x تبلیغات
سفر

تبلیغات گوگل چیست؟ روش ثبت تبلیغات در گوگل با گوگل ادوردز (Google AdWords)

تبلیغات گوگل چیست؟ روش ثبت تبلیغات در گوگل با گوگل ادوردز (Google AdWords)

بر اساس آمار، گوگل محبوب ترین سایت در ایران است و این یعنی کاربران برای رفع نیاز های خود به این سایت مراجعه می کنند. حال اگر سایت شما در نتیجه اول دیده شود، امکان اینکه کاربر روی لینک شما کلیک کرده و نهایتا از شما خرید کند بسیار بالا می رود. استفاده از تکنیک های سئو سایت به بهبود رتبه شما در گوگل کمک می کند، امّا اثر بخشی سئو زمان بر است. به دنبال راه میانبر می گردید تا خیلی سریع به صفحه اوّل گوگل بیایید؟ تبلیغات گوگل دقیقا همان راهی است که به شما کمک می کند در کمتر از 24 ساعت با کلیدواژه مدنظر خود لینک اوّل جستجوی گوگل باشید!

روش تبلیغات در گوگل با گوگل ادوردز

وقتی که عبارت خاصی را در گوگل سرچ می کنید، ممکن است تعدادی نتیجه در بالا و پایین صفحه اول ببینید که علامت AD در کنار آن ها قرار دارد. این نتایج دقیقا همان گوگل ادز هستند. در تبلیغات کلیکی گوگل شما با پرداخت هزینه می توانید کلیدواژه های مدنظر خود را انتخاب کنید و برای یک بازه زمانی محدود و مشخص در جایگاه نخست گوگل قرار بگیرید. توجه داشته باشید که تبلیغات گوگل بدون مدیریت درست و تجربه کافی فقط اتلاف هزینه و وقت خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می شود که کار تبلیغات گوگل را به یک کمپانی معتبر در زمینه ارائه خدمات Google Ads بسپارید.

تیم تاپ سئو با سابقه ای درخشان در زمینه پیاده سازی کمپین های تبلیغات گوگل به شما این تضمین را می دهد که با هزینه ای مناسب و به بهینه ترین حالت ممکن در گوگل تبلیغ ثبت کنید.

ویژگی های تبلیغات گوگل

همانطور که گفتیم، تبلیغ در گوگل راهی سریع برای رسیدن به صفحه اوّل گوگل است. در ادامه برخی از مزایای تبلیغات کلیکی گوگل را برای شما بررسی می کنیم تا درک کنید که تبلیغات گوگل چگونه نسب به سایر روش های تلیغاتی متمایز است:

·        هزینه کمتر قرار گرفتن در لینک اوّل گوگل با کلیدواژه مناسب یعنی تمام کسانی که به دنبال خدمات یا محصول شما هستند، سایت شما را پیش روی خود می بینند. حال اگر هزینه تبلیغات گوگل را با اجاره بیلبورد در سطح شهر مقایسه کنید متوجه می شوید که در عین هدفمند بودن، تبلیغات در گوگل بسیار به صرفه تر نیز هست.

·        هدفمند و پر بازده هر سنت هزینه ای که در تبلیغات گوگل مصرف می کنید برای شما سود خواهد داشت! زیرا گوگل زمانی از شما هزینه کسر می کند که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند. در نتیجه، با پرداخت هزینه می توانید اطمینان داشته باشید که کاربران به سایت شما سر می زنند.

·        سریع و هوشمند پیاده سازی یک استراتژی سئو قطعا راه مناسبی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است، امّا ماه ها زمان می برد. تبلیغات گوگل ادز به شما اجازه می دهد در کمتر از 24 ساعت و دقیقا با کلیدواژه های مد نظر خود در صفحه اول گوگل ظاهر شوید.

·        قابل سنجش بودن تبلیغات گوگل پنلی حرفه ای در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن می توانید جزئیات کمپین تبلیغاتی خود را ببینید و میزان موفقیت آن را بسنجید. اطلاعاتی که در کمپین تبلیغاتی در اختیار شما قرار می گیرد می تواند بعدا برای سئو سایت شما نیز استفاده شود.

 

 

نکات مهم در خرید میز تحریر

نکات مهم در خرید میز تحریر

اگر قصد خرید میز تحریر را دارید بشما سفارش می کنم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید . این مقاله راهنمای خرید میز تحریر استاندارد و یا این که همینطور راهنمای خرید میز تحریر کتابخانه دار است که نکات فراوان مهمی را در بر گرفته است . تفاوتی نمیکنه که شما بخواهید یک میز تحریر کتابخانه دار دخترانه یا این که میز تحریر کتابخانه دار نوجوان و یا این که چه بسا میز تحریر کتابخانه دار امروزی رو بخواهید خرید کنید مهم این هستش که به استاندارد ها پایین دقت داشته باشید تا در هنگام استفاده از میز مطالعه حس خستگی و کوفتگی در بدن خود نداشته باشید.

 

خرید میز تحریر برای مطالعه فرزند خود

بعضی اوقات بچه ها ها با وضعیت درازکش جلوی تلویزیون تکالیف روزمره شان را انجام می دهند و یا این که از پیشخوان و میز ناهار خوری یا این که میز خوراک خوری آشپزخانه استفاده میکنند برای اینکه در جمع خانواده باشند. این مسئله تمرکزشان را کم می نماید و به دلیل حالت نامناسبی که بدن آن ها دارد, در بازه زمانی طولانی مدت در گیر آسیب های جبران ناپذیر جسمی می گردند .

 

خرید میز تحریر متناسب با متراژ اتاق

میز تحریر را می بایست آنقدر در اتاق جابجا نمائید تا بهترین  زاویه برای راحتی فرزند خود پیدا فرمائید . این میز می بایست در جای مطلوب قرار بگیرد تا نوری که به میز میتابد منجر به آزار استفاده کننده از میز نشود. در صورتیکه متراژ اتاق کوچک است , بهتر است که از کناره ها و قسمت های غیر قابل استفاده اتاق برای قرار دادن میز بهره ببرید; نظیر میزهای متصل به کتابخانه که اکثر وقت ها متحرک میباشند و برحسب نیاز باز یا این که بسته می‌شوند . در اتاق های بزرگ که دست تان باز تر است , می‌توانید به فکر خرید میز تحریر بزرگ تری باشید.

 

آیا خرید میز تحریر ارزان درست است؟

برای خرید میز تحریر ارزان و یا گران ما بشما توصیه میکنیم حتماً تمامی جوانب کار را بسنجید. مثلا اول بودجه خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن خرید نمایید هیچوقت در خرید میز تحریر عجله نکنید همیشه سعی کنید تمام اصولی که یک میز تحریر استاندارد باید داشته باشد را در نظر بگیرید و در خرید میز تحریر برای منزل خود خود لحاظ کنید. خیلی وقت ها پیش می آید که شما حتی جای کافی در منزل خود ندارید از این رو شاید به فکر خرید میز تحریر کم جا بیفتید. پس سعی کنید تمامی عوامل تاثیر گذار را برای خرید میز تحریر از ذهن خود بگذرانید.

 

کدام میز تحریر و چگونه و از کجا بخریم؟

اگر تصمیم به خرید میز تحریر گرفتید سعی کنید یک میز تحریر کتابخانه دار را انتخاب کنید که بتواند نیاز ها و مشکلات شما را حل کنید سعی کنید میز تحریر را از فروشگاه های معتبر که محصولات با کیفیت بالا ارائه میدهند خریداری نمایید.فروشگاه مبل اداری با سابقه ای درخشان در صنعت تولید تجهیزات کتابخانه ای نامی آشنا در تمامی کتابخانه ها و مراکز علمی کشور به حساب می آید.بدین منظور به راحتی میتوانید از فروشگاه اینترنتی مبل اداری خرید نمایید.

 

 

تشک طبی رویال

تشک طبی رویال 

تشک طبی و استفاده از آن هنگام خواب باعث میشود ، شما در طول شب راحت تر باشید . البته آنچه سبب راحتی یک فرد میشود ممکن است با فرد دیگر متفاوت باشد ، به طور کلی کیفیت تشک خواب شما یکی از عوامل مهم در ایجاد حس ارامش هنگام استراحت و خواب میباشد. خوش خواب های متنوع و زیادی در بازار کالای خواب وجود دارند ، در این بین تشک طبی و فنری محبوبیت زیادی بین افراد دارد.

تشک های طبی در ابتدا بیشتر برای افرادی که از درد کمر و مفاصل رنج می برند طراحی و ساخته شده اند. این نوع دردها نیاز به توجه خاص دارند. تشک های طبی با استفاده از فناوری های خاص به بهبود و کاهش درد این افراد کمک می کند. مطالعات نشان میدهند که کیفیت و استحکام تشک ها پس از گذشت 7 سال از بین می رود. بنابراین اگر عمر تشک خواب شما بیشتر از 7 سال است بهتر است به فکر خرید تشک خواب جدیدی برای خود باشید.

مزایای استفاده از تشک طبی

مطمئن بودن از راحتی محل خواب در هنگام شب کلید استراحت عضلات و مفاصل بدن شما خواهد بود. اگر بدن شما بتواند در وضعیتی طبیعی استراحت کند که ستون فقرات در حالتی صحیح قرار بگیرد، ماهیچه های شما می توانند هنگام خواب به اندازه کافی استراحت کنند. اگر تشک شما متناسب با بدن شما نباشد، ماهیچه های شما نمیتوانند در طول شب استراحت کنند و مجبور میشوند فعالیت داشته باشند تا بتوانند تعادل بدن شما را حفظ کنند. یکی از دلایلی که بعضی از افراد هنگام بیدار شدن از خواب دچار خشکی بدن و گرفتگی عضلات میشوند ، استفاده از تشک نامتناسب میباشد.

ستون فقرات شما مسئولیت نگهداری بدن شما و تمامی نقش های آن در طول روز را دارد، بنابراین استراحت کافی در طول شب برای تأمین سلامت عمومی بدن امری ضروری به شمار می رود. اگر تشک شما نتواند همانند یک تشک طبی راحتی اندام شما را در هنگام استراحت تأمین کند، می تواند منجر به افزایش دردهای مفصلی شما گردد. یک تشک طبی با طراحی ویژه خود می تواند خوابی راحت را برای شما به ارمغان بیاورد.

ساختار تشک طبی

تشک های طبی با لایه های نگهدارنده متنوعی در بازار کالای خواب وجود دارند فواید و ویژگی های خاص خود را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. در اینجا تعدادی از ساختارهای داخلی تشک های طبی استاندارد معرفی شده است.

  • فنر استاندارد متصل یا منفصل 
  • فنرهای پاکتی
  • مموری فوم
  • فوم ریلکس
  • فوم ژل
  • لاتکس
  • مواد طبیعی پر کننده

 

بهترین تشک برای کمر درد و دیسک کمر

زمانه امروز ، عصر فعالیت‌های بدنی غیرمتعارف مانند پشت میز نشینی‌های طولانی مدت در محیط کار است که در درازمدت میتواند به ستون فقرات آسیب‌ های جبران ناپذیری وارد نماید. یکی از دردهایی که امروزه بسیاری با آن دست به گریبان هستند کمر درد و دردهای ناشی از ساییدگی غضروف مهره‌های کمر است که باعث ایجاد دیسک کمر می‌گردد. استفاده از تشک‌ هایی که سفتی و  انعطاف پذیری متناسب و استانداردی دارند یکی از راه‌های رفع این گونه دردها و ناراحتی ها هنگام خواب می‌ باشد.

 

بهترین نوع تشک برای این گونه دردها استفاده از تشک مدکال و طبی است که انواع خاص آن مانند تشک طبی، تشک طبی فنری یا تشک‌های گران تری مانند تشک‌های مموری فوم می‌توانند با ایجاد یک بستر مناسب دردهای ستون فقرات را کاهش دهند و حتی گاهی باعث درمان آن گردند. در نتیجه اگر مدتهاست که دچار کمردرد هستید بهتر است تشک‌های قدیمی خود را کنار بگذارید و برای رفع دردهای خود قدمی اساسی بردارید. خرید تشک خوشخواب طبی یا خرید تشک خوشخواب طبی فنری مهمترین گزینه ای است که پیش رو دارید که می‌تواند کمک بسیاری در کاهش دردهای شما نماید.

 

در صورتی که تمایل به خرید تشک طبی ، فنری و تشک رویال با کیفیت برای خود دارید ، همین حالا از فروشگاه کالای خواب رویال دیدن کنید و تشک مورد نظر خود را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی ما سفارش دهید.

 

 

 

راهنمای کامل خرید فایل اداری و خرید کمد اداری

راهنمای کامل خرید فایل اداری و خرید کمد اداری

خرید فایل اداری بصورت اینترنتی خیلی از هزینه ها‌ی جابجایی و حمل و نقل وسایل را برای شما از بین میبرد و شما براحتی با خرید فایل اداری بصورت اینترنتی میتوانید براحتی سفارش خود را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید

برای اینکه بدانیم چگونه خرید فایل اداری را در اینترنت راحت تر انجام دهیم ما برای شما نکات مختلفی را آماده کرده ایم که توجه شما را به ادامه همین مطلب جلب میکنم.

نکات خرید فایل اداری

یکی از مهمترین بخش هایی که در همه‌ی محیط های اداری و سازمان ها موجود است فایل اداری و کمد اداری است یا در  برخی موارد کابینت ها برای محیط های اداری نقش مشابهی را ایفا می کنند. فایل و کمد اداری موجب این می شود که شما یک فضای مناسبی برای گذاشتن پوشه ها، پرونده ها و همین طور اسناد و مدارک اداره خود داشته باشید.

 

 خرید فایل اداری

شاید با خودتان بگویید که با پیشرفت روز به روز تکنولوژی کاغذبازی از قبل خیلی کمتر شده، اما این را به شما بگوییم که باز هم در معتبرترین شرکت ها و سازمان ها به علت اینکه احتمال خرابی کامپیوتر ها و سرور ها دور از ذهن نیست و همین طور مشکلاتی که ممکن است برای تکنولوژی های جدید به وجود بیاید اسناد و برگه های مهم و همچنین پوشه ها و پرونده ها به صورت کاغذی هم نگهداری می شوند تا در مواقع نیاز و مواقع اضطراری بتوان از آنها استفاده کرد.

 

خرید کمد اداری

بخش فایل اداری و کمدهای اداری نقش بسیار بسیار مهمی در نگه داری این گونه وسایل را دارد و تلاش می شود ساختار آنها به گونه‌ای باشد که پرونده ها و برگه های مهم از گزند آسیب به دور باشند. فایل ها و کمد ها ممکن است از جنس فلزی و یا اینکه ام دی اف باشند که آنها را میتوان در ابعاد مختلفی در اتاق های مشخصی از اداره یا سازمان یا حتی در کنار میز کار شما قرار داده شود.

این فایل ها و کمد ها به علت تقاضای بالایی که دارند دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ و جنس هستند و شما با توجه به دکوراسیون محیط اداره خود می توانید مورد مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

 

نکات خرید فایل اداری

در بین انواع فایل ها و کمد های اداری که طراحی و ساخته شده است، مدل هایی وجود دارند که حتی قابل جابه جایی هستند و شما میتوانید آنها را به هنگام جابه جایی پرونده ها و نیاز و دسترسی افراد مختلف به آنها زحمت حمل پرونده های سنگین و اوراق تعداد بالا را از دوش خود کم کنید و تمام این فایل ها و پرونده ها را بصورت یکجا با هم جابه‌جا کنید.

 

خصوصیات خرید فایل سه کشویی

در برخی از فایل ها و کمد ها سه کشو در کنار یک میز قرار دارد که در این مدل ها دیگر قفسه‌ی جدایی برای فایل ها در نظر نمی‌گیرند. این کشو ها می توانند جای خوبی برای لوازم کارمندان اداره باشد تا بتوانند به راحتی هر دفعه که به این ابزار نیاز داشتند به آن دسترسی داشته باشند.

همواره میتوانید برای خرید فایل اداری یا مبلمان اداره و منزل خود با کارشناسان مبل اداری ارتباط برقرار کنید

تلفن همراه : 09123910346

تلفن ثابت : 02136243591

آدرس : تهران ورامین خیابان دانش سرا

سئو سایت چیست؟ تاثیر سئو و بهینه سازی در افزایش رتبه سایت

سئو سایت چیست؟ تاثیر سئو و بهینه سازی در افزایش رتبه  سایت

سئو سایت به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) است. یک استراتژی سئو شامل فرآیندی می شود که در آن صفحات سایت شما به گونه ای بهینه سازی می شوند که در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتور های جستجو در جایگاه بالاتری قرار بگیرند. تمرکز سئو و بهینه سازی سایت روی بهبود رنک شما در سرچ های ارگانیک (غیر پولی) است. پس اگر شما صاحب یک وب سایت هستید و می خواهید سایت شما ترافیک یا بازدید بیشتری داشته باشد، باید سئو سایت را در برنامه کاری خود قرار دهید. در ادامه برخی از اصول سئو را به بیانی ساده توضیح می دهیم.

اصول سئو بر اساس الگوریتم گوگل است

اینکه هر سایتی در چه جایگاهی قرار بگیرد توسط الگوریتم گوگل تعیین می شود. اگرچه هیچ کس نمی داند الگوریتم گوگل دقیقا چگونه کار می کند، امّا سال ها تجربه سئو کارها باعث ایجاد اصول سئو شده که این اصول می توانید کاری کنید که الگوریتم گوگل را نسبت به سایت خود راضی نگه دارید. اصول سئو یا استراتژی سئو به دو دسته کلی زیر تقسیم می شود:

سئو داخلی (On-page SEO)

بخشی از رنک وب سایت شما توسط فاکتورهای سئو داخلی تعیین می شود. فاکتورهای سئو داخلی تمام مواردی هستند که داخل سایت شما وجود دارند و روی رنک شما تاثیر دارند. سئو داخلی به طور کلی شامل دو دسته مسائل فنی سایت و مسائل محتوایی سایت می شود.

فاکتورهای سئو فنی:

·        بهینه بودن سرعت سایت

·        قابل درک بودن سایت برای موتورهای جستجو (با استفاده از فایل robots.txt و متا تگ ها)

·        نداشتن لینک های شکسته

·        گیج نکردن ربات های موتورهای جستجو با محتوای تکراری

·        امن بودن (استفاده از HTTPS)

·        استفاده از Structured Data

·        تعریف سایت مپ

·        و غیره

فاکتورهای سئو محتوا:

·        تغییر و بهبود محتوای قدیمی

·        دسته بندی های مرتب و منظم

·        داشتن ساختار مناسب برای لینک های داخلی

·        تولید محتوای ارزشمند و کاربر پسند

·        و غیره

سئو خارجی (Off-page SEO)

علاوه بر تمامی فاکتورهای سئو داخلی و مواردی که داخل سایت شما هستند، فاکتورهای سئو خارجی نیز روی سئو سایت شما تاثیر دارند. به طور کلی، فاکتورهای سئو خارجی شامل تمامی مواردی می شوند که از خارج سایت شما روی رنک شما تاثیر می گذارند. لینک هایی که از سایر سایت ها دریافت می کنید، فعالیت شما در شبکه های اجتماعی و هر گونه فعالیت تبلیغاتی و بازاریابی دیگر خارج از وب سایت شما در دسته فاکتورهای سئو خارجی قرار می گیرند.

از آن جایی که بسیاری از فاکتورهای سئو خارجی به بازخورد دیگران بر می گردد، تاثیر گذاری روی آن ها ممکن است برای شما سخت باشد. در یک استراتژی سئو سایت، تعداد و کیفیت بک لینک های سایت جزو مهم ترین فاکتورها هستند و در سئو خارجی نیز بخش عمده را تشکیل می دهند. هرچه لینک هایی که دریافت می کنید با کیفیت تر، مرتبط تر و بیشتر باشند، رتبه سایت شما در گوگل بهتر می شود.

مسئله دیگری که جزو فاکتورهای خارجی سئو و بهینه سازی سایت محسوب می شود، میزان رقابت در حوزه کاری مدنظر شما است. هرچه رقابت در یک حوزه بیشتر باشد، رتبه خوب گرفتن در گوگل سخت تر خواهد بود. در نتیجه، میزان رقابت نیز یکی از فاکتورهایی است که روی رتبه سایت شما تاثیر خواهد داشت.

نتیجه گیری

بهترین استراتژی و بهترین نگاه به سئو سایت، دید کلی است. دید کلی به سئو یعنی هدف اصلی شما این است که وب سایت شما از تمامی جهات بهترین باشد. سعی نکنید گوگل را گول بزنید و در عوض از یک استراتژی سئو اصولی و بلند مدت استفاده کنید. اگر سایت شما با کیفیت باشد، گوگل خودش رنک خوب را دو دستی تقدیم شما می کند!

اگر مایلید کار سئو و بهینه سازی سایت خود را به یک شرکت حرفه ای سئو در مشهد بسپارید، می توانید همین حالا با کارشناسان تیم تاپ سئو ارتباط برقرار کنید. تاپ سئو با داشتن علم روز و تخصص بالا در زمینه سئو سایت ارائه دهنده خدمات سئو در مشهد و سایر شهر های ایران است که با سابقه ای درخشان می تواند کسب و کار شما را با کمک یک استراتژی اصولی سئو متحول کند.

 

بهترین زمان سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا تا حد زیادی به هدف گردشگران از سفر به این شهر بستگی دارد و ما در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت، بنابراین در صورتیکه قصد سفر به این شهر زیبا و توریستی را دارید برای اطلاع از بهترین زمان سفر به آنتالیا در ادامه با لحظه آخر همراه باشید.

آب و هوای شهر آنتالیا
پیش از بررسی بهترین زمان سفر به آنتالیا از نظر آب و هوا بهتر است که اطلاعاتی کلی در رابطه با آب و هوای این شهر در فصول مختلف سال کسب کنید، در ادامه به بررسی وضعیت آب و هوای این شهر در هر فصل می پردازیم:
آب و هوای آنتالیا در فصل بهار:
در فصل بهار یعنی ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد آب و هوای بسیار ملایمی را در شهر آنتالیا شاهد هستیم، دمای هوای این شهر در بهار رو به گرمی می رود و آسمان معمولا آفتابی است، احتمال بارش باران در این فصل بسیار کم می باشد و گردشگرانی که این فصل را برای سفر با تور آنتالیا انتخاب می کنند می توانند از آب و هوای مطلوب آنتالیا لذت ببرند.
لازم به ذکر است که هرچه به آخر فصل بهار نزدیک می شویم آب و هوای آنتالیا گرم تر می شود.
 
آب و هوای آنتالیا در فصل تابستان:
آب و هوای تابستان های آنتالیا بسیار گرم و مرطوب می باشد و خوب است بدانید که میانگین دمای این شهر در فصل تابستان حدود 30 درحه سانتی گراد بوده و گردشگرانی که تابستان را برای سفر با تور آنتالیا انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که رطوبت و همچنین گرمای هوا در برخی از روز های فصل تابستان ممکن است آزار دهنده باشد.
گردشگران تور آنتالیا باید بدانند که ماه های تیر و مرداد گرم ترین ماه های شهر آنتالیا محسوب می شوند.
 
آب و هوای شهر آنتالیا در فصل پاییز:
دمای هوای آنتالیا با شروع فصل پاییز رو به سرما می رود و در این فصل شاهد بارش باران های فصلی هستیم، توجه داشته باشید که آنتالیا شهری ساحلی می باشد و اغلب تفریحات آن آبی است به همین جهت به گردشگران توصیه می کنیم که از سفر به آنتالیا در نیمه دوم سال خودداری کنند.
 
آب و هوای آنتالیا در فصل زمستان:
زمستان را می توان مرطوب ترین و در عین حال سرد ترین فصل شهر آنتالیا دانست، گردشگران بسیار اندکی در فصل زمستان به شهر سفر می کنند چرا که در این فصل شاهد بارش برف و باران و همچنین کاهش دما هستیم، خوب است بدانید که در دی ماه دمای هوای آنتالیا به -10 درجه نیز می رسد، اما در صورتی که تمایل دارید سفری ارزان تر و آرام به آنتالیا را تجربه کنید می توانید در فصل زمستان به این شهر بروید.
 
بهترین زمان سفر به آنتالیا از نظر آب و هوا
با توجه به اطلاعاتی که در پیش تر به آن ها اشاره کردیم، شهر آنتالیا به طور کلی دارای آب و هوایی مدیترانه ای می باشد و دارای تابستان های گرم و نسبتاً مرطوب، همچنین زمستان های سرد و پر باران است بنابراین می توان گفت که بهترین زمان سفر به این شهر از نظر آب و هوایی فصل بهار و به طور دقیق تر اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت می باشد، البته افراد بسیاری نیز فصل تابستان را برای سفر به آنتالیا انتخاب می کنند، اما باید توجه داشته باشید در این فصل گرمای هوا ممکن است آزار دهنده باشد.
 
بهترین زمان سفر به شهر آنتالیا با توجه به زمان برگزاری فستیوال ها
در شهر آنتتالیا فستیوال های متعددی در طول سال برگزار می شود و بسیاری از گردشگران این شهر تنها با هدف شرکت در این جشنواره ها با تور آنتالیا سفر می کنند. 
چنانچه شما نیز تمایل دارید در فستیوال های این شهر شرکت کنید باید بدانید که زمان برگزاری فستیوال های شهر آنتالیا به شرح زیر می باشد:
فستیوال های فصل بهار:
- جشنواره فیلمسازان زن
- جشنواره مجسمه های شنی 
- جشنواره کمر 
- جشنواره بین المللی اپرا و باله آسپندوس 
- جشنواره فینیکه
فستیوال های فصل تابستان:
- جشنواره گردشگری ماناوگات
- جشنواره بین المللی رقص و موسیقی فولکور
- جشنواره عسل
فستیوال های فصل پاییز:
- جشنواره بین المللی فیلم آنتالیا
- جشنواره موسیقی مدیترانه
- جشنواره بین المللی پیانو
فستیوال های فصل زمستان:
- نمایشگاه محصولات غذایی آنفاس
با توجه به اینکه محبوب ترین فستیوال ها و رویداد های آنتالیا در فصل بهار برگزاری می شود می توان گفت که بهترین زمان سفر با تور آنتالیا از نظر زمان برگزاری فستیوال ها نیز فصل بهار می باشد، اما توجه داشته باشید که مهم ترین عامل تعیین کننده بهترین زمان سفر به آنتالیا در واقع هدف گردشگران این شهر از سفر به آنتالیا می باشد.

بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش

جزیره کیش به دلایل بسیاری یکی از مقصد‌های گردشگران از سراسر ایران است. آب و هوای گرمسیری کیش، هوای پاک، دریایی زمردین، آثار باستانی، مناظر زیبا، مراکز خرید متنوع و جشنواره‌های مختلف باعث شده است که جزیره کیش در چند ده سال اخیر یکی از مقصدهای پربازدید گردشگران از سراسر ایران و منطقه شود. اما همیشه این سوال وجود دارد که بهترین زمان برای سفر به کیش چه فصلی از سال است.  از آنجا که گردشگران شرایط و علایق مختلفی دارند، همچنین عدم وجود سرمای شدید و قابلیت استفاده 12 ماهه از ظرفیت گردش آبی در کیش، ماه‌های مختلفی را می‌توان به عنوان بهترین زمان سفر به کیش زیبا تعیین کرد.

در حالی که در فصل زمستان بسیاری از شهرهای ایران در سرما و برف به سر می‌برند، جزیره کیش دارای آب و هوایی معتدل و دلپذیر است. به طوری که می‌توانید بدون استفاده از لباس گرم به راحتی در جزیره به گشت و گذار بپردازید و از پیاده‌روی در ساحل لذت ببرید. باران‌های سیل‌آسای کیش در فصل زمستان اتفاق می‌افتد اما زودگذر است و پس از مدت بسیار کوتاهی متوقف می‌شود و دوباره آفتاب بر پهنه خلیج سایه‌گستر می‌شود.

 

در انتهای فصل زمستان، قبل از اینکه سیل گردشگران نوروزی به کیش، نگین خلیج فارس سرازیر شوند، شاید یکی از بهترین زمان‌های حضور در جزیره است. یکی به دلیل اینکه جزیره در خلوت‌ترین زمان خود به سر می‌برد و دیگر اینکه هنوز هوا به اندازه‌ای گرم نشده که آزار دهنده باشد. به علاوه قیمت پروازها به دلیل کاهش تعداد مسافر پایین تور کیش است. اگر می‌تواند برنامه کاری خود را خالی کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اسفند ماه را برای سفر به کیش انتخاب کنید.

در ماه فروردین به دلیل تعطیلات نوروزی، جزیره بسیار شلوغ است و هزینه سفر به کیش و هتل‌ها به بالاترین میزان خود می‌رسد. در این زمان هوا کمی گرم شده است ولی به دلیل اینکه آب دریا هنوز سرد است، شب‌ها می‌توانید نسیم خنک بهاری را تجربه کنید.

از خرداد ماه تا مهر هوای جزیره بسیار گرم است و رطوبت به حد اشباع می‌رسد و روزها را طاقت‌فرسا و کلافه کننده می‌کند. اما برای کسانی که به ورزش‌های آبی از جمله جت اسکی، کیبل اسکی، فلای‌بورد و اسکوتر زیردریایی علاقمندند فصل تابستان فصل مناسبی برای سفر به کیش است. همچنین جشنواره‌هایی که از اواسط تیرماه آغاز می‌شود و تا اواسط شهریور ادامه دارد، تنور مسافرت به این جزیره گرم را داغ‌تر می‌کند. برنامه‌های متنوعی که شامل کنسرت‌، جنگ‌های شبانه و اهدای میلیون‌ها جایزه نقدی و غیرنقدی باعث شده است که گرمای تابستان برای گردشگران قابل تحمل شود. البته مراکز خرید مجهز به سیستم‌های تهویه مطبوع نیز در نادیده گرفتن گرمای تابستان بی‌تأثیر نیست!

 

اگر بالاخره فصل و ماه حضورتان در جزیره کیش را انتخاب کرده‌اید، بهتر است وسط هفته را خالی کنید تا بتوانید حدود یک سوم از هزینه‌های رفت و برگشت و اقامت در هتل‌ها را نسبت به آخر هفته ذخیره کنید.

در نهایت برای شما که این پرسش برایتان پیش آمده که کی به کیش برویم؟، بهترین زمان را شرایط و هدف  شما از سفر به کیش تعیین می‌کند. اگر به دنبال آب و هوای معتدل‌تر هستید، فصل زمستان را انتخاب کنید. خصوصاً اسفند که تعداد گردشگر کاهش پیدا می‌کند و هزینه سفر ارزان‌تر می‌شود. اگر ورزش‌های آبی و جشنواره‌ها و جایزه‌های متنوع را دنبال می‌کنید، بهتر است گرمای و شرجی را به جان بخرید و در میانه تابستان رهسپار کیش شوید.

آب و هوای کیش در فصول مختلف

آب و هوای کیش، ساحل نقره ای، آسمان درخشان و دریای نیلگون، خاطره ای بی نظیر را در ذهن تمام گردشگران این جزیره به یادگار گذاشته است. این یادگار، با نسیم خنک که از سمت دریای آبی و افق می وزد ماندگار می شود.

 

کیش در بیشتر روزهای سال هوایی گرم و در عین حال تمیز و پاک را تجربه می کند.

درصد بالای اکسیژن موجود در هوا، مانع از خستگی گردشگران، حتی پس از ساعت ها تفریح و گشت و گذار می شود. بیشتر گردشگران، زمستان کیش را ترجیح می دهند؛ اما آب و هوای کیش در هر فصل تجربه ای متفاوت و منحصر به فرد را برای گردشگران به ارمغان می آورد. برای سفر به کیش تردید نکنید و در هر فصلی قرار دارید از زیبایی فوق العاده جزیره در آن فصل بهره مند شوید!

 

بهار و تابستان کیش، تلفیقی از نسیم خنک و هوای گرم

با ورود بهار، آب و هوای کیش به سمت گرما پیش می رود. در اوایل بهار می توان هوای خنک و رطوبت نسبتا پایین را احساس کرد. نسیم مطلوبی که از سمت دریا می وزد حس خنکی و شادابی دوباره را به گردشگران می دهد.

هوای کیش در اواسط خردادماه رو به گرمی می رود و این گرما در تابستان به اوج خود می رسد. اگر در جستجوی آب و هوای گرم و بهره مندی از گرمای خورشید هستید بهترین زمان سفر به این جزیره، تابستان است. کیش در تابستان روزهای گرمی را تجربه می کند. اما حتی گرمای تابستان هم مانع سفر گردشگران به سواحل نقره ای نمی شود. امکانات موجود در جزیره باعث شده است تا در گرم ترین روزهای سال نیز بتوان مدت زیادی در بازارهای خرید و اماکن عمومی به گشت و گذار پرداخت.

 

آب و هوای کیش پاییز و زمستان معتدل، فصل سر آمدن انتظار

در پاییز و زمستان انتظارها به سر می رسد و جزیره شاهد تعداد بیشمار گردشگر است. در پاییز از شدت گرما کاسته می شود و از نیمه دوم آبان ماه، آب و هوای کیش بسیار مطلوب است.

جزیره در پاییز شاهد باران های تند و رگبارهای کوتاه است. برای سفر به جزیره پرطرفدار آب های نیلگون خلیج فارس در زمستان تردید نکنید! در زمستان از هوای معتدل و بی نظیر کیش حیرت خواهید کرد. کیش یکی از بهترین گزینه های سفر در بهمن و اسفند است. جزیره بی نظیر کیش، در زمستان بی نظیرتر از هر زمان دیگری می شود. در ماه دی و بهمن آب و هوای کیش مطلوب است. دمای ثبت شده در این ماه 27 درجه سانتیگراد است و بارندگی هر ماه حدوداً به 21 میلیمتر می رسد.

 

در هر فصلی که به کیش سفر کنید باد مطلوبی از سمت دریا می وزد و حس آرامش را چندین برابر می کند. این باد در هر فصل شدت خاص خود را دارد. هر چند کیش در نیمی از سال روزهای گرمی را تجربه می کند، اما دمای هوا در شب چنان مطلوب است که به تمام جاذبه های شب جزیره می افزاید و بهترین ترکیب برای گردشگری را به وجود می آورد. آب و هوای جزیره کیش هرگز مانعی برای سفر دوستداران زیبایی کیش نبوده است و در تمام روزهای سال این جزیره مملو از گردشگران تور کیش خوش ذوق و علاقه مند است.

جزیره کیش از بهترین جاذبه های جنوب کشور می باشد. وجود مکان های دیدنی بسیار گوناگون باعث شده تا سالانه میلیون ها مسافر به این جزیره زیبا سفر کرده و اوقاتی را در آن سپری کنند. بازدید از تمامی مکان های دیدنی کیش نیازمند داشتن خودرو برای نقل و انتقال شما می باشد. در این مطلب به توضیح نیاز به اجاره ماشین در کیش و بایدها و نبایدهایی که در این زمینه وجود دارد می پردازیم.

 

دلایل اجاره ماشین در کیش

این امکان برای مسافران وجود دارد که اتومبیل خود را از طریق کشتی وارد جزیره کیش کنند و در طول سفرشان در جزیره کیش از خودروی شخصی خود استفاده کنند اما هزینه این نقل وانتقال خیلی زیاد است.

از طرفی با ورود به جزیره کیش ماشین های بسیار لوکسی میبینید که قطعا وسوسه سوار شدن به آن ها را خواهید داشت. هزینه استفاده از این خودروها نسبت به هزینه های جانبی که برای آوردن خودروی خودتان صرف می کنید چندان زیاد نیست.

10 مکان دیدنی گرجستان

شهر تفلیس بزرگترین شهر گرجستان می باشد که حدود 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت گرجستان است. رود متکواری از وسط این شهر عبور می کند که در قرن 5 میلادی توسط و اختانگ یکم پادشاه گرجستان باستان یا همان ایبریا شهر تفلیس، بنیان‌گذاری شده و به سبب چشمه‌های آب گرم آن تبیلیسی نام گذاری شده است. این شهر در ۱۲۰ کیلومتری رشته کوه قفقاز و ۲۵۰ کیلومتری دریای سیاه قرار گرفته است. تفلیس به علت قرار گرفتن در محل تلاقی راههای مهم همیشه دارای اهمیت بوده و همین ویژگی‌ها سبب گسترش و توسعه شهر شده است. جاذبه های گردشگری گرجستان بسیار زیادند و ما در این مطلب جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان را به شما معرفی می کنیم.

 

میدان آزادی و خیابان روستاولی تفلیس گرجستان

یکی از اصلی ترین و مرکزی ترین خیابانهای شهر تفلیس، خیابان روستاولی می باشد که قبلا با نام گلوینی شناخته می‌شده است. تغییر نام خیابان به احترام شاعر بسیار معروف قرون وسطی گرجی یعنی شوتا روستاولی می باشد. این خیابان حدود 1.5 کیلومتری طول دارد و از میدان  تاویسوپلبا یا همان آزادی شروع و  به مترو روستاولی و خیابان کوستاوا منتهی شده است. بسیاری از مراکز مهم دولتی و غیر دولتی در این خیابان مستقر می باشند. از جمله آنها می توان به پارلمان گرجستان، اپرا و باله شهر تفلیس، دادگاه عالی، کلیسای کاشوتی، موزه مردمی گرجستان، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان اشاره کرد.

 

دریاچه لیسی (Lisi Lake)

دریاچه لیسی در شمال غربی شهر تفلیس قرار گرفته است و حدود 16 کیلومتر مربع مساحت آن می باشد و حداکثر عمق آن 4 متر است. آب دریاچه از باران، برف و آبهای زیر زمینی تامین می‌شود و در بهار حداکثر مقدار و پاییز حداقل مقدار آب را دارا است. آب این دریاچه تا حدودی شور می باشد اما امروزه از این دریاچه جهت پرورش ماهی و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان بازدید می شود.

 

محله حمام ها تفلیس گرجستان

محله حمامهای قدیمی در کرانه راست رودخانه کورا واقع شده است و جزو قدیمی ترین و تاریخی ترین مناطق تفلیس به شمار می رود. علت ساخت این حمام ها وجود چشمه های آب گرم طبیعی این منطقه می باشد که به وفور یافت می شود. این حمام ها در قدیم فقط به منظور درمان بیماری استفاده نمی شده است بلکه برای تفریح و برگزاری جشن ها نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. بر اساس افسانه ها پادشاه کارتل نام قدیمی پادشاهی گرجستان یعنی واختانگ گرگاسالی به معنی گرگ سر، در قرن 5 میلادی و بواسطه کشف این چشمه های معدنی در زمان شکار علاقمند این مکان شد و گویی شهر تفلیس از آن زمان شکل گرفته شده است. جهانگردان، مورخان و جغرافیدانان معروفی در آثار به جامانده از خود در مورد وجود این چشمه ها سخن گفته اند.

 

پارک آبی تفلیس گرجستان (آکوا پارک)

این پارک آبی هم به عنوان جاذبه‌های گردشگری گرجستان هم به عنوان تفریح در تور گرجستان در سال 2006 افتتاح شده است. در این پارک انواع سرسره های آبی، استخرهای شنا و... وجود دارد. این پارک رو باز یکی از پارک های آبی محبوب و زیبای برای گردشگران و خود گرجی ها می باشد. بهترین زمان برای رفتن به این منطقه و استفاده کردن از پارک آبی از نیمه خرداد تا نیمه مهر ماه قابل استفاده می باشد اما جالب است بدانید خود گرجی ها تا برف نیامده از این منطقه استفاده می‌کنند. ورودی این پارک حدود 15 هزار تومان است و از ساعت 9 صبح تا 5 بعد ازظهر قابل استنفاده می باشد.

کلیسای صخره ای گرجستان

بعد از ترمیم این کلیسا یک راهب گرجی کلیسای ارتدوکس، در بالای این اثر تاریخی، زندگی می کند. این ستون در غرب گرجستان و در نزدیکی شهر چیاتورا، قرار گرفته است. برخی این کلیسا را پلکان بهشت نامیده اند. کلیسای صخره ای که به ستون کاتسخی شناخته می شود بر فراز یک صخره به ارتفاع ۴۰ متری قرار گرفته است. بنای این کلیسا حدودا بین قرن ششم و هشتم میلادی ساخته شده که یک راهب گرجی در حدود ۲۰ سال در آن زندگی می کرده است. نکته جالب این است که هیچکس نمی داند راهبان چگونه از این صخره، بالا رفته اند و یا چگونه مصالح ساختمانی را به بالای ستون حمل کرده اند، چرا که انجام این کار در حال حاضر دشوار می باشد چه برسد به بیش از هزار سال پیش. امروزه این کلیسا یکی از مناطق دیدنی و پر بازدید از بین جاذبه های گرجستان برای گردشگران در تور گرجستان می باشد.

 

پارک ریکه تفلیس گرجستان (Rike park )

پارک ریکه یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان و مکانهای تفریحی در تفلیس می باشد. این پارک دارای دسترسی آسان از طریق پل صلح به محله قدیمی شهر را دارا است. همچنین می توانید به وسیله تله کابین  از قلعه نارلیکا دیدن فرمایید. در طول تابستان توریستهای زیادی با نشستن در این پارک از رقص آب با نور پردازی به همراه موسیقی لذت می برند.

 

پل صلح

در سال 2010 شورای شهر تفلیس گرجستان برای متصل ساختن بخش های قدیمی و جدید تفلیس سفارش ساخت یک پل را به طراح برجسته ایتالیایی دادند. این رودخانه بر روی کورا قرار گرفته که بر روی سقف پل ۱۵۰ متری، ۱۲۰۸ بسته نورانی با طرح‌های مختلف از ۶۰۴۰ لامپ LED نصب گردیده که در شب منظره‌ای بدیع خلق می‌کنند و نورپرداز فرانسوی پروژه آن را در ستایش زندگی و صلح نام نهاده است.پل صلح یکی از زیباترین جاهای دیدنی گرجستان است.

 

کلیسای جامع تثلیث

کلیسای جامع تثلیث معروف به سامبا می باشد و یکی از کلیساهای اصلی ارتدکس گرجی است که در شهر تفلیس گرجستان قرار گرقته است. بنای این کلیسا در بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ میلادی تکمیل شده است و ظرفیتی 15 هزار نفری را دارا است. این کلیسا با ارتفاع ۹۷ متر به عنوان‌ بزرگترین کلیسای ارتدکس در جهان و سومین کلیسای ارتدکس مرتفع در جهان  شناخته می شود. معماری این کلیسا آمیزه‌ای از سبک‌های سنتی معماری مذهبی گرجی در مراحل مختلفی از تاریخ است و همچنین، عناصری از معماری بیزانس را نیز در خود جای داده است. کلیسای جامع تثلیث دارای یک گنبد مخروطی شکل با 8 ستون است که جنس آنها از طلا می باشد و از پایین گنبد تا نوک صلیبی که بر روی آن قرار دارد 7.5 متر ارتفاع دارد. این کلیسای عظیم خود متشکل از ۹ کلیسای کوچک است و علاوه بر این، ۵ کلیسای کوچکتر دیگر نیز در طبقات زیرین بنا واقع شده است. مجموعه کلیسای سامبا شامل بخش‌های مختلفی از جمله بنای اصلی، برج ناقوس، اقامتگاه اسقف اعظم، صومعه، آکادمی علوم دینی، فرهنگستان الهیات، کارگاه‌های آموزشی، استراحتگاه و... است که امروزه در لیست جاذبه های پر بازدید گردشگران تور گرجستان قرار گرفته است.

شهر سیقناقی

شهر قدیمی و توریستی سیقناقی در 120 کیلومتری جنوب شهر تفلیس در منطقه کاختی واقع شده است. قدمت این شهر به عصر حجر بر میگردد که البته در آن زمان اسم این شهر هرتی بوده است و از قرن 15 به بعد کیزیکی نامیده شده تا اینکه هراکلیوس دوم یا ایراکلی در سال 1762 با ساخت استحکامات دفاعی این شهر را در برابر هجوم داغستانیهای مهاجم محافظت نمود. بر اساس سرشماری 1770 کل جمعیت سیقناقی متشکل از 100 خانواده بوده که اغلب از تاجران یا صنعتگران بوده اند. پس از فروپاشی جماهیر شوروی در دسامبر 1991 گرجستان به عنوان یک جمهوری تازه استقلال یافته دچار مشکلات عدیده ای شد وبالطبع سیقناقی رو هم تحت تاثیر قرار داد ولی با روی کار آمدن دولت جدید و با حمایتهای سازمانهای بین المللی این شهر چهره زیبایی به خود پیدا کرد و هم اکنون یکی از زیباترین شهرهای توریستی و جاذبه های گرجستان به شمار می رود.

 

شهر سنگی اوپلیستیخه(uplistsikhe)

این شهر سنگی، در1۰ کیلومتری شرق شهر گوری قرار گرفته است. شهر اوپلیستیخه بزرگترین شهر سنگی دنیا می باشد که در اصل لغوی به معنی معبد یا قلعه خدایان است. این مکان در دوران برنز، حدود ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد، بنا شده است و تا قرن سیزدهم میلادی، مسکونی بوده است. از قرن ششم قبل از میلاد تا قرن یازدهم میلادی، اوپلیستیخه، یکی از مهمترین مراکز سیاسی و مذهبی قبل از مسیحیت کارتلی گرجستان به شمار میرفته است. باستان شناسان، در خاک برداری هایی که انجام داده اند، تعداد زیادی معابد و متعلقات دیگر مربوط به الهه خورشید، که قبل از آمدن مسیحیت، پرستش می‌شده اند است را در این منطقه کشف نموده اند. زمانی که مسیحیت به گرجستان رسید، این شهر، اهمیت خویش را به دلیل مهم جلوه داده شدن مراکز جدید فرهنگ مسیحیت مانند متسختا و تفلیس، از دست داد. اوپلیستیخه یک شهر غار مانند به وسعت چهل هزار متر مربع می باشد که به سه قسمت زیرین، میانی و زبرین، تقسیم شده است. قسمت مرکزی، که دربرگیرنده بیشترین ساختار سنگی است، توسط یک تونل باریک به قسمت زیرین، متصل می شود. در بالای مجتمع، یک قصر سلطنتی سنگی مربوط به دوران مسیحیت وجود دارد که متعلق به قرن دهم میلادی است.

 

 

 

جاذبه های دیدنی شیراز

به گزارش خبرگزاری موج، یکی از  مناطق توریستی که خیلی از ایرانیان به دلیل زیبایی آن تمایل دارند به آن سفر کنند شیراز است، شهری که به شهر عشاق و شعرا معروف است و به لحاظ فرهنگ و تمدن، آب و هوا و جاذبه های طبیعی سر آمد شهر های ایران است.

مردم بسیار مهمان‌نواز، مهربان، جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی، غذاهای لذیذ محلی و صد البته فالوده شیرازی همه و همه باعث می شود مردم انگیزه بسیاری برای سفر به این شهر داشته باشند، در این گزارش قصد داریم به جاهای دیدنی شیراز بپردازیم که دیدار از گوشه گوشه این شهر تاریخی و مهد شعر ایران، باعث می شود آرامش به سراسر وجودمان تزریق شود.

در میان بناهای رنگارنگ شیراز، حافظیه یا آرامگاه حافظ مجموعه آرامگاهی در شمال شیراز است که لسان‌الغیب، حافظ شیرازی در آن مدفون است. بسیاری معتقدند که وی در یکی از اشعارش این مساله را که مرقدش پس از او زیارتگاه خواهد شد، پیش بینی کرده و چنین گفته است:

گلعذاری ز گلستان جهان ما را بس        زین چمن سایه آن سرو روان ما را بس

بر سر تربت ما چون گذری، همت خواه       که زیارتگه رندان جهان خواهد بود

 نام کامل این شاعر، خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدین حافظ شیرازی است که به اختصار حافظ خوانده می شود و القاب دیگری همچون لسان الغیب، ترجمان الاسرار، لسان‌العرفا و ناظم‌الاولیا نیز دارد و به دلیل اشعار عرفانی‌اش نزد ما ایرانی‌ها جایگاه خاصی دارد.

وی در سال 727 هجری قمری چشم به جهان گشود و در سال 792 هجری قمری از دنیا رفت.

طراح حافظیه، معمار فرانسوی به نام آندره گدار است، گدار از شرق‌شناسان بزرگ است که علاقه خاصی به فرهنگ و هنر ایران دارد. گدار ۳۲ سال در ایران اقامت داشت و خدمت زیادی به فرهنگ و هنر این مملکت کرد.

مجموعه حافظیه حدود 2 هکتار وسعت دارد و به طور کلی از دو قسمت شمالی و جنوبی تشکیل شده که توسط یک تالار با عنوان تالار میانی یا ایوان با دو ردیف پلکان سنگی از یکدیگر جدا می شوند. 4 در، امکان ورود به مجموعه و خروج از آن را فراهم می کنند که در اصلی در سمت جنوبی بنا و دو در بزرگ و کوچک در سمت غرب قرار دارند و یک در، در سمت شمال شرق به گلخانه باز می شود. 

حافظیه به گونه ای ساخته شده که هر گوشه اش حرفی برای گفتن داشته باشد و دنیایی از نشانه ها را در خود جای دهد. 

آرامگاه حافظ در مقابل یکی از شلوغ‌ ترین و پررفت‌وآمد ترین خیابان‌های شیراز قرار گرفته و نمای آرامگاه از خیابان مذکور قابل مشاهده نیست. این خیابان نماد اسارت در جهان صنعتی و مدرن است

بخش جنوبی حافظیه نمادی از دنیای مادی ما انسان‌ها است. هر چه به آرامگاه نزدیک‌تر می‌شویم از بندهای نفسانی و هوا و هوس آزاد می‌شویم و با بالا رفتن از ایوان به معراج الهی می‌رسیم.

بخش شمالی آرامگاه نماد ملکوت است. این بخش ۸ درب ورودی و خروجی دارد و آرامگاه هم ۸ ستون سنگی دارد که از دوره مظفریان تا امروز دست‌نخورده باقی‌مانده است. عدد ۸ درواقع نماد قرن هشتم است که حافظ در آن قرن زندگی می‌کرده است، و می‌توان این ۸ را نمادی از ۸ درب بهشت هم دانست.

نمای بیرونی گنبد نمادی است از آسمان، این نما شبیه به کلاه درویشان، ترک است. رنگ‌های استفاده‌شده در داخل گنبد عبارت است از آبی فیروزه‌ای، سرخ ارغوانی، سیاه‌وسفید و قهوه‌ای سوخته.

آرامگاه، به طور کلی نماد خورشید است؛ اما درون آن نمادهای دیگری نیز وجود دارند. نمای بیرونی گنبد آرامگاه، به شکل کلاه درویشان تُرک است و از آن با عنوان نماد آسمان یاد می شود. درون گنبد مجموعه ای از رنگ های عرفانی است که هر یک نماد خاصی هستند :

آبی فیروزه‌ای، نماد بهشت

سرخ ارغوانی، نماد شراب ازلی

سیاه و سفید، نماد شب و روز

 قهوه‌ای سوخته، نماد خاک

آرامگاه حافظ یا حافظیه برای ادب، هنر و معماری ایران ارزش زیادی دارد و در سال 1354 توسط وزارت فرهنگ و هنر با شماره 1009 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی معروف به سعدیه محل دفن سعدی، شاعر برجستهٔ پارسی‌گوی است.

خواجه شمس‌ الدین محمد صاحب دیوان وزیر ، معروف به آباقا در قرن هفتم هجری مقبره ای بر فراز مدفن شیخ اجل ساخت که در سال ۹۹۸ هجری قمری توسط یعقوب ذوالقدر، حکمران فارس ویران شد. بعدها کریم خان زند عمارتی دو طبقه از آجر و گچ بر مزار سعدی برپا کرد. 

آرامگاه کوروش کبیر

کوروش، بزرگ مرد تاریخ، از محبوب‌ترین و شهیرترین نامداران ایرانی است که طی دوران های مختلف از او به بزرگی و احترام بسیار یاد شده و در میان تمام ملت ها و ادیان جایگاه ویژه ای دارد

 

آرامگاه این پادشاه کبیر در زمره پرطرفدارترین جاذبه های ایرانی قرار گرفته است و هر ساله تعداد زیادی از مردم برای بازدید از این مکان تاریخی بار سفر می بندند.

آرامگاه کوروش در گذشته میان باغ های سلطنتی قرار داشت و از هر سوی دشت نمایان بود؛ بنایی ساده اما بسیار زیبا و چشم گیر که با ۱۵۶ متر مربع مساحت و ۱۱ متر ارتفاع، پس از گذشت ۲۵ قرن هنوز استوار و پابرجا مانده است.

آرامگاه شاه شجاع

یکی از ممدوحان حافظ شیرازی، معروف به شاه شجاع یکی از پادشاهان آل مظفر که ۳۳ سال حاکم فارس بود و در سال ۷۸۶هجری براثر بیماری درگذشت و چون وصیت کرده در زمین های مصلی و در جوار قبر شیخ محمود قطب‌الدین به  خاک سپرده شد.

یکی از نوادگان وی در زمان کریم خان زند، سنگ قبری را بر روی قبر شاه نصب کرد. بنای امروزی مقبره شاه شجاع حاصل تلاش انجمن آثار ملی است.

درون آرامگاه مزین به کاشی و معرق کاری و چهارکتیبه از اشعار شاه شجاع و حافظ درون گنبد و چهار کتیبه از اشعار حافظ در ستایش شاه شجاج در قسمت بیرونی گنبد به خط نستعلیق می باشد. 

این بنا در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آرامگاه خواجوی کرمانی

قبر آرامگاه خواجو مشرف بر دروازه قرآن می‌باشد. آب چشمه معروف رکناباد نیز از کنار مقبره خواجو می‌گذرد. این آرامگاه در سال ۱۳۱۵ شمسی با اعتبارات اداره فرهنگ فارس ساخته شد.

 

محل آرامگاه در محوطه‌ای بدون سقف قرار دارد. در وسط صفه آن سنگ قبری است که بالای آن محدب و دارای برآمدگی است. روی این سنگ کتیبه‌ای که بیانگر قبر خواجو باشد وجود ندارد. 

باغ هفت تنان شیراز

باغ هفت‌ تنان در نزدیکی حافظیه واقع‌ شده که یکی از قدیمی‌ترین اماکن تاریخی شیراز است. در داخل این باغ یک تالار بسیار بزرگ قرار دارد که تنها روی دو ستون ساخته‌ شده است. 

 این باغ در گذشته و در روزهای خشکسالی آغوشی پر از امید به روی مردم می گشود و مردم شیراز در طلب باران و استجابت دعا در آن گرد هم می آمدند. اثری که تا سال ها پیش خانقاه درویش‌ها و مرتاضان بود و این روزها مرمت شده است تا به عنوان موزه سنگ و کاشی از مردم میزبانی کند 

این بنا تا سال‌ها پیش، خانقاه درویش‌ها و مرتاضان بود و اکنون چند سالی است که به موزه سنگ تبدیل شده و نمونه‌هایی از سنگ‌های تاریخی و کتیبه‌های کهن در آن نگه‌داری می‌شود.

علت نامگذاری این بنا به هفت تنان، وجود هفت قبر از هفت عارف در این باغ است که کریمخان زند روی هر کدام، سنگ بزرگ بدون کتیبه‌ای نصب کرده‌است.

حوض بزرگی هم در وسط عمارت اصلی به چشم می‌خورد که در گذشته از آب رکن‌آباد پر می‌شده‌ است. 

دیدنی های جالب باغ هفت تنان شیراز عبارتند از :

مقبره های عارفان

 

یکی از دلایل اهمیت این باغ، وجود 7 سنگ در آن است که گفته می شود مقبره عارفانی گمنام هستند.

بر اساس روایات، این 7 عارف در گذشته در این باغ به عبادت و ریاضت می پرداختند و هرگاه یکی از دنیا می رفت، دیگران مراسم کفن و دفنش را انجام می دادند. وقتی آخرین نفر که از مرگ خود آگاهی یافت به غسال شهر خبر داد و او را احضار کرد و گفت: ما هفت نفر بودیم که شش نفرمان یکی یکی جهان را بدرود گفته و به جهان دیگر پا نهادند و من تنها ماندم؛ حال که مرگ من نیز فرا رسیده است، تو را احضار کردم و قبر خود را نیز در سمت پایین پای نفر ششم حفر کرده ام. بدن مرا غسل بده و در آن جا دفن کن.

نقاشی های چشم نواز

نقاشی های ایوان عمارت هفت تنان از بخش های جذاب آن هستند؛ شاهکارهایی از رنگ روغن بر روی گچ که هنر «آقا صادق» نقاش چیره‌دست روزگار زندیه را به رخ می کشند.

شاه چراغ شیراز

شاه‌ چراغ اصلی‌ترین جاذبه‌ی مذهبی شیراز است که از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هست. در این مکان مقدس فرزند امام هفتم شیعیان، امام موسی کاظم (ع) آرمیده است.

تخت جمشید شیراز

بنای باشکوه تخت جمشید بی‌شک برترین بنای تاریخی شیراز است، این بنای عظیم در فاصله‌ی ۵۷ کیلومتری شیراز قرار دارد و قدمت آن به ۵۱۸ سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. این بنای تاریخی به دستور داریوش، شاه هخامنشی ساخته شده است.

براساس خشت نوشته‌ها و سنگ‌ نوشته‌های کشف‌ شده در تخت جمشید، نام اصلی آن پارسه است. این نوشته‌ها که روی دیوار تچر و از زمان ساسانیان باقی مانده‌اند، نشان می‌دهند که در آن زمان این‌جا صد ستون نام داشته است. پس از خلق شاهنامه توسط فردوسی، جمشید پادشاه اسطوره‌ای ایران باستان، جانشین سلیمان شد و ایرانیان گفتند شاهی که در این‌جا بر روی تخت‌ها و روی دست افراد در سنگ نگاره‌ها نشان داده شده است، جمشید بوده و این‌جا را تخت جمشید نامیدند. اروپایینان هم به این مکان پرسپولیس می‌گویند که به معنای مرکز تمدن پارس یا شهر پارسیان است.

ساخت تخت‌جمشید که یکی از برترین بنا‌های تاریخی جهان است، در حدود دو هزار و پانصد سال پیش به دستور داریوش شروع شد و توسط جانشینان او ادامه یافت و تغییراتی در ساختمان اولیه‌ی آن داده شد.

بازار وکیل

بازار وکیل شیراز که در قسمت مرکزی شهر شیراز و در ضلع شرقی میدان شهرداری قرار دارد یکی از مشهورترین بازارهای سنتی و تاریخی ایران و یادگار زیبا از کریم خان زند است که شروع ساخت آن حدودا از سال 1137 خورشیدی آغاز شد و تا سال 1156 توسعه و تکمیل آن به طول انجامید.

 

بازار وکیل با گذشت سال ها از تاسیسش همچنان کارایی اقتصادی خود را حفظ کرده و هنوز مورد بهره برداری قرار می گیرد. 

 معماری این بنا بر گرفته از بازار قیصریه لار و همچون بازارچه بلند اصفهان ساخته شاه عباس کبیر است اما پهنای بازار وکیل بیش از سایر بازارهاست.

سرای مشیر

سرای مشیر نیز که یکی از جاذبه‌های خوب شیراز به شمار می‌رود در جنوب شرقی بازار وکیل جنوبی واقع شده است و معماری جالب توجهی دارد.

مسجد وکیل

مسجد وکیل یکی از قدیمی‌ترین مساجد شیراز است که در دوره‌ی کریم خان زند، با استفاده از بهترین مصالحی که در آن زمان در دسترس بوده ساخته شده است.

حمام وکیل

حمام وکیل یکی از جاذبه‌ های گردشگری شیراز است که در کنار مسجد و بازار وکیل که دو آثار برجسته‌ی دیگر از دوران زندیه هستند قرار دارد. حمام وکیل یکی از بزرگ‌ترین حمام‌های ساخته شده در زمان خود بود و با رعایت پیشرفته‌ترین اصول معماری زمان خود طراحی و ساخته شده است.

 

باغ جهان نمای شیراز

باغ جهان‌ نما که یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شیراز است و به‌ عنوان قدیمی‌ ترین باغ شیراز شناخته می‌شود. این باغ در خیابان حافظ واقع‌شده است.

 

این باغ با مساحت ۲/۸ هکتار دارای ۳۵۰۰ متر مربع فضای سبز است. عمده‌ی فضای سبز جهان‌نما را درخت‌های تنومند و کهن سرو و نارنج، شمشاد سبز، رزهفت‌رنگ، بنفشه، اطلسی و گل‌های داوودی تشکیل می‌دهد. این عمارت هشت ضلعی دارای ۴ شاه‌نشین و اتاق‌های دو طبقه‌ای است که در میان شاه نشین‌ها واقع شده است. پنجره‌های چوبی این باغ بعد از مرمت و بازسازی توسط مالک خصوصی آن جای خود را به پنجره‌های آهنی داده است. عمارت وسط این باغ مربوط به دوره‌ی زند است. خیابان کشی‌های اطراف عمارت ذکر شده به همراه درختکاری‌های زیبا در سال ۱۱۸۵ هجری قمری به دستور کریم خان زند انجام گرفت. نمای عمارت کلاه فرنگی این باغ باشکوه بدون هیچ نقاشی و کاشی‌کاری بنا شده است.

مسجد عتیق شیراز

مسجد عتیق از دیگر مکان‌های دیدنی و قدیمی‌ترین مسجد در شیراز است که هفت درب دارد و افسانه‌های زیادی در خصوص آن‌ها وجود دارد. این مکان پررمزوراز در بخش شرقی شاه‌چراغ قرار دارد.

 

بنای اولیه این مسجد در سال ۲۸۱ هجری قمری در زمان عمرو لیث صفاری ساخته شده‌است. 

دروازه قرآن شیراز

دروازه قرآن یکی از دروازه‌های به جای مانده از دوره‌های قدیم در شیراز است که امروزه به عنوان یکی از آثار تاریخی این شهر به حساب می‌آید.

 

این دروازه به دستور عضدالدوله دیلمی ساخته شده‌است. وجه تسمیه آن بخاطر قرآنی است، که به دستور امیر در آن گذاشته شده بود تا مسافرین به سلامت از زیر آن عبور کنند. این طاق به مرور زمان به خرابی رفت، تا این که در زمان کریم خان زند از نوساخته شد.

قرآن معروف به هفده من که منسوب به خط سلطان ابراهیم نوه شاهرخ تیموری در اتاقک بالای آن گذاشته شد. قران مذکور در حال حاضر در موزه پارس شیراز نگهداری می‌شود. 

عمارت دیوانخانه شیراز

عمارت دیوانخانه قوام ملکی مربوط به دوره قاجار است و در شیراز، خیابان لطفعلی خان زند ـ محله قوام واقع شده است.

 

این عمارت یکی از ابنیه ارزشمند دوره زندیه درشیراز بشمار می‌ آید که در نزدیکی ارگ کریم‌ خانی واقع شده و در گذشته به عمارت دیوان خانه کریم خان زند مشهور بوده است.

عمارت دیوانخانه از تالاری بزرگ تشکیل شده که این تالار بر دو ستون چوبی استوار شده است البته پیش ازاین به جای این دوستون چوبی دو ستون سنگی قرار داشته که در زمان قاجاریه توسط آقا محمد خان قاجار به تهران منتقل شده‌اند.

این بنا در دوره کریم خان زند به عنوان مرکز حکومتی و رسیدگی برامور اداری حکومت زندیه مورد استفاده بوده واز مهمترین ویژگی‌های معماری این بنا می‌توان به وجود نقاشی‌های بسیار زیبا در تمام بدنه ساختمان، مقرنس‌کاری‌های روی چوب و سنگ، مقرنس‌کاری‌های گچی وحجاری‌های روی سنگ‌ها با نقوش حیوانات و گیاهان اشاره نمود.

بنا 2 طبقه ساخته شده است و در حیاط آن یک حوض سرتاسری و یک حوض افقی در جلو شاه نشین به چشم می خورد. سبک معماری عمارت دیوانخانه همچون سایر بناهای دوره زندیه درونگرا است به‌ گونه‌ا ی که ظاهر ساختمان ساده و فضای اندرونی مزین به انواع نقوش و تزئینات هنری است. این بنا در تاریخ 10/3/1351 به شماره 914 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مجموعه پاسارگاد

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشی است که در شهرستان پاسارگاد در استان فارس جای گرفته‌است.

این مجموعه دربرگیرنده ساختمان‌هایی چون آرامگاه کوروش بزرگ، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بار عام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب‌نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، ساختارهای دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری، محوطهٔ مقدس و تنگه بلاغی است.

پاسارگاد، پنجمین مجموعه ثبت‌شده در فهرست آثار میراث جهانی در ایران است که در نشست یونسکو که در تیرماه سال ۱۳۸۳ در چین برگزار شد به دلیل دارا بودن شاخص‌های فراوان با صد در صد آرا در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

کوروش پس از فتوحات فراوان در تاریخ ۵۲۶ پیش از میلاد به قبایل سکاها در آسیای مرکزی حمله کرد که متاسفانه در جنگ با ماساگت‌ها (ماساگت‌ها یکی از اقوام ایرانی‌تبار و یک تیره‌ی سکایی نیمه صحراگرد در آسیای میانه بودند) کشته (این روایت از هرودوت است و صحت آن چندان مشخص نیست) و در پاسارگاد به خاک سپرده شد.

موزه پارس یا عمارت کلاه فرنگی شیراز

موزه پارس در میان باغ نظر بنا شده است. این موزه به عنوان قدیمی‌ترین موزه استان فارس شناخته می‌شود و آثار با ارزش بسیاری از ادوار مختلف تاریخی در خود جای داده است.

بهترین زمان سفر به چابهار

چابهار شهر شگفتی‌های طبیعی و سرزمین عجایب استان سیستان و بلوچستان، یکی از مقاصد پرگردشگر جنوب شرق ایران است. آیا می‌‌دانید بهترین زمان سفر به چابهار چه موقعی است؟

بهترین زمان سفر به چابهار، شهری در استان سیستان و بلوچستان که پدیده‌های طبیعی فراواقعی زیادی را در اطراف خود دارد، می‌تواند بر اساس هدف شما از سفر به چابهار متفاوت باشد. در اطراف چابهار شاهد معجزه و عجایب طبیعت به اشکال گوناگون هستیم؛ از تالاب لیپار و کوه‌های مریخی گرفته تا گل‌فشان و موج‌فشان‌هایی که آب را تا چند متر به هوا پرتاب می‌کنند.

قطعا شما هم می‌خواهید بدانید بهترین زمان ممکن برای سفر به این شهر چه زمانی است تا بیشترین لذت را از این سرزمین همیشه بهار جنوب ایران ببرید.

می‌توان گفت چابهار یکی از معدود شهرهای ایران است که تقریبا در هر چهار فصل سال آب و هوای متعدلی دارد. این شهر خنک‌ترین بندر ایران محسوب می‌شود و در تابستان از بسیاری از شهرهای گرم و خشک کشور خنک‌تر است و در زمستان هم مانند سایر شهرهای جنوبی آب و هوای کاملا بهاری دارد؛ البته در ماه‌های اردیبهشت و خرداد رطوبت هوا به بیشترین میزان خود می‌‌رسد و هوا به شدت شرجی و مرطوب می‌شود.

دمای این شهر در هیچ یک از ماه‌های سال از ۳۱ درجه بیشتر نمی‌شود. متوسط دمای این شهر در گرم‌ترین زمان یعنی از اوایل تیر تا اوایل مرداد تقریبا ۳۱ درجه و در سردترین موقع سال یعنی دی تا اوایل بهمن تقریبا ۱۹ درجه سانتیگراد است؛ در کل بهترین زمان سفر به چابهار از نظر آب و هوا از اوایل آبان تا اواسط فروردین است. میزان دما در این ماه‌ها  از ۲۴ درجه بیشتر و از ۱۶ درجه کمتر نمی‌شود؛ میزان متوسط دما نیز در این ماه‌ها ۲۱ درجه سانتیگراد است.

شلوغ ترین و خلوت ترین زمان سفر

چابهار یکی از شهرهای ایران است که در ایام نوروز مسافران زیادی آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. در سه زمستان و اواخر پاییز نیز تعداد قابل توجهی از مسافران به این شهر سفر می کنند؛ اما با افزایش میزان رطوبت از اوایل اردیبهشت کم‌کم از میزان مسافرین این شهر کاسته می‌شود و در سه ماه تابستان به کمترین حد می‌‌رسد؛ زیرا هوای گرم و شرجی گاهی اوقات تنفس را نیز برای مسافرین دشوار می‌کندو

البته در ایام نوروز شلوغی بیش از حد و مشکلاتی همچون عدم وجود فضای کافی برای پارک خودرو و افزایش قیمت مراکز اقامتی نیز تا حدود زیادی آزاردهنده است.

 

بهترین زمان از نظر رویدادها

یکی از رویدادهای مهم چابهار برای جذب گردشگر، جشنواره تابستانی مونسون بوده که از ۳۱ تیر تا ۲۲ شهریور به مدت ۸ هفته هر شب برگزار می‌شود. از برنامه‌های این جشنواره که با آغاز وزش بادهای موسمی و اقیانوسی مونسون آغاز می‌شود، می‌توان به برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی مانند مثل جنگ‌های شادی کودکان و بزرگسالان، رالی خانواده، مسابقه شترسواری، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های غذاهای محلی و صنایع‌دستی، جشنواره آبزیان حلال، اجرای موسیقی سنتی بلوچی و کارناوال ساز و دهل و رقص چوب سیستانی اشاره کرد.

امسال برای نخستین بار یک جشنواره  موسیقی تحت‌عنوان جشنواره ملی موسیقی حماسی «کمالان» در چابهار از ۹ تا ۱۲ شهریور برگزار شد که در آن ۶ گروه از خوانندگان و نوازندگان از ۶ اقلیم جغرافیایی اقوام کشوردر سالن اصلی و فضاهای عمومی چابهار به هنرنمایی و حماسه‌سرایی پرداختند. شرکت‌کنندگان این جشنواره در ۳ گروه آوازی، موسیقی و ترکیبی با یکدیگر رقابت کردند. یکی از برنامه‌های شاخص این جشنواره اجرای موسیقی محلی بلوچی بود.

 

 

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد