ایتالیا

زبان رسمی: ایتالیایی

واحد پول رسمی: یورو، قیمت یورو در تاریخ ۲ اسفند ۹۶، ۵۶۰۰ تومان بوده است.

کد کشور: +۳۹

شماره های ضروری:

  • اورژانس: ۱۱۳
  • پلیس: ۱۱۲
  • آتش نشانی: ۱۱۵

اختلاف ساعت با تهران: ۲:۳۰-

هزینه خوردوخوراک

اگر هنگام خرید بلیط هواپیما به ونیز توانستید هتلی رزرو کنید که گزینه صبحانه هم جزء سرویس‌های آن باشد که در این صورت وعده صبحگاهی‌تان رایگان خواهد بود اما اگر چنین نبود با 4 تا 5 یورو می‌توانید صبحانه ساده و البته لذیذی در یکی از کافه‌های این شهر میل کنید. صبحانه‌هایی که معمولاً شامل شیر، قهوه، آبمیوه، شیرینی‌های رولتی و نان می‌شوند.

3.50 تا 7 یورو برای ناهار و 4 تا 10 یورو هم برای شامی ارزان در ونیز کافی به نظر می‌رسد. البته به‌شرط اینکه به غذاهایی مثل پیتزای محلی، پاستا، هات‌داگ و غذاهای دریایی ساده قانع باشید وگرنه گزینه‌های گران‌تری هم برای نوش جان کردن غذا وجود دارد.

وضعیت آب‌ و‌ هوا

ونیز دارای آب و هوای معتدل قاره‌ای است. زمستان‌های سرد و مرطوب و تابستان‌های گرم دارد که البته با وجود دریای آدریاتیک ملایم و خنک‌تر می‌شود.

فصل زمستان از دسامبر تا فوریه ادامه دارد. هوا سرد و مرطوب و آسمان ابری است. سردترین ماه‌های سال ماه‌های ژانویه و دسامبر است. شب‌های زمستان احتمال یخبندان ملایم وجود دارد. هوای مه آلود به خصوص در ماه مارس، رایج است. در زمان ورود جریان‌های سرد شدید دمای هوا به منفی ۵ درجه نیز می‌رسد. تقریبا هر سال برف می‌بارد. البته میزان بارش برف زیاد نیست.

فصل بهار از مارس تا مه ادامه دارد. آب و هوا در این فصل غیر قابل پیش‌بینی و ناپایدار است و معمولا بارندگی باران زیاد اتفاق می‌افتد. روزهای آفتابی کم نیست ولی بیشتر روزها هوا ابری و مه‌آلود است.

فصل تابستان از ژوئن تا آگوست ادامه دارد و معمولا هوا آفتابی است. دمای هوا بالا است ولی گاهی نسیم‌های دریایی دمای هوا را متعادل‌تر می‌کند. حتی در گرم‌ترین روزهای سال دمای هوا به ندرت به بیشتر از ۳۵ درجه می‌رسد.

فصل پاییز از سپتامبر تا نوامبر است و آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. روزهای آفتابی و ابری زیادی وجود دارد و هوا کم کم سرد می‌شود.

 

  • هزینه رزرو هتل در شهر ونیز

هتل های دو ستاره ۴۰۰,۰۰۰ تا ۷۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره ۴۵۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰تومان

هتل های چهار ستاره ۵۶۰,۰۰۰ تا ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره ۹۵۰,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پیشنهادی در شهر ونیز

  • هتل هیلتون  (Hilton Molino Stucky Venice Hotel)

همانطور که گفتیم که هزینه هتل های این شهر بالاست، با توجه به این موضوع یکی از بهترین هتل های این شهر که داری ۵ ستاره هم می باشد هتل هیلتون است. در این هتل تمام آن چیزی که باعث می شود شما اقامت فوق العاده ای را تجربه کنید وجود دارد. در ضمن دسترسی به جاذبه های گردشگری از این هتل بسیار راحت و آسان است.

شماره تلفن: ۰۰۳۹۰۴۱۲۷۲۳۳۱۱

آدرس: ایتالیا – ونیز Fondamenta S. Biagio، ۷۹۶، ۳۰۱۰۰ Venezia، Italy

هتل آنتیک (Hotel Antiche Figure)

البته هتل های مقرون به صرفه ای هم در این شهر هستند، که سفر را به کام شما شیرین کنن؛ یکی از آنها هتل آنتیک است. این هتل ۳ ستاره دراقامت زیبا و خاطره انگیزی را برایتان رقم می زند.

شماره تلفن: ۰۰۳۹۰۴۱۲۷۵۹۴۸۶

آدرس: ایتالیا – ونیز Fondamenta S. Simeone Piccolo، ۹۱۵۳، ۳۰۱۳۵ Venezia، Italy

  • هتل ساتورنیا (Hotel Saturnia)

 

هتل ۴ ستاره لوکس و بسیار شیک ساتورنیا یکی از بهترین انتخاب ها برای مسافران شهر ونیز است، زیرا نه به گرانی هتل های ۵ ستاره این شهر بوده و نه از لحاظ امکانات مانند هتل های۳ ستاره است. از دیگر دلایل محبوبیت این هتل قرار گرفتن آن در میدان سن مارکو و نزدیک بودن آن به جاذبه های دیدنی شهر ونیز است.

شماره تلفن: ۰۰۳۹۰۴۱۵۲۰۸۳۷۷

آدرس: ایتالیا – ونیز Calle Larga XXII Marzo، ۲۴۰۰، ۳۰۱۲۴ Venezia، Italy

راهنمایی سفر به ونیز

هزینه حمل و نقل در شهر ونیز

قطعا می دانید ونیز شهری است که بر روی آب قرار گرفته، پس نباید این انتظار مترو اتوبوس معمولی را در این شهر داشته باشید. پایه و اساس اتوبوس های این شهر اتوبوس های آبی VAPORETTO تشکیل می دهد، جهت استفاده از این وسیله نقلیه آبی می بایست کارت های مربوط به آنها را تهیه کنید، که در سه نوع هستند:

  • یک روزه ۲۰ یورو
  • دو روزه ۳۰ یورو
  • سه روزه ۴۰ یورو
  • هفت روز ۶۰ یورو

جهت رزرو این کارت می توانید به سایت www.venicewaterbus.com مراجعه کنید.

دیگر وسایل نقلیه در شهر ونیز:

هزینه بلیط تک سفره ۱٫۵۰ یورو

هزینه بلیط ماهانه ۳۷ یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۱۰ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۲٫۷۰ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۴ یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر۱٫۴۴ یورو

با توجه به هزینه بالایی که وسایل نقلیه در این شهر دارای هستند، پیشنهاد می کنیم در صورت امکان پیاده در این شهر گشت و گذار کنید، چرا که زیبایی های فراوانی در انتظارتان خواهد بود.

هزینه تفریح و ورودیه های جاذبه های ونیز

موزه میدان سنت مارک: ۱۸ یورو

کانال گراند: رایگان (اگر می خواهید از تورهای قایق گوندولا استفاده کنید باید جداگانه هزینه آن را بپردازید).

کلیسای باسیلیکای فراری: ۳ یورو

مجموعه پگی گوگنهایم: ۱۵ یورو

کلیسای سانتا ماریا: رایگان

موزه تاریخ طبیعی ونیز: ۸ یورو

تورهای پیاده‌روی: رایگان – ۵۰ یورو

تور کایاک کانال: ۵۰ یورو برای هر نفر ۸۰ تا ۱۰۰ یورو به ازای هر ۴۰ دقیقه

گوندولا سواری: ۸۰ یورو برای هر نفر (در طول روز)

جاذبه های گردشگری در شهر ونیز

کاخ کادورو (Ca’ d’ Oro)

زمان بازدید: از ساعت 9 تا 10:30

کاخ کادورو و یا به عبارتی خانه طلایی ونیز که از سال 1413 در این شهر استوار شده، دارای زیباترین موزائیک‌ها و چشم‌نوازترین معماری‌هاست. جدا از همه جذابیت‌های دیگر، برجسته‌ترین نقطه این کاخ نقاشی سن سباستیانو اثر آندرا مانتگنا است که واقعاً یک اثر هنری بی‌نظیر است. ضمن اینکه آثار هنرمندان مشهور دیگری را هم در بخش‌های دیگر کاخ می‌توان دید. در کل بعد از خرید بلیط هواپیما به ونیز و سفر به این شهر، آغاز برنامه گشت‌وگذار با بازید از کاخ کادورو بسیار جالب به نظر می‌رسد.

کلیسای سانتا ماریا میراکولی (Santa Maria dei Miracoli)

زمان بازدید: از ساعت 10:45 تا 11:45

اگر اندکی با زبان انگلیسی و یا ایتالیایی آشنا باشید از اسم این کلیسا خواهید فهمید که ونیزی‌ها آن را کلیسای معجزه آسا می‌دانند و دلیل آن‌هم نقاشی زیبایی است که از مادونا در کلیسای میراکولی وجود دارد. چنانچه گفته می‌شود این نقاشی منبع برخی معجزات در روزگاران گذشته بوده است. به‌هرحال بازدید از این کلیسای کوچک هنگام خرید بلیط هواپیما به ونیز جذابیت ویژه‌ای می‌تواند داشته باشد.

پل ریالتو (Ponte di Rialto)

زمان بازدید: از ساعت 12 تا 12:45

قدیمی‌ترین پل سرپوشیده کانال بزرگ، مناسب‌ترین آنها برای گرفتن چندین عکس به‌یادماندنی هم هست. پل ریالتو که شهرت جهانی دارد، از اهمیت بسیار خاصی هم برخوردار بوده و خشکی‌های دو طرف کانال را به همدیگر وصل می‌کند. علاوه بر خود پل، فروشگاه‌های هر دو طرف آن بسیار جالب و جذاب هستند و با مراجعه به آنها می‌توان اجناس شیک و زیبایی را خریداری کرد.

کلیسای سن سالوادور (San Salvador)

زمان بازدید: از ساعت 13 تا 14

کلیسای کوچک سن سالوادور با کف منحصربه‌فردش شناخته می‌شود. اگر بلیط هواپیما به ونیز تهیه کردید، حتماً سری هم به این کلیسا بزنید و از زیبایی‌اش لذت ببرید. علاوه بر لمس فضای معنوی و دل‌نشین این کلیسا، آثار هنری مشهوری از تیتیان، سانووینو و آلساندرو ویتوریا، حس و حال عجیبی به هر بیننده القا می‌کنند.

میدان پیازا سن مارکو (Piazza San Marco)

زمان بازدید: از ساعت 15:30 تا 17

اگر بلیط هواپیما به ونیز تهیه و به این شهر سفر کنید، خواه‌ناخواه حداقل یک‌بار از میدان پیازا سن مارکو عبور خواهید کرد. چراکه این میدان، مهم‌ترین میدان شهر بوده و تاریخ بسیار غنی و پرباری را در دل خود جای‌داده است. ساختمان‌های بی‌نظیر اطراف میدان پیازا سن مارکو قادرند ساعت‌ها شما را مشغول تماشای خود کنند. علاوه بر این ساختمان‌های معمولی، کاخ دوگ، چند کلیسای مختلف، کتابخانه، موزه و برج ناقوس این میدان هم چشم‌ها را خیره به خود می‌سازند.

برج ناقوس سن مارکو (Campanile di San Marco)

زمان بازدید: از ساعت 17:15 تا 18

از هر مکان زیبایی هم که در میدان پیازا سن مارکو چشم‌پوشی کنید، از کنار برج ناقوس آن نمی‌توانید به‌سادگی رد شوید. برجی که از قرن نهم میلادی سربرافراشته و در طول قرن‌های متمادی به یکی از نمادهای اصلی ونیز تبدیل‌شده است. این برج آجری شکل مربعی داشته و ارتفاعش به بیش از 100 متر می‌رسد و در بالای آن 5 ناقوس بزرگ دیده می‌شود که هرکدام نام و عملکرد خاصی دارند. یکی برای اعلام جلسه، دیگری برای شروع و پایان روز کاری و همین‌طور ناقوس‌های دیگر هم برای اعلام زمان اعدام و … . مطمئناً با خرید بلیط هواپیما به ونیز و تماشای این برج از نزدیک می‌توان به اطلاعات بیشتر و بهتری هم‌دست یافت.

کلیسای سن مارکو (Basilica di San Marco)

زمان بازدید: از ساعت 9 تا 10

روز دوم سفر به ونیز را با تماشای مهم‌ترین کلیسای این شهر آغاز کنید و با دیدن معماری باشکوه و هنر ارزشمند به‌کاررفته در آن شگفت‌زده شوید. این کلیسا که از عقبه تاریخی بسیار غنی و پرباری هم برخوردار است به سبک یونانی طراحی‌شده است. بدین معنا که یک گنبد بزرگ در وسط قرارگرفته و 4 گنبد کوچک‌تر هم در اطراف آن هستند. شک نکنید که با دیدن کلیسای سن مارکو، بیش‌ازپیش از خرید بلیط هواپیما به ونیز احساس خرسندی و رضایت خواهید داشت.

کاخ دوکال (Palazzo Ducale)

زمان بازدید: از ساعت 10:15 تا 11:15

زمانی در این کاخ، حاکم ونیز زندگی می‌کرد و این یعنی اهمیت تاریخی کاخ دوکال بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر کنید. ساختمان باشکوه این کاخ حتی در گذشته محل محاکمه مجرمان نیز محسوب می‌شد و باگذشت زمان کم‌کم به موزه امروزی تغییر یافت. از جذابیت‌های خرید بلیط هواپیما به ونیز همین بس که با چنین سازه بزرگ و با عظمتی می‌توان آشنا و محو تماشای آن شد.

پل سوسپیری (Ponte dei Sospiri)

زمان بازدید: از ساعت 11:20 تا 11:40

همان‌طور که گفتیم مجرمان در زمان‌های گذشته به کاخ دوکالی می‌رفتند. آنها پس از محاکمه باید از روی پل سوسپیری می‌گذشتند و برای مجازات مستقیماً به زندان قدیمی شهر می‌رفتند؛ اما جالب است بدانید که این پل دو خیابان را به هم وصل نمی‌کند بلکه همین دو ساختمان یعنی کاخ و زندان را به یکدیگر متصل می‌سازد. پل سوسپیری که پهنایی 11 متری دارد، در سال 1602 ساخته‌شده و با معماری زیبایی که دارد، امروزه تبدیل به یکی از بهترین نقاط برای بازدید خریداران بلیط هواپیما به ونیز شده است.

کلیسای سن زاکاریا (San Zaccaria)

زمان بازدید: از ساعت 11:50 تا 12:30

کلیسای قرن نهمی سن زاکاریا که آثار هنری اشخاص بسیار مشهوری همچون بلینی، ترویسانی و تیپولو را در آغوش خود جای‌داده، با طرح و سازه‌ای زیبا و دوست‌داشتنی نام و آوازه فراوانی برای خود دست‌وپا کرده است. اگر اهل هنر باشید و بلیط هواپیما به ونیز تهیه کنید، احتمالاً پس از ورود به کلیسای سن زاکاریا دیگر خیال بیرون آمدن از آن را نداشته باشید.

رودخانه کانال گراند (Canal Grande)

زمان بازدید: از ساعت 13:10 تا 14:15

اصلی‌ترین کانال ونیز که در بین ساختمان‌های مشهور و زیبای این شهر قرارگرفته، در اکثر مواقع جلوی چشم شما خواهد بود اما باید زمان خاصی را هم فقط به تماشای زیبایی‌های آن اختصاص داد. اگر تمام آب‌های ونیز را راه‌های ارتباطی آن بدانیم، در این حالت کانال گراند تبدیل به شاه‌راه این شهر می‌شود. پل‌های مشهوری هم که بر جای‌جای کانال ساخته‌شده‌اند زیبایی آن را صدچندان می‌کنند.

جزیره مورانو (Murano)

زمان بازدید: از ساعت 16:15 تا 19

با خرید بلیط هواپیما به ونیز، علاوه بر خود شهر، جزیره بسیار زیبای مورانو را هم می‌توان دید. این جزیره به تولیدات شیشه‌ای خودش در سرتاسر جهان مشهور است و آینه‌ها و لوازم شیشه‌ای بسیار زیبایی را می‌توان از آنجا تهیه کرد. برای اهالی این جزیره شیشه چنان اهمیت بالایی دارد که حتی موزه‌ای را هم برای نمایش تولیدات خود به راه انداخته‌اند. در کل فضای خود جزیره هم بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است و ساعت‌ها شما را مشغول به خود خواهد کرد.

موزه آرسنال ونیز (Arsenale di Venezia)

زمان بازدید: از ساعت 9 تا 10

این موزه با مساحت 110 هکتاری خود، بین سال‌ها 1104 تا 1797 میلادی، مهم‌ترین مجموعه برای ساخت و نگهداری کشتی‌های ونیز به شمار می‌رفت و نیروی دریایی قدرتمند شهر حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده بود. تمامی آنچه برای تولید انواع کشتی‌های مختلف نیاز است در این مجموعه وجود داشت و هنوز هم می‌توان بسیاری از آنها را در موزه آرسنال ونیز تماشا کرد. پس بد نیست هنگام خرید بلیط هواپیما به ونیز، برنامه‌ای هم برای بازدید از این موزه ترتیب داد.

موزه سن جیورجیو دلی اسکیاوونه (San Giorgio degli Schiavoni)

زمان بازدید: از ساعت 10:15 تا 11:15

سقف چوبی نقاشی شده و همچنین نقاشی‌هایی با چهره‌های شرقی، مهم‌ترین ویژگی‌های این موزه به شمار می‌روند. اغلب این نقاشی‌ها نمایانگر مهاجرت اهالی دالماسی (کرواسی امروزی) و سرویس‌های اجتماعی و فرهنگی به آن‌هاست. شاید اگر یک تاریخ‌دان خوب باشید و با خرید بلیط هواپیما به ونیز به این موزه بروید، اهمیت آن را بهتر از بقیه درک کنید.

تفرجگاه اسکیاوونه (Riva degli Schiavoni)

زمان بازدید: از ساعت 11:30 تا 12:45

فقط یک‌لحظه تصور کنید که در یک هوای مطبوع مشغول خرید از غرفه‌های مختلف هستید و پشت سرتان هم صدای جریان آب را می‌شنوید. این همان چیزی است که با خرید بلیط هواپیما به ونیز و رفتن به تفرجگاه اسکیاوونه می‌توان تجربه کرد. علاوه بر خرید اجناس مختلف، بازدید از کلیسای پیتا و سرگرم شدن با زیبایی‌های آب هم تجربیات جالبی در این مکان خواهند بود.

موزه هنر دوگانا دا مار (Dogana da Mar)

زمان بازدید: از ساعت 13 تا 14

ساختمان قرن هفدهمی دوگانا دا مار که امروزه تبدیل به موزه هنرهای معاصر شده، بسیار زیبا بوده و با آن دو نفری که در بالای خود اطلس‌به‌دوش ایستاده‌اند زیباتر و معروف‌تر هم گشته است. این ساختمان که قبلاً به‌عنوان اداره گمرک شناخته می‌شد، بارها مورد بازسازی قرارگرفته و البته امروزه سازه آن بسیار خوب و زیباست.

موزه آکادمیا (Galleria dell’Accademia)

زمان بازدید: از ساعت 15:30 تا 16:30

با بلیط هواپیما به ونیز یکی از بهترین و بی‌نظیرترین موزه‌های سرتاسر جهان را هم می‌توان تماشا کرد. 24 اتاق موزه آکادمیا آثار ارزشمندی در خود جای‌داده‌اند که همگی متعلق به قبل از قرن هجدهم میلادی می‌باشند و در بین آنها، مرد ویترویوسی اثر لئوناردو داوینچی بیشتر از همه به چشم می‌آید. شک نکنید که این موزه درس‌های بسیار زیادی از تاریخ را به شما یاد خواهد داد.

قایق‌سازی سن ترواسو (Squero di San Trovaso)

زمان بازدید: از ساعت 16:45 تا 17:30

با خراب شدن کشتی‌های سربازبر در قرن هفدهم، آنها به قایق‌سازی سن ترواسو انتقال می‌یافتند و در آنجا تعمیر می‌شدند. از همان زمان تاکنون این قایق‌سازی اهمیت فراوانی در ونیز یافته و قایق‌سازان ماهر آن‌همیشه با ساخت قایق‌های مختلف، علاقه‌مندان به این صنعت را شگفت‌زده کرده‌اند. امروزه این مکان بیشتر برای تعمیر قایق به کار می‌رود و دراین‌بین خریداران بلیط هواپیما به ونیز هم بدشان نمی‌آید که از نزدیک شاهد کار و کوشش صنعت‌گران سن ترواسو باشند.

خانه اپرای فنیس (Teatro La Fenice)

زمان بازدید: از ساعت 17 تا 18

به‌عنوان آخرین مکان برای بازدید، خانه اپرای فنیس را در برنامه خود قرار دهید تا با دیدن این مکان 200 ساله، ونیز برای همیشه زیبا و بی‌نظیر در ذهن شما ماندگار شود. این خانه اپرا که شهرت بسیار زیادی دارد، به سبک نئوکلاسیک ساخته‌شده و ورود به آن نه‌تنها برای هنرمندان بلکه برای افراد عادی هم بسیار زیبا و غیرقابل‌وصف است.

  • لیدو (Lido di Venezia)

یک جزیره باریک و طولانی که در تالاب ونیز قرار گرفته است. در زمان های گذشته این جزیره به عنوان استراحتگاه مورد استفاده قرار می گرفت اما در سال های اخیر از در طول ماه های گرم تابستان به عنوان محل گردشگری بهره می برند.

آدرس: ایتالیا – ونیز Via Sandro Gallo، ۲۵۵، ۳۰۱۲۶ Lido VE، Italy

قایق‌سواری گوندولا (Gondola Ride)

زمان بازدید: از ساعت 15:30 تا 16:45

اگر دوست دارید با بلیط هواپیما به ونیز چند لحظه رمانتیک و بسیار خاص را هم تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما سوارشدن به قایق‌های سنتی موسوم به گوندولا است. این قایق‌ها که تاریخ بسیار با عظمتی هم در موردشان نقل می‌شود، مسافران و اهالی ونیز را به کانال‌های مختلف شهر می‌برند و لحظاتی بسیار دل‌نشین و آکنده از خاطرات فراموش‌نشدنی برایشان رقم می‌زنند.

هزینه تهیه پوشاک در شهر ونیز

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم هزینه زندگی و سفر به این شهر ایتالیایی به طور کلی بالاست و باید پول زیادی را همراه خودتان داشته باشید تا بتوانید سفری دلچسب را تجربه کنید، اما در قسمت پایانی راهنمای هزینه های سفر به ونیز می خواهیم حدود از قیمت تهیه لباس در این کشور را هم ذکر کنیم تا در صورتی که خواستید در شهرهای این کشور پوشاک تهیه کنید، تا حدودی از قیمت ها در دستتان باشد.

هزینه یک شلوار جین در شهر ونیز حدود ۸۷٫۲۵ یورو

یک پیراهن زنانه با برندهای محبوب حدود ۳۶٫۳۳ یورو

یک جفت کفش کتانی حدود ۸۳٫۳۳ یورو

یک جفت کفش مردانه ۱۰۵٫۰۰ یورو

مراکز درمانی شهر ونیز

  • بیمارستان تخصصی Venice Regional Bayfront Health

تلفن: ۰۰۹۴۱۴۸۵۷۷۱۱
آدرس: ۵۴۰ The Rialto-Venice, FL 34285

  • بیمارستان Sarasota Memorial Hospital

تلفن: ۰۰۹۴۱۹۱۷۹۰۰۰
آدرس:۱۷۰۰ S Tamiami Trl-Sarasota, FL 34239

  • بیمارستان Doctors Hospital of Sarasota

تلفن: ۰۰۹۴۱۴۴۴۰۵۶۳
آدرس: ۵۷۳۱ Bee Ridge Rd-Sarasota, FL 34233

بایدها و نبایدها در ونیز

  • در مکان های شلوغ مراقب دو مورد باشید، اول جیب برهایی که در این شهر وجود دارند و دیگری این که درون آب نیوفتید.
  • سعی کنید از آب معدنی برای آشامیدن در این شهر استفاده کنید.