یونان، سرزمین فلاسفه و تمدن طولانی در جنوب شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. این کشوربا دارا بودن فرهنگ و تمدن و همچنین جاذبه های تفریحی و تاریخی متنوعی ای که دارد، به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان تبدیل شده و حتی با قسمت های دیگری از مدیترانه مانند ایتالیا و اسپانیا برابری می کند.  این روزها کشور یونان از لحاظ دیپلماسی پیشرفت بسزایی کرده است. اما مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر نیاز است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم، همچنین بدانیم که برای گشت و گذار به کدام مناطق در شهرهای یونان باید برویم. از همین رو الی گشت در راهنمای سفر به یونان اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی برای شما نموده است؛ با ما در سفر به کشور یونان همراه باشید.

نماد یونان چیست؟

 

نشان ملی یونان از یک صلیب سفید بر روی سپری آبی رنگ که با برگ های زیتون احاطه شده تشکیل شده است. رنگ آبی و سفید رنگ های ملی یونان هستند و هر کدام معانی مخصوص خود را دارند. رنگ آبی نماد آسمان و دریا و رنگ سفید نشان دهنده خلوص یونانیان است.
زیتون به عنوان نماد صلح از قرن پنجم در فرهنگ یونان حضور داشته است و امروزه نیز در هر کجای این کشور باغ هایی مملو از درخت های زیتون به چشم می خورد.

کشور یونان از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی قاره اروپا قرار گرفته است. یونان از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. یونان در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده‌است و میراث‌دار یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار سده سلطهٔ ترکان عثمانی است. مساحت کشور یونان ۱۳۱۹۹۰ کیلومتر مربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶، انجام ۱۱,۱۸۳۷۱۶ نفر بوده است.

مختصری از تاریخ یونان

در سال ۵۰۰ پیش از میلاد، امپراتوری هخامنشیان، استان‌های یونان را در آسیای میانه و مقدونیه تصرف و تحت کنترل خود درآورد. تلاش‌های برخی از شهرهای یونان در آسیای میانه برای سرنگونی ایرانیان شکست خورد و ایران در ۴۹۲ سال قبل از میلاد به کشورهای سرزمین اصلی یونان حمله کرد اما پس از شکستی که در یکی از جنگ‌ها متحمل شد، در سال ۴۹۰ پیش از میلاد مجبور به عقب‌نشینی شد. شورش ایونیه (ایونیا) نیز از سال ۴۹۹ تا ۴۹۳ پیش از میلاد رخ داد. با تحریک یونانیان اروپا، آتش جنگ استقلال طلبانه ایونیه بر ضد دولت هخامنشی آغاز شد. در همین زمان گروهی از یونانیان به شهر سارد هخامنشی حمله کردند که به آتش‌سوزی بزرگی انجامید. جنگ ایونیه، شش سال به درازا کشید و فرجام آن پیروزی کامل و قطعی داریوش بزرگ بود. حمله دوم توسط ایرانی‌ها در سال ۴۸۰ قبل از میلاد رخ داد. پس از پیروزی یونانیان در سال‌های ۴۸۰ و ۴۷۹ قبل از میلاد در سالامین و چند شهر دیگر، ایرانی‌ها مجبور شدند برای دومین بار سرزمین‌های اروپایی خود را ترک کنند، که نشان از خروج نهایی آنها از سرزمین‌های اروپایی تصرف شده توسط آنها بود. پیروزی‌های یونان در جنگ‌های یونان-پارس، به‌عنوان یک لحظه محوری و بسیار مهم در تاریخ جهان یاد می‌شود.

اطلاعات کلی کشور یونان

زبان رسمی: یونانی

واحد پول: یورو – قیمت یورو در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۶، ۵۴۰۰ تومان بوده است.

نوع برق شهری: برق شهری در یونان ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

کد کشور: +۳۰

شماره‌های اضطراری: ۱۱۲

اختلاف ساعت با تهران: یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه بین‌المللی آتن

آب و هوای کشور یونان

با توجه به شرایط جغرافیایی که کشور یونان دارد، از لحاظ آب و هوایی در بیشتر اوقات سال آفتابی است. به همین دلیل در فصل تابستان، بهار و حتی پاییز گردشگران متعددی به سمت این کشور سفر می کنند. در ماه‌های بین تیر تا مهر میانگین دما در یونان حدود ۳۰ درجه سانتی گراد است و در ماه‌های دی تا اسفند هوا به ۱۰ درجه سانتی گراد می‌رسد و شما ممکن است با بارش باران مواجه شوید.

 

بهترین زمان سفر به یونان

بدون شک هر زمان که خواستید می توانید به این کشور سفر کنید زیرا همواره شرایط مساعدی برقرار است. در فصل بهار که از اواخر فروردین تا اواسط خرداد ادامه دارد؛ جمعیت مسافران کمتری به سمت این شهر گسیل می شوند، اگر از جمعیت زیاد گریزان هستید، در زمان جشن ایستر ارتدکس سفر کنید. در حالی که در این زمان به مدت یک هفته فروشگاه‌ها و رستوران‌ها تعطیل هستند. در فصل تابستان هوای یونان بسیار گرم می شود اما نه آنقدر که طاقت فرسا باشد به همین دلیل اگر به گرما علاقه چندانی ندارید سعی کنید در تابستان به یونان سفر نکنید، این فصل از اواخر خرداد تا اواخر مرداد ادامه دارد. و اما بهترین زمان برای سفر به شهرهای این کشور در فصل های پاییز و زمستان است، شرایط هوایی در این دو فصل بسیار ملایم بوده و برای گردشگری مناسب است.

هزینه اقامت در کشور یونان

یونان هم مانند اکثر شهرهای گردشگری در سراسر دنیا دارای هتل های خوب و مناسب بسیاری است. نکته ای که شما باید قبل از سفر به آن توجه داشته باشید آن است که حتما میزان بودجه و انتظاراتی که از محل اقامتتان دارید را مشخص کنید سپس اقدام به رزرو هتل در این شهر بنمایید. در ادامه راهنمای سفر به یونان ما به چند هتل مناسب برای اقامت در شهرهای کشور یونان نظیر آتن می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این کشور را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۶ ذکر شده است).

 

هتل های دو ستاره ۳۰۰,۰۰۰ تا ۴۸۰,۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره ۳۵۰,۰۰۰ تا ۷۵۰,۰۰۰ تومان

هتل های چهار ستاره ۵۰۰,۰۰۰ تا ۹۵۰,۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره ۷۵۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان