x تبلیغات
سفر

پكيج كبد چرب 80 روزه نيوشا

پكيج كبد چرب 80 روزه نيوشا

كبد يكي از مهم ترين غدد موجود در بدن مي باشد زيرا در سوخت و ساز بدن به ويژه در گوارش تاثير بسزايي مي گذارد. به عبارت ديگر كبد مانند يك صافي عمل مي نمايد به اين صورت كه تمام مواد غذايي و نوشيدني هاي دريافت شده را تفكيك مي كند و عوامل مضر را مي گيرد و آنها را بدون ضرر به بدن منتقل مي كند. اگر نتوانيم به خوبي از آن مراقبت كنيم ممكن است دچار بيماري رايج مربوط به آن يعني كبد چرب شويم. اما راه هايي وجود دارد كه اين مشكل را برطرف شده و از كبد چرب رها شويد. پكيج كبد چرب 80 روزه نيوشا با دمنوش هاي كه در پكيج خود دارد به شما در امر كمك مي كند. با ما همراه باشيد تا شما را با اين دمنوش ها آشنا نماييم . اما قبل آن لازم با چگونگي چرب شدن كبد و عواملي كه براي آن مضر مي باشد را برايتان روشن سازيم. در صورت نياز به مشاوره ي رايگان و خريد انواع دمنوش هاي مفيد با مشاوران اكسير نيوشا در ارتباط باشيد.

09915787814

كبد چرب و عوارض آن

دركبد ميزان مشخصي چربي وجود دارد كه كاملا طبيعي مي باشد اما اگر اين ميزان چربي 5 تا 10 درصد شود كبد شما چرب خواهد شد. علل ابتلا به كبد چرب چيست؟ چه مواردي براي كبد چرب مضر خواهد بود؟

  1. يكي از مهم ترين و تاثير گذارترين عامل در ايجاد كبد چرب مصرف بالاي الكل و نوشيدني هاي الكلي مي باشد .
  2. مصرف مواد غذايي سرخ شده و چرب
  3. اضافه وزن (چاقي)
  4. عدم تحرك و ورزش نكردن
  5. استفاده از داروهايي از قبيل آسپرين ، تتراسايكلين و مسكن ها

اگر كبد شما چرب است استفاده از موادغذايي زير براي شما مضر خواهد بود:

  • چيبس و پفك و محصولات فراوري شده : چربي هاي ترانس موجود در اين محصولات براي كبد شما ضرر دارد.
  • نمك ( سم سفيد): سديك موجود در نمك در عين حال كه براي بدن لازم مي باشد ولي مصرف بيش از حد آن سبب از بين رفتن سلول هاي كبد مي شود.
  • شكر
  • ويتامين A: اين نوع ويتامين با اينكه براي بينايي بسيار مفيد است اما استفاده بيش از اندازه ي ويتامين A سبب مسمويت و تجمع آن در كبد مي شود.

اما مسئله مهم اينست كه براي بهبود عملكرد و درمان كبد چرب چه بايد كرد؟ دمنوش هاي گياهي نيوشا مي تواند به درمان آن كمك كند؟ بايد گفت: بله! پكيج كبد چرب 80 روزه نيوشا داراي مواد گياهي است كه كمك مي كند در مدت زمان معين كبد شما پاكسازي شود و از بيماري كبد چرب خلاص شويد.

دمنوش هاي موجود در پكيج كبد چرب 80 روزه

عسل و آلوئه ورا: عسل به علت خاصيت سم زاديي به بهبود بافت كبد كمك مي كند. آلوئه اورا نيز يك سم زداي قوي و تقويت كننده ي كبد مي باشد و سبب ترشح صفرا مي گردد.

گل محمدي و رزمازي: گل محمدي با پاكسازي و سم زدايي براي بهبود كبد چرب مناسب مي باشد. رزماري نيز همانند گل محمدي سبب دفع سموم كبد مي شود و به آنزيم هاي كبدي كمك مي كند.

نعناع سياه: نعناع داراي خاصيت هاي شگفت انگيزي است كه يكي از آنها پاكسازي و تصفيه كبد مي باشد و باعث رفع كبد چرب مي شود.

چاي ترش: اين محصول با خاصيت آنتي اكسيدان از كبد شما محافظت خواهد كرد و از بيماري هاي كبدي جلوگيري مي كند.

معجون رويايي نيوشا: اين معجون خود شامل چندين گياه دارويي نظير بابونه، مرزنجوش، پرسياوشان و عسل مي باشد. اين گياهان به پاكسازي تصفيه كبد به عملكرد هر چه بهتر كبد كمك مي كند.

ريز ميوه ها: ريز ميوه ها با طبع سرد خود مي تواند كبد را تصفيه كند.

معمولا افراد با توجه به نوع طبعشان به دو دسته تقسيم مي شوند:

  1. افراد داراي طبع سرد
  2. افراد داراي طبع گرم

جهت استفاده از اين پكيج حتما طبع خود را مشخص نماييد و طبق دستور زير از اين محصول استفاده كنيد.

افرادي كه طبع سردي دارند:

  • آلوئه ورا و عسل: شما اين دمنوش را بايد يك ربع قبل صبحانه مصرف نماييد.
  • نعنا سياه: يك ساعت بعد صبحانه و يك ساعت بعد از ناهار اين چاي را استفاده نماييد.
  • چاي ترش : بهترين زمان براي استفاده از اين چاي شب يك ساعت بعد از شام مي باشد.
  • معجون رويايي نيوشا: زمان مناسب جهت مصرف آن عصر مي باشد.

افرادي كه طبع گرمي دارند:

  • رزماري و گل محمدي: يك ربع قبل صبحانه اين دمنوش را مصرف نماييد تا بهترين نتيجه را از آن بگيريد.
  • براي استفاده از چاي ترش، نعنا سياه و معجون رويايي طبق دستور مصرف افراد با طبع سرد عمل نماييد.

راهنمایی سفر به وین

راهنمایی سفر به وین

وین، پایتخت کشور اتریش شهر موسیقی و هنر است. بناهای تاریخی متعدد، قصرها و موزه های با شکوه همگی یادآور شکوه و عظمتی هستند که در این شهر وجود داشته است. ستون‌های حکاکی شده، برج‌های یادبود و کلیساهای زیبا با نقاشی‌های دیواری مبهوت‌کننده تنها گوشه‌ی کوچکی از جذابیت‌های وین است، که علاقه‌مندان به هنر و معماری های سبک باروک می توانند در این شهر فقط لذت ببرند. اما مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر نیاز است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم، همچنین بدانیم که برای گشت و گذار به کدام مناطق شهر وین باید برویم.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

وین در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +2 قرار دارد و ۱ و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

آلمانی

واحد پول

یورو= ۳۹۸۰ تومان

نوع برق شهری

برق شهری در وین ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع F است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید:

کد کشور

+۴۳

شماره‌های اضطراری

پلیس ۱۲۲

آتش‌نشانی ۱۳۳

آمبولانس ۱۴۴

فرودگاه‌های بین‌المللی

فرودگاه بین‌المللی وین

وضعیت آب‌ و‌ هوا

آب و هوای وین را می‌توان در دسته‌ی گرم و معتدل دسته‌بندی کرد. وین در طول سال میزان قابل توجهی بارندگی دارد. حتی در خشک‌ترین ماه‌های سال هم بارندگی وجود دارد. میانگین دمای هوا در وین ۹/۹ درجه‌ی سانتیگراد و میانگین میزان بارندگی ۶۲۳ میلی‌متر است.

چه زمانی از وین بازدید کنید

تابستان فصل های سیزن و پر گردشگر کشور اتریش و مخصوصا وین است. اگر می خواهید که از خیل عظیم گردشگران فرار کنید، در نکات سفر به وین به شما توصیه می کنیم که در ماه های دیگر، همانند ماه های آپریل تا می (اردیبهشت تا تیر) و سپتامبر تا اکتبر ( شهریور تا آبان) به این شهر سفر کنید. اگر در بین ماه های نوامبر (حدود آبان) تا مارچ (فروردین) از وین دیدن می کنید، احتمال بارش باران و یا حتی برف در ماه های زمستان وجود دارد. ممکن است که به هوایی بارانی یا با وزش باد روبرو شوید. بنابراین بهتر است که لباس های مناسب چنین آب و هوایی را به همراه داشته باشید تا احیانا گرم نشوید.

قبل از رفتن به وین، تقویم اتفاقات و مراسمات برگزار شده در این شهر را بررسی کنید. سعی کنید زمانی به دیدن این شهر بروید که حداقل یک جشنواره و فستیوال مخصوصا فستیوال های موسیقی در این شهر برگزار می شود. در این صورت می توانید در این مراسم هم شرکت کرده و سفر خود را بسیار خاص تر کنید. البته یادتان باشد که در هنگام فستیوال ها این شهر بسیار شلوغ تر خواهد شد. پس اگر با شلوغی مشکل دارید، از این تاریخ ها در وین دوری کنید. از جمله چنین فستیوال ها می توان به فستیوال و اپرا بال در ماه فوریه (بهمن ماه)، فستیوال ها و کنسرت های موسیقی کلاسیک در ماه مارچ (فروردین)، جشن اوسترکلانگ اطراف ایستر اشاره کرد.

هزینه اقامت در وین

هتل های این شهر اتریشی بسیار مجهز و تمیز هستند، بنابراین بابت اقامتتان لازم نیست که نگرانی داشته باشید. اگر به قصد گردشگری و تفریحات به این شهر سفر کرده اید، پیشنهاد می کنیم که در خیابان Ringstrasse اقدام به رزرو هتل بنمایید زیرا بیشتر جاذبه‌های وین یا درون این خیابان یا در نزدیکی آن قرار دارند. بیشتر موزه‌های بزرگ شهر در اطراف کاخ هافبرگ واقع شده‌اند. اما خوب هزینه های مربوط به اقامت در این محل بیشتر از مناطق حاشیه ای و دور از این خیابان می باشد. در ادامه راهنمای سفر به وین ما به چند هتل مناسب برای اقامت در شهر وین می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این کشور را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ذکر شده است).

 

هتل های دو ستاره  ۲۰۹,۰۰۰ تا ۴۵۰,۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره ۱۵۰,۰۰۰ تا ۵۸۰,۰۰۰ تومان

هتل های چهار ستاره ۳۵۰,۰۰۰ تا ۸۵۰,۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره ۵۵۰,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

از سرویس قطار حومه (S-bahn) برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر استفاده کنید. این سرویس برای این مسیر بین ۲ تا ۴ یورو هزینه دارد. البته برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر وین، سه روش مختلف برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد.

قطار شهری فروگاه (CAT): ۱۶ دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد و هزینه‌ی آن برای بلیط تک سفره ۱۱ یورو و بلیط رفت و برگشت ۱۷ یورو است. این راه، سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر است و البته از همه گران‌تر است.

خط اتوبوس فرودگاه (AirportLines): این مسیر ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و هزینه‌ی آن ۸ یورو است. قیمت نسبتا مناسبی دارد اما با هزینه‌ی کمتر هم می‌توان همین مسیر را طی کرد.

قطار حومه‌ی شهری (S-bahn) خط S7: این مسیر ۲۵ دقیقه طول می‌کشد و قیمت آن بین ۲ تا ۴ یورو است. این مسیر فقط ۱۰ دقیقه از سایر روش‌ها طولانی‌تر است اما از نظر قیمت، بهترین انتخاب برای سفر از مرکز شهر به فرودگاه و بالعکس است.

کارت گردشگری وین بگیرید

برای اینکه از تخفیف‌های عالی در جاذبه‌های گردشگری، رستوران، فروشگاه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، کارت گردشگری وین بگیرید. در سفر به این شهر اگر قصد دارید از جاذبه‌های متعددی بازدید کنید، از دفاتر گردشگری، کارت گردشگری وین بگیرید. این کارت ۱۹/۹۰ یورو قیمت دارد و با وجود بیش از ۲۰۰ تخفیف در جاذبه‌ها و امکانات گردشگری سراسر شهر، ارزش هزینه کردن دارد. این کارت برای سه روز اعتبار دارد و با استفاده از آن می‌توانید به میزان نامحدود از وسایل حمل و نقل عمومی شامل خط آهن S-bahn، تراموا و اتوبوس استفاده کنید. البته برای قطار S-bahn در مسیر فرودگاه باید هزینه بپردازید.

نکاتی برای غذا خوردن در وین

در وین هر رستوران نیاز به رزرو از قبل دارد و شما بدون رزرو نمی توانید وارد رستوران شوید. بسیاری از رستوران ها امکان رزرو آنلاین را دارند، اما اگر نمی دانستید به کدام سایت ها بروید، از هتل بخواهید که رستوران مورد نظر را برای شما رزرو کنند.

انعان دادن کاری معمول و قابل احترام است. اکثر مردم انتظار انعام دارند. حتی در کافه ها پس از خوردن قهوه چند سکه به عنوان انعام بر روی میز گذاشته می شود. در بعضی رستوران ها که انعام در قیمت ها لحاظ نشده است، می توانید حدود ۱۰ درصد مبلغ غذا را به عنوان انعام پرداخت کنید.

گاهی بعضی از رستوران ها کارت اعتباری قبول نمی کنند، بنابراین بهتر است که با خود حتما پول نقد یورو به همراه داشته باشید. کافه ها هم تنها پول نقد قبول می کنند.

بسیاری از کافه هایی که در اطراف جاذبه های توریستی قرار دارند، شلوغ هستند. بنابراین اگر می خواهید از شلوغی دوری کنید، حول و حوش ساعت ۱۲ ظهر برای سفارش به کافه ها بروید.

قبل از اینکه رستورانی را برای صرف غذا انتخاب کنید و در آنجا غذا میز رزرو کنید، بهتر است که پیشنهادات و کامنت های افراد را در سایت آن رستوران مطالعه کرده و راجع به نوع غذاهای آن بدانید.

استفاده از اپلیکیشن Gretl Goes

اگر آیفون دارید از اپلیکیشن Gretl Goes استفاده کنید تا از تورهای پیاده‌گردی ارزان اطلاع پیدا کنید و یک راهنمای سفر کامل، همراه داشته باشید. دانلود این اپلیکیشن رایگان است. تورهای صوتی ارائه شده در این اپلیکیشن، اطلاعات فوق‌العاده‌ای در مورد شهر و جاذبه‌های گردشگری آن دارند. ۱۲ تور مختلف برای وین در این اپلیکیشن عرضه شده که با توجه به علایق خود می‌توانید هر کدام را که دوست داشتید بخرید.

هتل های پیشنهادی در وین

  • هتل ساچر (Hotel Sacher Wien)

هتل ۵ ستاره ساچر در شهر وین یکی از بهترین هتل های لوکس این شهر است. از جمله امکاناتی که این هتل دارد رستوران، باشگاه بدنسازی، مرکز ماساژ، رم سرویس و اینترنت رایگان پرسرعت است. کمی هزینه ها در این هتل بالاست اما اقامت فوق العاده را برایتان رقم می زند.

آدرس: اتریش – وین Maysedergasse ۳، ۱۰۱۰ Wien، Austria

  • هتل داس کارپی (Das Capri)

هتل دیگری که می خواهیم در راهنمای سفر به وین پیشنهاد کنیم، هتل ۳ ستاره داس کارپی است. این هتل بسیار تمیز بوده و دارای تمامی امکاناتی که اقامت را برایتان راحت و خوب می کند است.

شماره تلفن: ۰۰۴۳۱۲۱۴۸۴۰۴

آدرس: اتریش – وین Praterstraße ۴۴-۴۶، ۱۰۲۰ Wien، Austria

  • هتل مینینگر (MEININGER Hotel)

یه هتل ۲ ستاره تمیز و راحت تو شهر وین، که هزینه ش مناسبه و اینترنتش هم رایگانه. این هتل نسبت به هزینه ای که دریافت می کنه هتل خوبی به حساب میاد و توریست ها ازش رضایت دارند.

 شماره تلفن: ۰۰۴۳۷۲۰۸۸۲۰۶۵

وب سایت:www.meininger-hotels.com

آدرس: اتریش – وین Rembrandtstraße ۲۱، ۱۰۲۰ Wien، Austria

بازدید از جاذبه‌های رایگان شهر

در وین، جاذبه‌هایی وجود دارند که هزینه‌ی ورودی ندارند. مثلا کلیسای جامع سنت استفان، آرامگاه شهر که شاعران بزرگی در آن به خاک سپرده شده‌اند، باغ‌های کاخ Schonbrunn و کاخ Belvedere و گشت و گذار در بزرگترین بازار روباز وین یعنی بازار Naschmarkt.

بازدید از موزه‌های رایگان

وین بیش از ۱۲۰ موزه دارد که تقریبا همه‌ی آنها هزینه‌ی ورودی دارند. با وجود این، روزهای یکشنبه، ۲۰ موزه رایگان می‌شوند. بقیه‌ی موزه‌ها هزینه‌ی ورودی خود را با هم ادغام می‌کنند مثلا با یک بلیط می‌توانید از سه چهار موزه‌ی مرتبط بازدید کنید.

جاذبه‌های گردشگری

پایتخت اتریش، یکی از پربازدیدترین شهرهای اروپا است. جذابیت معماری، تاریخ غنی و موقعیت فوق‌العاده‌ی شهر در کرانه‌ی رود دانوب، باعث شده که مورد توجه گردشگران قرار بگیرد. این شهر در زمان‌های دور، دروازه‌ای بین شرق و غرب اروپا بوده و هنوز هم یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی و فرهنگی اروپا است. سرگرمی‌ها و رویدادهای فرهنگی، در کنار جاذبه‌های گردشگری دیدنی، از وین، یک مقصد گردشگری کامل ساخته است. علاوه بر معماری تاریخی و جاذبه‌های قدیمی و جذاب شهر، زندگی شهری به بهترین شکل ممکن در وین دیده می‌شود.

کاخ سلطنتی هافبرگ (Hofburg)

برای مدت بیش از ۶ قرن، یعنی از سال ۱۲۷۵ میلادی، این کاخ سلطنتی محل استقرار دودمان هابسبورگ (Habsburgs)، و اقامتگاه رسمی پادشاهان اتریش است. هافبرگ یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی در میان کاخ‌های وین است. در حال حاضر، این کاخ محل استقرار رسمی رئیس جمهور اتریش است. این مجموعه‌ی بزرگ تاریخی از ساختمان‌های متعددی تشکیل شده که هر کدام بازتابی از دوران مختلف تاریخی و سبک‌های متعدد معماری است؛ از معماری گوتیک و رنسانس تا باروک و روکوکو.

در این مجموعه ۱۸ گروه از ساختمان‌ها به اضافه‌ی ۱۹ حیاط و ۲۶۰۰ اتاق وجود دارد. جاذبه‌ی اصلی این مجموعه، آپارتمان سلطنتی، موزه‌ی سیسی، مجموعه‌ی نقره، شاپل پادشاهی، موزه‌ی تاریخ طبیعی، کتابخانه‌ی ملی اتریش و خزانه‌داری هافبرگ است.

مدرسه سوارکاری اسپانیایی

قدمت این مدرسه به دوران پادشاهی ماکسیمیلیان دوم برمی‌گردد. مدرسه‌ی عالی سوارکاری اسپانیایی، به دستور پادشاه در سال ۱۵۶۲ پایه‌گذاری شد. امروزه، این مدرسه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری وین است که مخاطبان زیادی دارد که برای تماشای مهارت‌های سوارکاری از آن بازدید می‌کنند. اگر دوست دارید اجراهای برپا شده در این مرکز را ببینید در نظر داشته باشید که بلیط‌های آن به سرعت فروش می‌رود. حتما زودتر برای تهیه‌ی بلیط اقدام کنید.

کلیسای جامع سنت استفان

مهم‌ترین بنای باشکوه به سبک گوتیک در وین، کلیسای سنت استفان است. کلیسای رومانسک اصلی متعلق به قرن دوازدهم بوده و بعدها در قرن سیزدهم با یک کلیسای دیگر جایگزین شده است. دروازه‌‌ی بزرگ و برج‌های بنا، باقی‌مانده‌ی این کلیسا است. در قرن چهاردهم، بازسازی دیگری در کلیسا صورت گرفته و به مرور زمان، بخش‌های دیگری به آن اضافه شده است. یکی از این بخش‌ها، برج جنوبی است که ۱۳۷ متر ارتفاع دارد و قدمت آن به قرن پانزدهم برمی‌گردد.

بازسازی و مرمت این بناها در قرن‌های هفدهم تا نوزدهم به مرور زمان ادامه یافت تا اینکه بعد از جنگ جهانی دوم، همه‌ی بنا کاملا بازسازی شد. از دیدنی‌های این کلیسا، بالا رفتن از ۳۴۳ پله و رسیدن به اتاق سکوی بازدید است که چشم‌اندازهای زیبایی دارد. برج شمالی دارای یک ناقوس بزرگ است  گردشگران با آسانسور خود را به بالای برج می‌رسانند تا از سکوی بازدید، بهترین چشم‌انداز از شهر را تماشا کنند. از دیگر ویژگی‌های این مجموعه‌ی تاریخی دخمه‌ی قرن چهاردهمی و گنجینه‌ی کلیسا است که مهم‌ترین آثار هنری موجود در کلیسا در قرون مختلف تاریخی در آن نگهداری می‌شود.

باغ‌ها و کاخ شون‌برون (Schönbrunn)

کاخ باشکوه قرن هجدهمی شون‌برون نه تنها به خاطر زیبایی معماری بلکه به خاطر فضای داخلی دوست داشتنی و زیبایی که دارد، ارزش دیدن دارد. این کاخ باروک، بیش از ۱۴۴۱ اتاق و آپارتمان دارد و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری وین است.تورهای بازدید از این مجموعه‌ی باشکوه تاریخی شامل بازدید از اقامتگاه‌های سلطنتی، وسایل شخصی مثل تختخواب پادشاه فرانتس یوزف واتاق ملکه ماریا ترزا که به زیبایی تزین شده است به همراه اتاق صبحانه‌ی او که با آثار هنری پرگل و زیبا ساخته شده به دست دخترانش، تزیین شده است.

کاخ بلودر (Belvedere)

این مجموعه‌ی تاریخی در میان محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر وین قرار دارد و به دو بخش تقسیم می‌شود؛ کاخ بالا و کاخ پایین. از جاذبه‌های کاخ بالا می‌توان به تالار Ground Floor اشاره کرد که تندیس‌های زیبایی دارد. پلکان این تالار با نقش‌ برجسته‌ها و نقاشی‌های دیواری زیبا، یکی دیگر از دیدنی‌های چشمگیر کاخ است.

تالار مرمر، یک تالار دوطبقه است که تندیس‌های متعددی دارد. نقاشی‌های دیواری و سقفی و سایر تزیینات این تالار، از دیگر جاذبه‌های کاخ است. کاخ پایین هم یک تالار مرمر دارد که با وجود نقاشی‌های دیدنی سقفی و گچ‌کاری‌های زیبا و بیضی‌شکل، زیبایی آن دوچندان شده است. گالری مرمر، بخش دیگری از این کاخ است که برای نگهداری مجسمه‌های تاریخی ساخته شده است.

از دیگر ساختمان‌های قابل توجه این مجموعه، کاخ زمستانی است که بنایی به سبک باروک است. باغ‌های بلودر و فواره‌ها و آب‌نماها، این دو کاخ را به هم متصل می‌کنند. مجموعه‌ی بی‌نظیر و گسترده‌ای از آثار هنری، شامل مجموعه‌ی ارزشمندی از آثار مجسمه‌سازی و نقاشی از قرن دوازدهم تا شانزدهم، در این کاخ نگهداری می‌شود که برای بازدید از آن باید وقت بگذارید.

خانه‌ی اپرای وین

یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین تئاترهای جهان، خانه‌ی اپرای وین است که در طول تاریخ میزبان تعداد زیادی از بهترین خوانندگان و آهنگ‌سازان و هنرمندان دنیا بوده است. در طول سال حداقل ۳۰۰ اجرای اپرا و باله در این مجموعه اجرا می‌شود.

بنای باشکوه فعلی در سال ۱۸۶۹ ساخته شده و به خاطر سبک رنسانس فرانسوی مشهور است. از جاذبه‌های داخل این مجموعه می‌توان به پلکان بزرگی اشاره کرد که به طبقه‌ی اول منتهی می‌شود. آثار هنری و منسوجات ارزشمند که فضای داخل این مجموعه را مزین کرده، از دیگر دیدنی‌های این مجموعه‌ی باشکوه است. در این خانه‌ی اپرا، ظرفیت حضار ۲۲۱۱ نفر و ۱۱۰ موزیسین است. تورهای انگلیسی‌زبان برای بازدید از این مجموعه وجود دارد.

قبل از دیدن وین چه مواردی را باید بدانید

در نکات سفر به وین به شما پیشنهاد می کنیم که به خوبی و مناسب لباس بپوشید. در این شهر اکثر سعی می شود که پوشیده لباس بپوشند.

اگر قصد خرید بلیط کنسرت ها و اپراها را دارید، باید از قبل آن را خریداری کرده باشید.

در کافه ها، رستوران ها و موزه ها می توانید وای فای را به راحتی پیدا کنید. اگر چه که استفاده از آن محدود است اما آنقدر هست که بتوانید وارد ایمیل خود شوید و کمی وب گردی کنید. اوبر بگیرید. گوگل مپس را چک کنید.

هر چند زبان انگلیسی را تقریبا تمام مردم اتریش می دانند و می توانید کار خود را انجام دهید اما در نکات سفر به وین به شما پیشنهاد می دهیم که حداقل چند جمله آلمانی را یاد بگیرید.

اکثر مغازه ها در روز یکشنبه تعطیل هستند. بنابراین در این روز قبل از رفتن به هر نقطه از باز بودن آن مطمئن شوید. ساعات کاری هر فروشگاه را در سایت ها می توانید پیدا کنید. اگر در روز یکشنبه وارد وین شدید، دقت کنید که به راحتی نمی توانید به دیدن جاذبه های وین بروید. چرا که بسیاری از آن ها، ممکن است تعطیل باشند.

کارت وین به صورت ۲۴ ساعته، ۴۸ ساعته و ۷۲ ساعته صادر می شود. از این کارت برای اتوبوس های هاپ آن هاپ آف، سیستم حمل و نقل و رستوران ها و کافه ها می توانید استفاده کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

برای تفریحات خانوادگی یکی از زیباترین جاذبه ها، می توان باغ های کاخ شاونبرون (the Schönbrunn Palace garden) را نام برد.

رستوران های پیشنهادی در شهر وین

  • رستوران مینی (Mini)

رستوران کوچک و بسیار شیک در شهر وین که نام آن مینی است. شما در این رستوران می توانید انواع غذاهای بین المللی، اروپایی و مجارستانی را سرو کنید. طعم و کیفیت غذاهای این رستوران فوق العاده بوده و دارای سطح قیمت متوسطی است.

شماره تلفن: ۰۰۴۳۱۵۹۵۴۴۸۳

وب سایت:www.minirestaurant.at

آدرس: اتریش – وین Gumpendorfer Str. ۸۹، ۱۰۶۰ Wien، Austria

  • خانه استیک استریکت (Dstrikt Steakhouse)

اگر خواستید در سفر به وین، استیک میل کنید می توانید خانه استیک استریکت را به عنوان رستوران خود انتخاب نمایید. البته این را هم بدانید که سطح قیمت این رستوران کمی بالاست.

شماره تلفن: ۰۰۴۳۱۳۱۱۸۸۱۵۰

وب سایت: www.ritzcarlton.com

آدرس: اتریش – وین Schubertring ۵، ۱۰۱۰ Wien، Austria

  • رستوران پارس (Pars Restaurant)

رستورانی برای ایرانیان، در شهر وین وجود دارد که می تواند لذت بخش ترین بخش سفر به این شهر اتریشی باشد. در رستوران پارس شهر وین می توانید انواع غذاهای ایرانی را در کشوری اروپایی میل کنید.

آدرس: اتریش – وین Lerchenfelder Str. ۱۴۸، ۱۰۸۰ Wien، Austria

فستیوال های شهر وین

جشنواره یخ یکی از جشنواره های جالب این شهر بوده که در میدان شهرداری وین برگزار می شود، این جشنواره از ۳ بهمن تا ۱۹ اسفند ادامه دارد.

جشنواره غذای جینوس در ماه اردیبهشت برگزار می شود.

جشنواره موسیقی جاز ۵ تیر تا ۱۷ تیر برگزار می شود.

 

 

راهنمای سفر به مالزی

راهنمای سفر به مالزی
به این 5 دلیل توریست‌ها به مالزی سفر کردند:
  1. معماری متفاوت و جذاب این کشور باعث شده که هزاران نفر به مالزی سفر کنند؛ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به معماری مدرن علاقه دارید یا حتی برای گرفتن ایده‌های معماری دنبال جایی می‌گردید که آسمان خراش‌هایش جزو 10 کشور برتر باشند حتما سفر به مالزی را جزو اولیت‌های‌تان قرار دهید. برج‌های دوقلوی پتروناس از معروف‌ترین‌های مالزی‌ست.
  2. عاشق پریدن در آب هستید و نمی‌توانید به غواصی نه بگویید! خیلی از توریست‌ها مثل شما بوده‌اند و فرصت را  از دست نداده‌اند و تنی به آب زدند و با لاک‌پشت‌ها عکس یادگاری گرفته‌اند.
  3. دوست دارید با فرهنگ متنوع کشورهای مختلف آشنا شوید؟ مالزی بهترین گزینه برای شماست؛ به گفته بسیاری از مسافران انواع فرهنگ را شما اینجا خواهید دید. هر قومیتی را بخواهید از چینی گرفته تا هندی در مالزی زندگی می‌کنند و شما می‌توانید با فرهنگ‌شان آشنا شوید.
  4. شاید یکی از زیبایی‌های مالزی را بتوان به حیات وحشش نسبت داد؛ پارک ملی تامان نگارا بهترین پارکی است که شما می‌توانید انواع پستانداران، پرندگان، دو زیستان، خزندگان و هزاران گونه پرنده را از نزدیک ببینید.
  5. اگر شما هم مثل بقیه مسافران کمی به دنبال هیجان هستید دیدن پارک گونونگ مولو در ساراواکِ جزیره بورنئو را از دست ندهید. این پارک غارهای زیبایی دارد که برای رفتن به درون غارهایش حتما باید مجهز باشید چراغ قوه و طناب را فراموش نکنید.

مالزی، از جمله کشورهای پرگردشگری است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. با توجه به تنوع در جاذبه های گردشگری که در این کشور وجود دارد بدون شک هر مسافری با هر سلیقه ای که داشته باشد می تواند، دنیایی از تجربیات خاص و جدیدی را تجربه کند. اما قبل از سفر به این کشور نیاز است تا اطلاعاتی درباره جاذبه های گردشگری های متنوع در کشور مالزی داشته باشید

موقعیت جغرافیایی مالزی

مالزی از لحاظ جغرافیایی، در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. دو بخش متمایز مالزی از طریق دریای چین جنوبی از یکدیگر جدا شده‌اند، که هردو بخش غربی شبه جزیره مالزی و شرق مالزی، دارای منظره بسیار مشابهی از دشتهای مرتفع ساحلی هستند که اغلب از تپه‌ها و کوهستانهای جنگلی انبوه پوشیده شده که مرتفع‌ترین آن، کوه کینابالو به ارتفاع ۴٬۰۹۵٫۲ متر بر روی جزیره بورنئو قرار دارد. مساحت کل این کشور ۳۲۹,۷۵۸ کیلومتر مربع می باشد و طبق سرشماری که در سال ۲۰۱۸ انجام شده این کشور دارای جمعیت ۳۱,۸۳۴,۰۰۰ نفر می باشد.

مختصری از تاریخ کشور مالزی

شبه جزیره مالایی مدت زیادی است که از یک جایگاه مهم (مرکزی) در مسیرهای تجاری بین چین و خاورمیانه برخوردار بوده‌است که این موضوع خود نشان دهنده نقشه اولیه این کشور در این منطقه می باشد. اولین پادشاه مالزی که به بنادر شهرهای ساحلی حکومت می‌کرد در قرن ۱۰ میلادی تشکیل شد. این پادشاهی شامل لنگ کاسوکا، لمبابوجانگ، کداح، برآس، گانگانگارا در پراک و پان پان در کلانتن بوده است.

ویزا بگیرم؟
مدت ویزای توریستی قبلا سه ماه بوده، اما از اکتبر 2013 مدت ویزا برای ایرانیان دو هفته شده، لازم نیست برای گرفتن ویزا به سفارت بروید؛ زمانی که به فرودگاه مالزی برسید مُهری در پاسپورت‌تان زده می‌شود که ان حکم ویزای شما را دارد.
هزینه‌ی روزانه‌ام چقدر است؟
سفر کم هزینه تا RM100
♦ تخت خوابگاهی 15 تا 50 RM
♦ غذای خیابانی 5 تا 7 RM
♦ خرید بلیط مترو 1 تا 2.5 RM
 سفر متوسط 100 تا 400 RM
♦ یک اتاق دو تخته در هتل معمولی 100 تا 400 RM
♦  خوردن دو وعده‌ی غذایی در رستوران معمولی 40 تا 60 RM
سفر لوکس بالای 400 RM
♦ اتاق دو تخته لاکچری 450 تا 1000 RM
♦ خوردن غذا در بهترین رستوران 200 RM
♦ دوره سه روز غواصی 800 تا 1000 RM
انعام می‌خواهد؟
رستوران: در رستوران‌های مالزی هزینه خدمات بین 10 تا 15 درصد به فاکتورتان اضافه شده، پس نیازی به انعام جداگانه نیست.
هتل: خدمه‌ی هتل انتظار کمی انعام از جانب شما را دارند چون معمولا به صورت‌حساب‌تان حق سرویس اضافه می‌شود.
تاکسی: به هیچ وجه به تاکسی‌ها انعام ندهید مگر راننده‌ای که شما را در حمل چمدان کمک کرده.
چه ارزی با خودم ببرم؟
شاید سوال اصلی برای همه‌ی ما در سفر خارجی همین باشد که چه ارزی با خودمان ببریم؟ اگر شما هم به مالزی سفر می‌کنید و نگران ارزتان هستید ما به شما می‌گوییم حتما در صرافی‌های ایران پول‌تان را به رینگیت (Ringgit) تبدیل کنید؛ چون فروشندگان دلار و ریال ایران را به ندرت قبول می‌کنند؛ اما اگر دلار همراه دارید قبل از رفتن به خرید حتما آن را در صرافی‌‌ها تبدیل کنید.
با چی برم؟
هواپیما: برای رسیدن به مالزی آن هم با پرواز دو راه وجود دارد:
    راه اول: پرواز مستقیم از تهران به کوالالامپور است که با هواپیماهای ایران ایر و هما عموما انجام می‌شود که مدت زمان پرواز حدود 7 ساعت است.
    راه دوم: اگر دنبال پرواز‌هایی هستید که خدمات بیشتری در حین پرواز به شما ارائه دهند بهترین راهکار این است که از تهران به دبی یا دوحه رفته و پس از آن به کوالالامپور بروید. مدت زمان این مسیر 3 ساعت بیشتر از پرواز مستقیم است چون به مدت زمان توقف شما در دبی یا دوحه بستگی دارد.
چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟
♦ اجاره‌ی خودرو
هزینه حمل و نقل در مالزی گران است، اما اگر دوست دارید خودرو کرایه کنید و خودتان جاهای جدیدی در مالزی را کشف کنید اجاره خودرو بهترین گزینه برای شماست؛ اما قبلش گرفتن گواهی‌نامه بین‌المللی را فراموش نکنید. کوالالامپور مثل تهران پر از ترافیک است پس برای رانندگی صبرتان را بالا ببرید.
♦ اتوبوس و مترو
اگر هزینه‌ای که می‌کنید برای‌تان مهم است و می‌خواهید سفرتان به مالزی به صرفه باشد از اتوبوس و متروهای شهر استفاده کنید اما قبل از آن پیشنهاد می‌کنیم کارت الکترونیک تاچ اَن گو ترَوِل (Touch ‘n Go Travel Card) را خریداری کنید. برای خرید این کارت به سراغ کی.ال سنترال (KL Sentral)، مسجید جامک (Masjid Jamek)، دنگ وانگی (Dang Wangi)، اَمپنگ پارک (Ampang Park) و باجه‌های اتوبوس‌رانی بانگسار رپید کِی.اِل (Bangsar RapidKL)  بروید.
تاکسی
یکی از راحت‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی استفاده از تاکسی‌ست. تاکسی‌های زرد و قرمز را در هر گوشه از مالزی خواهید دید. هزینه‌ استفاده از این  تاکسی‌ها حدود 5 تا 15 رینگیت است و به ازای هر کیلومتر 2 تا 3 رینگیت به کرایه‌تان اضافه می‌شود.
  • رانندگان عموما از تاکسی‌متر استفاده نمی‌کنند چون دوست دارند از گردشگران هزینه بیشتری دریافت کنند، پس قبل از سوار شدن حتما مبلغ را سوال کنید.
  • از نیمه‌های شب تا 6 صبح هزینه تاکسی‌ها حدود 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.
  • تاکسی‌های آبی رنگی نیز جدیدا به سیستم حمل و نقل شهری مالزی اضافه شده که قانون‌مدارترند و  هزینه‌ی آن‌ها حدود 6 رینگیت است.

جاذبه‌های گردشگری

مالزی دنیایی از تجربه‌های گردشگری خاص و متمایز را به شما عرضه می‌کند. ترکیبی از فرهنگ‌های مالایی، چینی و هندی، در کنار زندگی مدرن و پیشرفته‌ی شهری در کوالالامپور، دست به دست هم داده‌اند تا سفر به مالزی تجربه‌ای لذت‌بخش و متنوع باشد. جزیره‌ی بورنئو، زیباترین جاذبه‌های مالزی را در دل خود جای داده است. جنگل‌های وحشی، اورانگوتان‌ها، قله‌های گرانیتی و قبیله‌های دورافتاده‌ی محلی، جزیره‌های زیبا، ریزورت‌های لوکس و شهرهای بازمانده از دوران استعمار، بر جذابیت مالزی افزوده است.

در سال ۲۰۱۰، حدود دو میلیون خارجی به مالزی سفر کردند. بیشتر آنها ساکنان کشورهای همسایه‌ی مالزی بوده‌اند. گردشگری این کشور، روزبه‌وز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

پارک ملی گونونگ گادینگ (Gunung Gading)

علاقه‌مندان به گیاه‌شناسی بدون شک از حضور در این پارک ملی لذت می برند زیرا بزرگترین گل جهان در این پارک می‌روید. قطر گل رافلزیا (Rafflesia) به یک متر هم می‌رسد و وزن آن ۷ کیلوگرم است ولی بویی بسیار نامطبوع دارد. گل‌های این گیاه بعد از چند روز از بین می‌روند. خوشبختانه این گیاه در تمام طول سال گل می‌دهد، اما بهترین زمان برای دیدن این گل از ماه نوامبر تا ژانویه است. این پارک، غیر از این گل دیدنی، جاذبه‌های دیگری نیز دارد؛ از جمله سواحل زیبا، کوه‌های بلند و جنگل‌هایی ایده‌آل برای پیاده‌گردی.

این پارک ملی در سال ۱۹۸۳ به منظور فراهم کردن یک محیط حفاظت‌شده برای رافلزیا، به عنوان پارک ملی در نظر گرفته شد. در سال ۱۹۹۴، درهای پارک به روی عموم مردم گشوده شد و امروزه گردشگران می‌توانند یکی از شگفت‌انگیزترین گیاهان این سیاره را در این پارک تماشا کنند.

  • جزیره‌ی مانوکان  (Manukan Island)

این جزیره، دومین جزیره‌ی بزرگ پارک ملی Tunku Abdul، اولین پارک ملی دریایی مالزی است. در این جزیره می‌توانید بهترین تفریحات آبی را تجربه کنید.

آدرس: Kota Kinabalu, Malaysia

  • منطقه‌ی حفاظت شده‌ی طبیعی  Semenggoh

این منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی طبیعی به خاطر برنامه‌ی حمایت از اورانگوتان‌ها مشهور است. در این برنامه، اورانگوتان‌هایی که رها شده‌اند، والدین خود را از دست داده‌اند یا نجات یافته‌اند، برای زندگی در طبیعت، آموزش داده می‌شوند. به همین دلیل، در جنگل‌های حوالی این محدوده، اورانگوتان‌های زیادی را خواهید دید که در محیط طبیعی پرورش داده می‌شوند.

معبد کک لوک سی (Kek Lok Si)

این معبد یکی از معابد نسبتا جدید است و تاریخ ساخت آن به سال ۱۸۹۱ برمی‌گردد، اما با وجود قدمت کم یکی از مهم‌ترین معابد بودای چینی در جنوب شرقی آسیا است. این معبد را با نام Supreme Bliss هم می‌شناسند؛ معبد زیبا و باشکوهی که تصاویر متعددی از بودا و سایر شخصیت‌های مهم و مذهبی دارد. از آنجایی که این معبد بزرگترین معبد بودایی در مالزی است، زائرانی از نواحی مختلف جنوب شرقی آسیا برای زیارت آن به مالزی سفر می‌کنند. مهم‌ترین جاذبه‌ی این مجموعه‌ی مذهبی، معبد رامای چهارم است که ۱۰ هزار حکاکی از بودا دارد.

معبد غارهای باتو (Batu Caves)

مسافرانی که از کوالالامپور برای رفتن به معبد غارهای باتو برنامه‌ریزی می‌کنند، با یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالزی روبه‌رو می‌شوند؛ یک هنر هندو باشکوه. این معبد که از دو غار اصلی تشکیل شده، مهم‌ترین معبد هندو در خارج از مرزهای هند است. هزاران زائر در جشن تایپوسام (یک فستیوال هندو سالانه) در این معبد گرد هم می‌آیند. جذاب‌ترین بخش این مجموعه‌ی مذهبی، مجسمه‌ی بسیار بزرگی از یکی از خدایان هندو است. در این منطقه، میمون‌های زیادی را خواهید دید که در گوشه و کنار معبد به بازی و جست و خیز مشغول‌اند.

  • منطقه‌ی بوکیت بینتانگ  (Bukit Bintang)

این منطقه، یکی از مهم‌ترین مناطق خرید در کوالالاپور است به دلیل مسافرانی که علاقه بسیاری به خرید کردن دارند، بدون شک در این منطقه به شدت لذت خواهند برد و هر چه بخواهند پیدا می‌کنند. این مجموعه چندین مرکز خرید و همچنین یک پارک مصنوعی سرپوشیده نیز دارد.

  • پارک ملی باکو (Bako)

پارک ملی باکو، یکی از مقصدهای گردشگری پرطرفدار در مالزی است به خصوص برای کسانی که فعالیت‌های تفریحی در دل طبیعت را دوست دارند. این پارک در ایالت ساراواک در بورنئو قرار دارد. پارک اگرچه خیلی بزرگ نیست، جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد. حیات وحش، جنگل‌های بارانی، آبشارهای زیبا، سواحل دیدنی و تفریحات دریایی را در این پارک تجربه خواهید کرد

منطقه‌ی حفاظت شده‌ی طبیعی Semenggoh

این منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی طبیعی به خاطر برنامه‌ی حمایت از اورانگوتان‌ها مشهور است. در این برنامه، اورانگوتان‌هایی که رها شده‌اند، والدین خود را از دست داده‌اند یا نجات یافته‌اند، برای زندگی در طبیعت آموزش داده می‌شوند. به همین دلیل در جنگل‌های حوالی این محدوده اورانگوتان‌های زیادی را خواهید دید که در محیط طبیعی پرورش داده می‌شوند. بهترین زمان برای دیدن اروانگوتان‌ها صبح‌ها و بعدازظهرها هنگام غذا دادن به آنها است. علاوه بر این در این محدوده انواع پرندگان را خواهید دید که با رنگ‌های خارق‌العاده‌ای که دارند، توجه همه‌ی گردشگران را به خود جلب می‌کنند. بعضی از این پرندگان بومی مالزی هستند و شاید جای دیگر در دنیا نتوانید شبیه آنها را ببینید.

خط آهن شمالی برنئو

گردشگران می‌توانند با سوار شدن یک قطار بخار دهه‌ی ۱۹۰۰، سفری به گذشته داشته باشند. سوار شدن بر این قطار فرصتی عالی برای تماشای روستاها و مناطق اطراف است؛ جایی که خانه‌های اهالی در کنار مزارع برنج ساخته شده است و از دور مناظر بسیار زیبایی را به تصویر می‌کشد. مسافران این قطار در طی سفر از بهترین غذاهای آسیایی لذت می‌برند. این قطار فقط روزهای چهارشنبه و شنبه حرکت دارد.

کلیسای مسیح، ملاکا

یکی از مهم‌ترین نمادهای شهر ملاکا، کلیسای مسیح است. این کلیسا توسط هلندی‌ها، در اواسط قرن هدهم ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای پروتستان مالزی است که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کلیسا به سبک معماری هلندی ساخته شده است. نه تنها به خاطر نمای رنگارنگ و زیبا بلکه به خاطر فضای داخلی زیبا مورد توجه قرار دارد. 

  • رودخانه‌ی کیناباتانگان (Kinabatangan River)

این رود، دومین رود بزرگ مالزی است و از کوهستان تا دریای سولو به طول ۵۵۰ کیلومتر کشیده شده است. این رود در ایالت صباح در بورنئو قرار دارد و به خاطر پوشش گیاهی و تنوع حیات وحش، شهرت دارد. نواحی اطراف این رود بهترین جا برای تماشای فیل‌های آسیایی، کروکودیل و اورانگوتان بورنئویی است.

  • جزیره‌ی سیپادان  (Sipadan)

این جزیره در دریای Celebes قرار دارد و بهشتی برای علاقه‌مندان به غواصی است. تنها جزیره‌ی اقیانوسی مالزی، از یک مخروط آتشفشانی خاموش شده تشکیل شده است. به دلیل تنوع زندگی دریایی در این منطقه، این جزیره یکی از بهترین مقصدهای غواصی در تمام دنیا است.

آدرس:  Kapalai, Pulau Sipadan, Malaysia

کمرون هایلندز (Cameron Highlands)

کمرون هایلندز یکی از گسترده‌ترین کوهسارهای مالزی است. منطقه‌ای مسکونی که اولین بار در دهه‌ی ۱۹۲۰ توسط بریتاینایی‌ها توسعه یافت. این منطقه جمعیتی بیش از ۳۴ هزار نفر دارد که شامل مالایی‌ها، چینی‌ها، هندی‌ها و سایر گروه‌های قومی است. این منطقه را به خاطر مسیرهای پیاده‌گردی‌اش می‌شناسند. این مسیرها، گردشگران را از جنگل‌ها به آبشارها و نقاط دنج و آرام می‌برد. علاوه بر مسیرهای جنگلی، این منطقه‌ی حفاظت شده به خاطر مزارع چای شهرت دارد. گردشگران می‌توانند در بازدید از این منطقه در تورهای کارخانه‌های چای شرکت کنند و مراحل برداشت و تولید چای را از نزدیک ببینند.

  • برج‌های دوقلوی پتروناس  (Petronas) 

برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور قبل از اینکه برج Taipei 101 در سال ۲۰۰۴، ساخته شود، بلندترین برج‌های دنیا بودند.

آدرس: Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

شهر جرج تاون (Georgetown)

این شهر را به افتخار پادشاه بریتانیا، جرج سوم نام‌گذاری کرده‌اند. جرج‌تاون در شمال شرقی جزیره‌ی پنانگ قرار دارد و بیشتر جمعیت آن را افرادی تشکیل می‌دهند که اصلیت چینی دارند. به دلیل قوانین و کنترل‌های سخت‌گیرانه، بسیاری از بناهای قدیمی این شهر، به شکل اصلی خود باقی‌مانده است. مثلا مغازه‌ها و خانه‌های قدیمی که معماری خاصی دارند. فرهنگ غالب بر این منطقه، با سایر نواحی جنوب شرقی آسیا تفاوت دارد. این شهر، شب‌ها به یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین شهرهای دنیا تبدیل می‌شود. اکثر اهالی شهر از خانه‌ها بیرون می‌آیند و در غذاخوری‌ها و کافه‌ها گپ می‌زنند و غذا می‌خورند.

تامان نگارا (Taman Negara)

تامان نگارا در زبان مالایی به معنای پارک ملی است. این پارک، یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی دنیا است. درختان بزرگ، آبشارها و مسیرهای جنگلی دیدنی در این پارک وجود دارد که مورد توجه گردشگران قرار دارد. برخی از این مسیرها برای گشت و گذار در جنگل بدون راهنما است. تامان نگارا بهشتی برای گونه‌های در معرض خطر انقراض است مثلا فیل آسیایی، ببر، پلنگ و کرگدن. البته تعداد آنها کم است و پیدا کردن آنها به ندرت برای گردشگران ممکن است. اما اگر به حیات وحش علاقه دارید، مطمئنا ناامید نمی‌شوید. انواع پرندگان و حیوانات مختلف را خواهید دید.

جزیره‌ی تیومن (Tioman)

تیومن جزیره‌ای کوچک است که در فاصله‌ای اندک از سواحل شرقی شبه‌جزیره‌ی مالزی قرار دارد. در دهه‌ی ۱۹۷۰، مجله‌ی تایم، این جزیره را به عنوان زیباترین جزیره‌ی دنیا معرفی کرد. از آن زمان به بعد، گردشگران زیادی از سراسر دنیا، به شوق گشت و گذار در تکه‌ای از بهشت، به این جزیره سفر می‌کنند.

جزیره‌ی تیومن، با صخره‌های مرجانی سفید احاطه شده است در نتیجه بهشتی برای علاقه‌مندان به غواصی اسکوبا است. خود جزیره، سرسبز است و با جنگل‌های انبوه پوشانده شده است. خارج از فصل بارندگی، تعداد گردشگران از تعداد اهالی جزیره بیشتر می‌شود.

کوه کینبالو (Kinabalu)

قله‌ی این کوه، ۴۰۹۵ متر ارتفاع دارد و کوه کینبالو بلندترین کوه در بورنئو است. این کوه در سراسر دنیا به خاطر پوشش گیاهی و جانوری بسیار متنوعش شهرت دارد. بیش از ۶۰۰ گونه سرخس، ۳۲۶ گونه پرنده و ۱۰۰ گونه پستاندار در این کوه و نواحی اطراف آن، شناسایی شده است. قله‌ی اصلی به راحتی برای افرادی با آمادگی بدنی مناسب، قابل دسترسی است. بالا رفتن از این کوه نیازی به تجهیزات ویژه‌ی کوهنوردی ندارد البته گردشگران باید همراه با راهنما، نسبت به صعود اقدام کنند.

جزایر پرهنتیان (Perhentian)

این جزایر در شمال شرقی مالزی قرار گرفته‌اند و یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری به خصوص برای گردشگرانی هستند که می‌خواهند سفری کم‌هزینه داشته باشند. تعدادی از زیباترین سواحل دنیا، بهترین سایت‌های غواصی و اقامتگاه‌های ارزان در این جزایر منتظر حضور گردشگران است. بزرگترین جزایر این مجموعه عبارت‌اند از پرهنتیان بزرگ و پرهنتیان کوچک. هر دو جزیره، سواحل شنی سفید با درختان نخل دارند که در کنار آب‌های فیروزه‌ای منظره‌ای زیبا را به نمایش می‌گذارند.

موزه هنرهای اسلامی  کوالالامپور

موزه هنرهای اسلامی مالزی میزبان بیش از ۷۰۰۰ اثر باستانی و نیز کتابخانه‌ای وسیع از متون و کتاب‌های اسلامی‌ و هنر است. این موزه در محوطه‌ی پارک دریاچه با مساحتی معادل ۹۲۹۰ مترمربع ساخته شده است. در این فضای وسیع بزرگ‌ترین مدل ساخته شده از مسجدالحرام را می‌توانید ببینید. این موزه شامل ۱۲ گالری است و بخش‌های آثار باستانی از چینی و سرامیک گرفته تا جنگ‌افزارها و تسلیحات در آن دیده می‌شود.

وضعیت بهداشتی و درمانی در تایلند چطور است؟

♦ بیمارستان
در مالزی نگران بیماری نباشید. بهداشت آنقدر پیشرفت کرده که امکانات پزشکی‌اش هم حرفی برای گفتن دارد. مالزی، مثل هرکشوری هم بیمارستان دولتی دارد هم بیمارستان خصوصی. در سال‌های گذشته این کشور پیشرفت‌های بسیاری داشته مثلا درمانگاه‌های 24 ساعته فعال و اورژانس بسیار قوی.
♦ وضعیت آب در مالزی
آب‌های لوله‌کشی قابل استفاده نیستند پس حتما آب معدنی بخرید؛ هرچند که قیمت آب کمی بالاست اما برای سلامتی خودتان بهترین گزینه‌ست.
نزدیکی مالزی به استوا باعث شده که خیلی از مسافران دچار آفتاب سوختگی و کم آبی شوند، پس تا می‌توانید آب بخورید تا دچار گرما زدگی نشوید.
♦ واکسن بزنم؟
برای سفر به مالزی نیازی به واکسن نیست؛ مگر اینکه از مناطق آلوده به تب زرد وارد کشور شده باشید که در این صورت باید کارت واکسیناسیون را با خود همراه داشته باشید.
♦ چه داروهایی ببرم؟
برای هر سفری یک جعبه کمک‌های اولیه درست کنید و داروهایی مثل قرص سرماخوردگی، قرص آنتی هیستامین، قرص آموکسی سیلین، قرص معده، قرص سردرد و سرگیجه، قرص اسهال و قرص یبوست با خود به همراه داشته باشید.در این جعبه حتما کرم‌ ضد آفتاب را در اولویت‌تان قرار دهید.
از حمل داروهای کدئین‌دار خودداری کنید.

مالزی امن است؟

به طور کل مالزی کشوری امن برای گردشگران است اما با رعایت این نکات، شما سفر بهتری خواهید داشت:
پول و مدارک‌تان را درون کیف‌های کمری نگه‌داری کنید.
برای رفتن به مساجد و معابد لباس‌های مناسب بپوشید و حتما برای ورود کفش‌تان را در بیاورید.
تا می‌توانید دیر وقت به خیابان نروید.
اگر در هاستل اقامت می‌کنید حتما قفل کوچکی با خود همراه داشته باشید تا به چمدان‌تان ببندید.
در خیابان‌های شلوغ حواس‌تان به دوربین، موبایل و وسایل قیمتی‌تان باشد.
آدرس و شماره تلفن هتل را به همراه داشته باشید.

مراکز خرید در کشور مالزی

  • محله بوکیت بینتانگ کوالالامپور (Bukit Bintang)

وب سایت: www.bukit-bintang.com

آدرس: ۲۹۰، Jalan Pudu، Bukit Bintang، ۵۵۱۰۰ Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

  • مرکز خرید مید ولی (Mid Valley Megamall)

شماره تلفن: ۰۰۶۰۳۲۹۳۸۳۳۳۳

آدرس: Mid Valley Megamall، ۱، Lingkaran Syed Putra، Mid Valley City، ۵۸۰۰۰ Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

  • مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square)

وب سایت: www.berjayatimessquarekl.com

آدرس: Berjaya Times Square، ۱، Jalan Imbi، Imbi، ۵۵۱۰۰ Kuala Lumpur، Federal Territory of Kuala Lumpur، Malaysia

  • مرکز خرید سوریا (Suria KLCC)

وب سایت: suriaklcc.com.my

آدرس: Menara Berkembar Petronas، Kuala Lumpur City Centre، ۵۰۰۸۸ Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia

مراکز درمانی در کشور مالزی

  • بیمارستان Prince Court Medical Centre

تلفن: ۲۱۶۰۰۰۰۰ ۶۰۳+

آدرس: ۳۹, Jalan Kia Peng, Kuala Lumpur, 50450 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

  • بیمارستان KPJ Sentosa KL Specialist Hospital

تلفن: ۴۰۴۳۷۱۶۶ ۶۰۳+

آدرس: Kompleks Damai, 36, Jalan Cemur, 50400 WP, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

  • بیمارستان Gleneagles Hospital

تلفن: ۴۷۳۷۲۲۲ ۶۵۶+

آدرس: ۶A Napier Rd, Singapore 258500

رژیم غذایی

آشپزی مالزی، مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و شیوه‌های آشپزی رایج در این کشور است که تنوع زیادی دارد. این تنوع ناشی از حضور اقوام مختلف و تنوع فرهنگی در این کشور است. جمعیت انبوه این کشور به گروه‌های قومی مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود؛ مالایی، چینی و هندی. از دیگر گروه‌های قومی تشکیل‌دهنده‌ی مالزی، گروه‌های بومی ناحیه‌ی صباح و ساراواک است که در شرق مالزی زندگی می‌کنند. غیر از این‌ها، تعداد زیادی مهاجر از بسیاری از کشورهای دنیا در این منطقه ساکن شده‌اند. بنابراین تعجبی ندارد که آشپزی این کشور بسیار متنوع است و ترکیبی از آشپزی مناطق مختلف در آن مشاهده می‌شود.

علاوه بر اینها، به دلیل سابقه‌ی تاریخی مهاجرت در مالزی و دوران استعمار و همین طور موقعیت جغرافیایی این کشور، تاثیر آشپزی کشورهای هلند، بریتانیا، پرتغال و تایلند را نمی‌توان در غذاهای این منطقه نادیده گرفت. از آنجایی که مالزی تاریخ مشترکی با سنگاپور دارد، پیدا کردن غذاهای سنگاپوری گاهی با شکل و شمایل تغیر یافته، غیرممکن نیست. حتی برخی از غذاهای این دو کشور کاملا مشترک و یکسان است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفر به کشورهای مختلف، غذاهای متفاوت را امتحان می‌کنند واز چشیدن طعم‌های جدید، نمی‌ترسند، در مالزی از تنوع غذاها شگفت‌زده خواهید شد. در ادامه با چند غذای رایج مالزی آشنا می‌شویم که در سفر می‌توانید آنها را امتحان کنید.

ناسی لماک (NASI LEMAK)، غذای ملی مالزی

این غذا اولین غذایی است که در فهرست به آن می‌پردازیم چرا که از اهمیت زیادی برخوردار است و غذای ملی محسوب می‌شود. یکی از اولین غذاهایی که در سفر به مالزی با آن روبه‌رو می‌شوید. اگر نام این غذا را ترجمه کنیم، به معنای برنج چرب است و این نام‌گذاری به خاطر مراحل پخت این غذا است. برای تهیه‌ی آن، برنج را در شیر نارگیل با برگ گیاهی به نام پاندانوس آماریلیفولیوس می‌پزند. به طور سنتی، این غذا را در برگ موز و همراه با سس مخصوص، تخم مرغ پخته و بادام زمینی سرخ شده سرو می‌کنند.

این غذای لذیذ، بسیار سنگین و البته چرب است. شاید بهتر باشد آن را در وعده‌ی صبحانه امتحان کنید.

لاکسا، سوپ نودل

این غذا بسیار لذیذ است و لیاقت این را دارد که در رده‌ی دوم فهرست بهترین غذاهای مالزی قرار بگیرد. این غذا در واقع نوعی سوپ نودل است که همراه با چاشنی‌های مختلف سرو می‌شود. چاشنی‌ای که با این غذا سرو می‌کنند، از منطقه‌ای به مطقه‌ی دیگر متفاوت است. لاکسا بیشتر در مناطق پنانگ و ساراواک رایج است و البته هر کدام از این مناطق، این غذا را به شیوه‌ی خود طبخ می‌کنند. برای تهیه‌ی آن از نودل تهیه شده از آرد برنج استفاده می‌کنند.

در لاسکای ساراواک، از شیر نارگیل استفاده می‌شود. از نودل ورمیشل برنج یا نودل‌های ضخیم برنج برای تکمیل این غذا بهره می‌برند. همراه با این غذا جوانه‌ی لوبیای ترد، رشته‌های گوشت مرغ یا میگو سرو می‌کنند.

می کولوک (Mee kolok)

می کولوک یکی دیگر از غذاهای مخصوص منطقه‌ی کوچینگ در ساراواک است که بیشتر به عنوان صبحانه رایج است. این غذا را در بیشتر غرفه‌های خیابانی به راحتی پیدا خواهید کرد؛ غذایی که از نودل تخم مرغ و گوشت سرخ شده تهیه می‌شود.

روتی چانای (Roti canai)

این غذا یکی از انواع غذاهایی است که از آشپزی هندی به آشپزی مالزی آمده و نشان‌دهنده‌ی تاثیر گروه‌های قومی بر آشپزی این کشور است. البته از این غذاهای هندی در مالزی بسیار پیدا می‌شود. روتی چانای از نانی مسطح همراه با انواع خوراک تشکیل می‌شود. این خوراک غالبا از ترکیب عدس و گوشت مرغ آماده می‌شود.

مطبق (Murtabak)، پتیزای هندی

مطبق یکی دیگر از غذاهای هندی رایج در مالزی است و معمولا آن را پیتزای هندی می‌نامند. اسم این غذا از واژه‌ی عربی مطبق به معنای چندلایه، گرفته شده است. این غذا در سراسر مالزی رایج است و معمولا از گوشت چرخ کرده شامل گوشت مرغ، گوسفند یا گوساله، سیر، تخم مرغ، پیاز و کاری، خیارشور، انواع ترشیجات و سس گوجه سرو می‌شود.

پاندان (Pandan)، وانیل آسیایی

استفاده از برگ‌های پاندان یا گیاه پاندانوس آماریلیفولیوس، در آشپزی مالزی بسیار رایج است به خصوص در تهیه‌ی انواع دسر. این گیاه را معمولا وانیل آسیایی می‌نامند. یکی از دسرهایی که در مالزی می‌توانید نوش جان کنید، پنکیک پاندان است. نوعی کیک لایه لایه هم با این گیاه تهیه می‌شود که بسیار لذیذ است.

ساتای

این غذا بسیار ساده و البته اشتهابرانگیز است. ساتای با انواع گوشت تهیه می‌شود از جمله مرغ، گوسفند یا گوساله. تکه‌های گوشت را در ترکیبی از ادویه‌های محلی، مارینه می‌کنند، سپس به سیخ می‌کشند و با حرارت ملایم کباب می‌کنند. این غذا را می‌توانید ساده نوش جان کنید یا قطعات گوشت را در سسی مخصوص که با نواع مغرها و ادویه‌ها تهیه می‌شود فرو ببرید تا طعمی قوی و متمایز به آن بدهید. هر شکلی که این غذا را بخورید، بدون شک از طعم متفاوت آن لذت می‌برید.

Bak Kut The

اسم این غذا را اگر کلمه به کلمه ترجمه کنیم به معنای «گوشت، استخوان چای» است. اما هیچ نوع چای در تهیه‌ی این سوپ رایج و محبوب استفاده نمی‌شود. در عوض، مواد غذایی اصلی تهیه‌ی این غذا عبارت‌اند از قطعات گوشت، قارچ، سیر، توفو و انواع سبزیجات معطر. این ترکیب را بعد از پختن همراه با نودل یا برنج مصرف می‌کنند. این سوپ معطر، غذایی سیرکننده و کامل مناسب برای شب‌های بلند و روزهای سرد است.

ناسی کاندار (Nasi Kandar)

ناسی کاندار برنج دمی است که آن را با انواع غذاهای دیگر هندی و مالایی سرو می‌کنند. نکته‌ای که این غذا را با دیگر غذاها متمایز می‌کند در سسی است که پس از پایان پخت برنج، روی آن می ریزند. این غذا اصالتا متعلق به منطقه‌ی پنانگ است. اگر نتوانستید به نواحی شمالی سفر کنید، این غذا را می‌توانید در اکثر غذاخوری‌های کوالالامپور پیدا کنید. در این غذاخوری‌ها از دیدن خوراک‌های متنوعی که می‌توانید همراه با این برنج نوش جان کنید، شگفت‌زده خواهید شد.

Cendol

این دسر سنتی یکی از بهترین خوراکی‌هایی است که می‌توانید زیر آفتاب گرم کوالالامپور امتحان کنید. این دسر در واقع نوعی ژله سبزرنگ است که با آرد برنج تهیه می‌شود. در کنار خیابان‌های کوالامپور، غرفه‌های زیادی را خواهید دید که این دسر لذیذ را همراه با یخ، قند نخل و... سرو می‌کنند. این دسر را در رستوران‌ها معمولا پیدا نمی‌کنید.

آسام پداس (Asam Pedas)

آسام پداس یک غذای تهیه شده از ماهی است و مثل بسیاری از غذاهای مالزی، با یک بشقاب برنج سرو می‌شود. آسام پداس به معنای تند و پرادویه است و نامی است که کاملا ویژگی‌های این غذا را نشان می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده‌ی این غذا، چیلی خشک شده است. برای طعم دادن به ماهی علاوه بر چیلی از انواع سیر و موسیر و تمر هندی هم استفاده می‌کنند. ترکیب طعم تند و ترش، باعث شده که این غذا یکی از غذاهای محبوب در مالزی باشد. طعم متفاوتی که حتما باید امتحان کنید.

روجاک (Rojak)

روجاک نوعی سالاد است که انواع مختلفی دارد. برای تهیه‌ی آن از مواد مختلفی مثل تخم مرغ پخته، سیب زمینی، خیارشور، سس بادام زمینی و سایر مواد استفاده می‌کنند. یکی دیگر از انواع رایج روجاک، سالاد میوه‌ای است که از ترکیب انواع میوه‌ها ازجمله آناناس تهیه می‌شود و روی آن سس مخصوصی که با آبلیمو و چیلی تهیه می‌شود، می‌ریزند. روجاک در زبان مالایی به معنی «مخلوط» است زیرا این سالاد را می‌توان آمیزه‌ای ازعناصر آشپزی چینی و مالایی به حساب آورد. سالاد روجاک به شیوه سنتی در کاسه‌های چوبی درست می‌شود و مواد با قاشق چوبی با سس سیاه مخلوط شده و روی آن با بادام زمینی خرد شده یا گل زنجبیل ریز شده تزیین می‌شود.

روجاک در بیشتر دکه‌های کنار خیابان، ماماک‌ها و حتی مدارس مالزی به فروش می‌رسد ومعمولا آن را در برگ‌های موز که به شکل قیف پیچیده شده است می‌ریزند و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

برنج در برگ موز

اگر برایتان اهمیتی ندارد که با دست غذا بخورید و بعد از غذا خوردن دست‌تان حسابی بوی کاری بگیرد، از امتحان کردن این غذا لذت می‌برید. برخلاف معمول که برنج را در بشقاب سرو می‌کنند، در این غذا برنج را در برگ موز سرو می‌کنند. برنج را همراه با کاری، انواع سبزیجات و چاشنی‌های مختلف می‌خورند.

رندانگ (Rendang)

این غذا یکی از لذیذترین و محبوب‌ترین غذاهای مالزی است که معمولا مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. این غذا از نظر ادویه‌جات بسیار غنی است و به آرامی و با شعله‌ی ملایم پخته می‌شود. ردانگ را بیشتر در جشن‌های مذهبی آماده می‌کنند مثلا عید فطر. این غذا انواع مختلفی دارد. معمولا آن را با گوشت گوساله می‌پزند اما می‌توانید انواع دیگر آن را که با گوشت مرغ و گوسفند تهیه می‌شود امتحان کنید. در اکثر رستوران‌های مالزی می‌توانید این غذا را سفارش دهید.

kopi-O، قهوه‌ی مالزیایی

اگر از علاقه‌مندان به قهوه هستید در سفر به مالزی حتما این نوشیدنی را امتحان کنید. این نوشیدنی را سرد هم سرو می‌کنند. نوع سرد این نوشیدنی با یخ فراوان و شیر تغلیظ شده سرو می‌شود.

خرید هاست لینوکس ایران

خرید هاست لینوکس ایران

هنگامی که شما می خواهید وب سایتی را راه اندازی کنید باید به موارد زیادی از قبیل برنامه نویسی، طراحی سایت، خرید هاست یا سرور مجازی وسئو سایت و... توجه نمایید.هاست لینوکس ایرانبرای چه سایت هایی مناسب می باشد؟

تصور کنید برای راه اندازی سایت به مرحله ی انتخاب و خرید هاست از یک شرکت معتبر هاستینگ رسیده اید سوالاتی که ممکن است برای شما مطرح شود این است که هاست لینوکس مناسب است یا هاست ویندوز(تفاوت میان هاست لینوکس و ویندوز)، هاست لینوکس ایران بهتر است یا هاست لینوکس خارج.

ما در این مقاله تصمیم داریم شما را با هاست لینوکس ایران آشنا کنیم و مزیت های استفاده از این نوع هاست(هاست لینوکس ایران) را به اطلاع شما برسانیم. اما ابتدا لازم است مفاهیمی نظیر هاست، هاست لینوکس و هاست ویندوز را معرفی نماییم. خواهشمندیم ما را تا پایان این مقاله همراهی نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره و پشتیبانی آنلاین و اطلاع از قیمت های خرید هاست اشتراکی با ما در تماس باشید.

02122858335

 

·      هاست

همه ی ما می دانیم برای آن که بخواهیم مهمانی برپا کنیم و از مهمان ها دعوت نماییم باید محلی برای میزبانی آماده کنیم، برای راه اندازی یک وب سایت نیز به همین گونه می باشد جهت نمایش وب سایت برای کاربران در مرورگر باید یک فضای میزبان تهیه نماییم که به این فضا هاست می گویند.

·      هاست (سرویس میزبانی وب) لینوکس چیست؟

یک فضای میزبانی وب است روی سرور هایی با سیستم عامل لینوکس قرار دارد. به منظور استفاده از هاست لینوکس لازم نیست که حتما سیستم عامل سیستم کامپیوتری شما نیز لینوکس باشد و می توانید به راحتی توسط مرورگر به مدیریت هاست خود دسترسی پیدا کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید.

·      تفاوت های موجود بین هاست لینوکس و ویندوز

1) زبان های برنامه نویس

یکی از بارزترین تفاوت هایی که بین هاست ویندوز و هاست لینوکس وجود دارد، زبان های برنامه نویسی ای است که هر کدام پشتیبانی می کنند. در هاست لینوکس وب سایت هایی که زبان برنامه نویسی آنها PHP، پایتون، پرل و CGl است را می تواند پشتیبانی نماید اما در هاست ویندوز از وب سایت های که زبان برنامه نویسیشانASP.NET وASP می باشد را پشتیبانی می کند.

2) سیستم های مدیریت محتوا

 هاست لینوکس و هاست ویندوز از نظر سیستم های مدیریت محتوا نیز با یکدیگر تفاوت دارند. از محبوب ترین سیستم های مدیریت میتوان به jomla، wordpress و دروپال که بر پایه PHP هستند که فقط در هاست لینوکس امکان پشتیبانی از آنها وجود دارد اما اگر سیستمم مدیریت محتوایی بر اساس زبان های ASP.NET و ASP باشد می توانید از هاست ویندوز استفاده نمایید.

از دیگر تفاوت های بین هاست لینوکس و ویندوز می توان به دیتابیس و کنترل پنل آنها اشاره نمود.

3) هاست لینوکس از دیتابیس MYSQL به خوبی میتواند پشتیبانی کند و هاست ویندوز از دیتابیس SQL Server پشتیبانی می کند.

4) کنترل پنل رایج در هاست لینوکس سی پنل و دایرکت ادمین است اما کنترل پنل موجود برای هاست ویندوز هلم و پلسک می باشد.

حال که با مفاهیم ذکر شده آشنا شدید وقت آن است که سراغ اصل مطلب یعنی هاست لینوکس ایران و مزیت ها و تفاوت میان هاست لینوکس ایران و خارج برویم.

هاست لینوکس ایران

همانطور که از اسم آن پیداست محل نگه داری(دیتاسنتر) سروری که این نوع روی آن قرار دارد، ایران است.

مزیت ها و تفاوت های میان هاست لینوکس ایران و خارج

1) سرعت

اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما ایرانی هستند و از ایران سایت شما سرچ می کنند، هاست لینوکس ایران گزینه ی مناسب است.زیرا مسیر کوتاه تری لازم است تا اطلاعات توسط روترها به کاربران و بازدید کنندگان برسد.

2) تحریم

از آنجایی که هاست لینوکس خارجی محل نگه داری سرور آن خارج از ایران است و دیتاسنترها از قوانین سیاسی کشور خود تبعیت می کنندو ممکن است طبق سیاست آن کشور ایران را تحریم نمایند در نتیجه بهتر است حد الامکان از هاست لینوکس ایران استفاده نماییم.

3) خدمات ملی( حمایت و پشتیبانی از خدمات ملی)

 با استفاده از هاست لینوکس ایران می توانید از خدمات ملی حمایت نمایید و باعث ایجاد زمینه ای برای اشتغال بیشتر برای جوانان این مرز و بوم، شوید.

4) درگاه پرداخت آنلاین (اینترنتی)

سایت هایی که از درگاه پرداخت آنلاین استفاده می کنند و از آنجایی که سرویس های میزبانی بانک ها معمولا و اغلب در ایران است، در نتیجه با استفاده از هاست لینوکس ایران سرعت آن بیشتر خواهد شد و با اختلالات کمتری هنگام درخواست آنلاین از بانک در سایت مواجه خواهند شد.

 

 

راهنمایی سفر به ونیز

راهنمای مسافرتی به شهر  ونیز | Travel Guide To Venice

راهنمایی سفر به ونیز

ونیز، شهری که بر روی آب قرار گرفته است و زیبایی های آن زبان زد همه هست؛ این شهر ایتالیایی دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است که آثار آن در شکل وشمایل شهر کاملا هویداست. میدان سن مارکو که به نام یکی از حواریون حضرت مسیح نام گذاری شده، یکی از جاذبه های تاریخی شهر ونیز است. شهر ونیز به علت تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری، در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و این خود یکی از دلایلی است که مردم جهان بیشتر برای بازدید از این شهر از خود علاقه نشان می دهند.

هزینه اقامت ارزان در ونیز

تنها مواردی که شاید خرید بلیط هواپیما به ونیز و سفر به این شهر را دچار مشکل کند، اولی شلوغی این شهر مخصوصاً در تابستان و دومی گرانی آن است. حل مشکل اول با اقامت طولانی امکان‌پذیر است. چراکه اکثر مسافران ونیز صبح می‌آیند و عصر می‌روند و ساعات پایان روز معمولاً جمعیت به میزان متعادل می‌رسد. مشکل دوم هم با رعایت برخی مسائل قابل‌حل است. کافی است به سراغ هتل‌های لوکس نروید تا به‌راحتی از عهده هزینه اقامت در ونیز برآیید.

برای اقامت ارزان در ونیز گزینه‌های مختلفی هست. مثلاً هاستل‌هایی با اتاق‌هایی اشتراکی را می‌توان با 30 تا 48 یورو اجاره کرد.‌ هاستل‌های اختصاصی هم برای اقامت دو نفر 50 تا 90 یورو می‌طلبند. هتل‌های ارزانی هم که کمی خارج از شهر هستند با 70 تا 90 یورو قابل رزرو می‌باشند. البته همین هتل‌ها با همین امکانات کم در مرکز ونیز بین 150 تا 180 یورو رزرو می‌شوند. ضمناً، اجاره آپارتمان هم با هزینه 90 تا 140 یورو در هر شب، گزینه معقولی به نظر می‌رسد.

مدارک و هزینه های قبل از سفر

سفارت ایتالیا فقط زمانی برای شما ویزا سفر به حوزه شینگن را صادر می‌کند که تنها مقصد یا مقصد اصلی سفر، کشور ایتالیا باشد. اگر بدون در نظر گرفتن این موضوع ویزای شینگن گرفته باشید، سایر کشورهای عضو پیمان شینگن می‌توانند از ورود شما جلوگیری کنند. هر کسی که بخواهد ویزا بگیرد به جز کودکان زیر ۱۲ سال باید اثر انگشت خود را ثبت نماید.

نشانی سفارت و کنسول گری ایتالیا در ایران

آدرس سفات ایتالیا: خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۶۸/۷۹

شماره تلفن های سفارت ایتالیا: ۶۶۷۲۶۹۵۵-۰۲۱ | ۶۶۷۲۶۹۵۶-۰۲۱

آدرس  کنسولی سفارت ایتالیا:  اداره کنسولی سفارت ایتالیا در تهران، خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا (بلوار آفریقای سابق)، بن بست فرزان شرقی، پلاک ۱۵

شماره تلفن های کنسول گری ایتالیا

دفتر ویزا: ۸۸۱۹۰۱۶۰-۰۲۱

دفتر امور کنسولی: ۸۸۷۸۳۴۹۸-۰۲۱

مدارک لازم برای دریافت ویزا ایتالیا:

  • فرم درخواست روادید شینگن
  • دو قطعه عکس پرسنلی (۳x۴) بدون روتوش
  • گذرنامه با حداقل دو برگ سفید و حداقل سه ماه اعتبار از تاریخی که متقاضی قصد ترک حوزه شینگن را دارد.
  • اصل و کپی شناسنامه معتبر متقاضی
  • اصل و تصویر مدارک شغلی متقاضی
  • اصل و تصویر مدارک مالی، موید امکانات لازم جهت تامین مالی فرد
  • کپی صفحه اول گذرنامه و روادیدهای گذشته
  • بلیط هواپیما یا رزرو بلیط.
  • برگه رزرو هتل

تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی یا ایتالیایی ترجمه شده باشد.

هزینه صدور ویزا  ایتالیا

  • افراد بزرگسال: ۶۰ یورو
  • افراد ۶ تا ۱۲ سال: ۳۵ یورو
  • افراد زیر ۶ سال: رایگان

لازم به ذکر است که هزینه صدور ویزا به نقدی و به صورت یورو دریافت می شود.

راهنمایی سفر به ونیز

اطلاعات ضروری شهر ونیز در ایتالیا

زبان رسمی: ایتالیایی

واحد پول رسمی: یورو، قیمت یورو در تاریخ ۲ اسفند ۹۶، ۵۶۰۰ تومان بوده است.

کد کشور: +۳۹

شماره های ضروری:

  • اورژانس: ۱۱۳
  • پلیس: ۱۱۲
  • آتش نشانی: ۱۱۵

اختلاف ساعت با تهران: ۲:۳۰-

هزینه خوردوخوراک

اگر هنگام خرید بلیط هواپیما به ونیز توانستید هتلی رزرو کنید که گزینه صبحانه هم جزء سرویس‌های آن باشد که در این صورت وعده صبحگاهی‌تان رایگان خواهد بود اما اگر چنین نبود با 4 تا 5 یورو می‌توانید صبحانه ساده و البته لذیذی در یکی از کافه‌های این شهر میل کنید. صبحانه‌هایی که معمولاً شامل شیر، قهوه، آبمیوه، شیرینی‌های رولتی و نان می‌شوند.

3.50 تا 7 یورو برای ناهار و 4 تا 10 یورو هم برای شامی ارزان در ونیز کافی به نظر می‌رسد. البته به‌شرط اینکه به غذاهایی مثل پیتزای محلی، پاستا، هات‌داگ و غذاهای دریایی ساده قانع باشید وگرنه گزینه‌های گران‌تری هم برای نوش جان کردن غذا وجود دارد.

وضعیت آب‌ و‌ هوا

ونیز دارای آب و هوای معتدل قاره‌ای است. زمستان‌های سرد و مرطوب و تابستان‌های گرم دارد که البته با وجود دریای آدریاتیک ملایم و خنک‌تر می‌شود.

فصل زمستان از دسامبر تا فوریه ادامه دارد. هوا سرد و مرطوب و آسمان ابری است. سردترین ماه‌های سال ماه‌های ژانویه و دسامبر است. شب‌های زمستان احتمال یخبندان ملایم وجود دارد. هوای مه آلود به خصوص در ماه مارس، رایج است. در زمان ورود جریان‌های سرد شدید دمای هوا به منفی ۵ درجه نیز می‌رسد. تقریبا هر سال برف می‌بارد. البته میزان بارش برف زیاد نیست.

فصل بهار از مارس تا مه ادامه دارد. آب و هوا در این فصل غیر قابل پیش‌بینی و ناپایدار است و معمولا بارندگی باران زیاد اتفاق می‌افتد. روزهای آفتابی کم نیست ولی بیشتر روزها هوا ابری و مه‌آلود است.

فصل تابستان از ژوئن تا آگوست ادامه دارد و معمولا هوا آفتابی است. دمای هوا بالا است ولی گاهی نسیم‌های دریایی دمای هوا را متعادل‌تر می‌کند. حتی در گرم‌ترین روزهای سال دمای هوا به ندرت به بیشتر از ۳۵ درجه می‌رسد.

فصل پاییز از سپتامبر تا نوامبر است و آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. روزهای آفتابی و ابری زیادی وجود دارد و هوا کم کم سرد می‌شود.

 

  • هزینه رزرو هتل در شهر ونیز

هتل های دو ستاره ۴۰۰,۰۰۰ تا ۷۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره ۴۵۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰تومان

هتل های چهار ستاره ۵۶۰,۰۰۰ تا ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره ۹۵۰,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پیشنهادی در شهر ونیز

  • هتل هیلتون  (Hilton Molino Stucky Venice Hotel)

همانطور که گفتیم که هزینه هتل های این شهر بالاست، با توجه به این موضوع یکی از بهترین هتل های این شهر که داری ۵ ستاره هم می باشد هتل هیلتون است. در این هتل تمام آن چیزی که باعث می شود شما اقامت فوق العاده ای را تجربه کنید وجود دارد. در ضمن دسترسی به جاذبه های گردشگری از این هتل بسیار راحت و آسان است.

شماره تلفن: ۰۰۳۹۰۴۱۲۷۲۳۳۱۱

آدرس: ایتالیا – ونیز Fondamenta S. Biagio، ۷۹۶، ۳۰۱۰۰ Venezia، Italy

هتل آنتیک (Hotel Antiche Figure)

البته هتل های مقرون به صرفه ای هم در این شهر هستند، که سفر را به کام شما شیرین کنن؛ یکی از آنها هتل آنتیک است. این هتل ۳ ستاره دراقامت زیبا و خاطره انگیزی را برایتان رقم می زند.

شماره تلفن: ۰۰۳۹۰۴۱۲۷۵۹۴۸۶

آدرس: ایتالیا – ونیز Fondamenta S. Simeone Piccolo، ۹۱۵۳، ۳۰۱۳۵ Venezia، Italy

  • هتل ساتورنیا (Hotel Saturnia)

 

هتل ۴ ستاره لوکس و بسیار شیک ساتورنیا یکی از بهترین انتخاب ها برای مسافران شهر ونیز است، زیرا نه به گرانی هتل های ۵ ستاره این شهر بوده و نه از لحاظ امکانات مانند هتل های۳ ستاره است. از دیگر دلایل محبوبیت این هتل قرار گرفتن آن در میدان سن مارکو و نزدیک بودن آن به جاذبه های دیدنی شهر ونیز است.

شماره تلفن: ۰۰۳۹۰۴۱۵۲۰۸۳۷۷

آدرس: ایتالیا – ونیز Calle Larga XXII Marzo، ۲۴۰۰، ۳۰۱۲۴ Venezia، Italy

راهنمایی سفر به ونیز

هزینه حمل و نقل در شهر ونیز

قطعا می دانید ونیز شهری است که بر روی آب قرار گرفته، پس نباید این انتظار مترو اتوبوس معمولی را در این شهر داشته باشید. پایه و اساس اتوبوس های این شهر اتوبوس های آبی VAPORETTO تشکیل می دهد، جهت استفاده از این وسیله نقلیه آبی می بایست کارت های مربوط به آنها را تهیه کنید، که در سه نوع هستند:

  • یک روزه ۲۰ یورو
  • دو روزه ۳۰ یورو
  • سه روزه ۴۰ یورو
  • هفت روز ۶۰ یورو

جهت رزرو این کارت می توانید به سایت www.venicewaterbus.com مراجعه کنید.

دیگر وسایل نقلیه در شهر ونیز:

هزینه بلیط تک سفره ۱٫۵۰ یورو

هزینه بلیط ماهانه ۳۷ یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۱۰ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۲٫۷۰ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۴ یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر۱٫۴۴ یورو

با توجه به هزینه بالایی که وسایل نقلیه در این شهر دارای هستند، پیشنهاد می کنیم در صورت امکان پیاده در این شهر گشت و گذار کنید، چرا که زیبایی های فراوانی در انتظارتان خواهد بود.

هزینه تفریح و ورودیه های جاذبه های ونیز

موزه میدان سنت مارک: ۱۸ یورو

کانال گراند: رایگان (اگر می خواهید از تورهای قایق گوندولا استفاده کنید باید جداگانه هزینه آن را بپردازید).

کلیسای باسیلیکای فراری: ۳ یورو

مجموعه پگی گوگنهایم: ۱۵ یورو

کلیسای سانتا ماریا: رایگان

موزه تاریخ طبیعی ونیز: ۸ یورو

تورهای پیاده‌روی: رایگان – ۵۰ یورو

تور کایاک کانال: ۵۰ یورو برای هر نفر ۸۰ تا ۱۰۰ یورو به ازای هر ۴۰ دقیقه

گوندولا سواری: ۸۰ یورو برای هر نفر (در طول روز)

جاذبه های گردشگری در شهر ونیز

کاخ کادورو (Ca’ d’ Oro)

زمان بازدید: از ساعت 9 تا 10:30

کاخ کادورو و یا به عبارتی خانه طلایی ونیز که از سال 1413 در این شهر استوار شده، دارای زیباترین موزائیک‌ها و چشم‌نوازترین معماری‌هاست. جدا از همه جذابیت‌های دیگر، برجسته‌ترین نقطه این کاخ نقاشی سن سباستیانو اثر آندرا مانتگنا است که واقعاً یک اثر هنری بی‌نظیر است. ضمن اینکه آثار هنرمندان مشهور دیگری را هم در بخش‌های دیگر کاخ می‌توان دید. در کل بعد از خرید بلیط هواپیما به ونیز و سفر به این شهر، آغاز برنامه گشت‌وگذار با بازید از کاخ کادورو بسیار جالب به نظر می‌رسد.

کلیسای سانتا ماریا میراکولی (Santa Maria dei Miracoli)

زمان بازدید: از ساعت 10:45 تا 11:45

اگر اندکی با زبان انگلیسی و یا ایتالیایی آشنا باشید از اسم این کلیسا خواهید فهمید که ونیزی‌ها آن را کلیسای معجزه آسا می‌دانند و دلیل آن‌هم نقاشی زیبایی است که از مادونا در کلیسای میراکولی وجود دارد. چنانچه گفته می‌شود این نقاشی منبع برخی معجزات در روزگاران گذشته بوده است. به‌هرحال بازدید از این کلیسای کوچک هنگام خرید بلیط هواپیما به ونیز جذابیت ویژه‌ای می‌تواند داشته باشد.

پل ریالتو (Ponte di Rialto)

زمان بازدید: از ساعت 12 تا 12:45

قدیمی‌ترین پل سرپوشیده کانال بزرگ، مناسب‌ترین آنها برای گرفتن چندین عکس به‌یادماندنی هم هست. پل ریالتو که شهرت جهانی دارد، از اهمیت بسیار خاصی هم برخوردار بوده و خشکی‌های دو طرف کانال را به همدیگر وصل می‌کند. علاوه بر خود پل، فروشگاه‌های هر دو طرف آن بسیار جالب و جذاب هستند و با مراجعه به آنها می‌توان اجناس شیک و زیبایی را خریداری کرد.

کلیسای سن سالوادور (San Salvador)

زمان بازدید: از ساعت 13 تا 14

کلیسای کوچک سن سالوادور با کف منحصربه‌فردش شناخته می‌شود. اگر بلیط هواپیما به ونیز تهیه کردید، حتماً سری هم به این کلیسا بزنید و از زیبایی‌اش لذت ببرید. علاوه بر لمس فضای معنوی و دل‌نشین این کلیسا، آثار هنری مشهوری از تیتیان، سانووینو و آلساندرو ویتوریا، حس و حال عجیبی به هر بیننده القا می‌کنند.

میدان پیازا سن مارکو (Piazza San Marco)

زمان بازدید: از ساعت 15:30 تا 17

اگر بلیط هواپیما به ونیز تهیه و به این شهر سفر کنید، خواه‌ناخواه حداقل یک‌بار از میدان پیازا سن مارکو عبور خواهید کرد. چراکه این میدان، مهم‌ترین میدان شهر بوده و تاریخ بسیار غنی و پرباری را در دل خود جای‌داده است. ساختمان‌های بی‌نظیر اطراف میدان پیازا سن مارکو قادرند ساعت‌ها شما را مشغول تماشای خود کنند. علاوه بر این ساختمان‌های معمولی، کاخ دوگ، چند کلیسای مختلف، کتابخانه، موزه و برج ناقوس این میدان هم چشم‌ها را خیره به خود می‌سازند.

برج ناقوس سن مارکو (Campanile di San Marco)

زمان بازدید: از ساعت 17:15 تا 18

از هر مکان زیبایی هم که در میدان پیازا سن مارکو چشم‌پوشی کنید، از کنار برج ناقوس آن نمی‌توانید به‌سادگی رد شوید. برجی که از قرن نهم میلادی سربرافراشته و در طول قرن‌های متمادی به یکی از نمادهای اصلی ونیز تبدیل‌شده است. این برج آجری شکل مربعی داشته و ارتفاعش به بیش از 100 متر می‌رسد و در بالای آن 5 ناقوس بزرگ دیده می‌شود که هرکدام نام و عملکرد خاصی دارند. یکی برای اعلام جلسه، دیگری برای شروع و پایان روز کاری و همین‌طور ناقوس‌های دیگر هم برای اعلام زمان اعدام و … . مطمئناً با خرید بلیط هواپیما به ونیز و تماشای این برج از نزدیک می‌توان به اطلاعات بیشتر و بهتری هم‌دست یافت.

کلیسای سن مارکو (Basilica di San Marco)

زمان بازدید: از ساعت 9 تا 10

روز دوم سفر به ونیز را با تماشای مهم‌ترین کلیسای این شهر آغاز کنید و با دیدن معماری باشکوه و هنر ارزشمند به‌کاررفته در آن شگفت‌زده شوید. این کلیسا که از عقبه تاریخی بسیار غنی و پرباری هم برخوردار است به سبک یونانی طراحی‌شده است. بدین معنا که یک گنبد بزرگ در وسط قرارگرفته و 4 گنبد کوچک‌تر هم در اطراف آن هستند. شک نکنید که با دیدن کلیسای سن مارکو، بیش‌ازپیش از خرید بلیط هواپیما به ونیز احساس خرسندی و رضایت خواهید داشت.

کاخ دوکال (Palazzo Ducale)

زمان بازدید: از ساعت 10:15 تا 11:15

زمانی در این کاخ، حاکم ونیز زندگی می‌کرد و این یعنی اهمیت تاریخی کاخ دوکال بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر کنید. ساختمان باشکوه این کاخ حتی در گذشته محل محاکمه مجرمان نیز محسوب می‌شد و باگذشت زمان کم‌کم به موزه امروزی تغییر یافت. از جذابیت‌های خرید بلیط هواپیما به ونیز همین بس که با چنین سازه بزرگ و با عظمتی می‌توان آشنا و محو تماشای آن شد.

پل سوسپیری (Ponte dei Sospiri)

زمان بازدید: از ساعت 11:20 تا 11:40

همان‌طور که گفتیم مجرمان در زمان‌های گذشته به کاخ دوکالی می‌رفتند. آنها پس از محاکمه باید از روی پل سوسپیری می‌گذشتند و برای مجازات مستقیماً به زندان قدیمی شهر می‌رفتند؛ اما جالب است بدانید که این پل دو خیابان را به هم وصل نمی‌کند بلکه همین دو ساختمان یعنی کاخ و زندان را به یکدیگر متصل می‌سازد. پل سوسپیری که پهنایی 11 متری دارد، در سال 1602 ساخته‌شده و با معماری زیبایی که دارد، امروزه تبدیل به یکی از بهترین نقاط برای بازدید خریداران بلیط هواپیما به ونیز شده است.

کلیسای سن زاکاریا (San Zaccaria)

زمان بازدید: از ساعت 11:50 تا 12:30

کلیسای قرن نهمی سن زاکاریا که آثار هنری اشخاص بسیار مشهوری همچون بلینی، ترویسانی و تیپولو را در آغوش خود جای‌داده، با طرح و سازه‌ای زیبا و دوست‌داشتنی نام و آوازه فراوانی برای خود دست‌وپا کرده است. اگر اهل هنر باشید و بلیط هواپیما به ونیز تهیه کنید، احتمالاً پس از ورود به کلیسای سن زاکاریا دیگر خیال بیرون آمدن از آن را نداشته باشید.

رودخانه کانال گراند (Canal Grande)

زمان بازدید: از ساعت 13:10 تا 14:15

اصلی‌ترین کانال ونیز که در بین ساختمان‌های مشهور و زیبای این شهر قرارگرفته، در اکثر مواقع جلوی چشم شما خواهد بود اما باید زمان خاصی را هم فقط به تماشای زیبایی‌های آن اختصاص داد. اگر تمام آب‌های ونیز را راه‌های ارتباطی آن بدانیم، در این حالت کانال گراند تبدیل به شاه‌راه این شهر می‌شود. پل‌های مشهوری هم که بر جای‌جای کانال ساخته‌شده‌اند زیبایی آن را صدچندان می‌کنند.

جزیره مورانو (Murano)

زمان بازدید: از ساعت 16:15 تا 19

با خرید بلیط هواپیما به ونیز، علاوه بر خود شهر، جزیره بسیار زیبای مورانو را هم می‌توان دید. این جزیره به تولیدات شیشه‌ای خودش در سرتاسر جهان مشهور است و آینه‌ها و لوازم شیشه‌ای بسیار زیبایی را می‌توان از آنجا تهیه کرد. برای اهالی این جزیره شیشه چنان اهمیت بالایی دارد که حتی موزه‌ای را هم برای نمایش تولیدات خود به راه انداخته‌اند. در کل فضای خود جزیره هم بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است و ساعت‌ها شما را مشغول به خود خواهد کرد.

موزه آرسنال ونیز (Arsenale di Venezia)

زمان بازدید: از ساعت 9 تا 10

این موزه با مساحت 110 هکتاری خود، بین سال‌ها 1104 تا 1797 میلادی، مهم‌ترین مجموعه برای ساخت و نگهداری کشتی‌های ونیز به شمار می‌رفت و نیروی دریایی قدرتمند شهر حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده بود. تمامی آنچه برای تولید انواع کشتی‌های مختلف نیاز است در این مجموعه وجود داشت و هنوز هم می‌توان بسیاری از آنها را در موزه آرسنال ونیز تماشا کرد. پس بد نیست هنگام خرید بلیط هواپیما به ونیز، برنامه‌ای هم برای بازدید از این موزه ترتیب داد.

موزه سن جیورجیو دلی اسکیاوونه (San Giorgio degli Schiavoni)

زمان بازدید: از ساعت 10:15 تا 11:15

سقف چوبی نقاشی شده و همچنین نقاشی‌هایی با چهره‌های شرقی، مهم‌ترین ویژگی‌های این موزه به شمار می‌روند. اغلب این نقاشی‌ها نمایانگر مهاجرت اهالی دالماسی (کرواسی امروزی) و سرویس‌های اجتماعی و فرهنگی به آن‌هاست. شاید اگر یک تاریخ‌دان خوب باشید و با خرید بلیط هواپیما به ونیز به این موزه بروید، اهمیت آن را بهتر از بقیه درک کنید.

تفرجگاه اسکیاوونه (Riva degli Schiavoni)

زمان بازدید: از ساعت 11:30 تا 12:45

فقط یک‌لحظه تصور کنید که در یک هوای مطبوع مشغول خرید از غرفه‌های مختلف هستید و پشت سرتان هم صدای جریان آب را می‌شنوید. این همان چیزی است که با خرید بلیط هواپیما به ونیز و رفتن به تفرجگاه اسکیاوونه می‌توان تجربه کرد. علاوه بر خرید اجناس مختلف، بازدید از کلیسای پیتا و سرگرم شدن با زیبایی‌های آب هم تجربیات جالبی در این مکان خواهند بود.

موزه هنر دوگانا دا مار (Dogana da Mar)

زمان بازدید: از ساعت 13 تا 14

ساختمان قرن هفدهمی دوگانا دا مار که امروزه تبدیل به موزه هنرهای معاصر شده، بسیار زیبا بوده و با آن دو نفری که در بالای خود اطلس‌به‌دوش ایستاده‌اند زیباتر و معروف‌تر هم گشته است. این ساختمان که قبلاً به‌عنوان اداره گمرک شناخته می‌شد، بارها مورد بازسازی قرارگرفته و البته امروزه سازه آن بسیار خوب و زیباست.

موزه آکادمیا (Galleria dell’Accademia)

زمان بازدید: از ساعت 15:30 تا 16:30

با بلیط هواپیما به ونیز یکی از بهترین و بی‌نظیرترین موزه‌های سرتاسر جهان را هم می‌توان تماشا کرد. 24 اتاق موزه آکادمیا آثار ارزشمندی در خود جای‌داده‌اند که همگی متعلق به قبل از قرن هجدهم میلادی می‌باشند و در بین آنها، مرد ویترویوسی اثر لئوناردو داوینچی بیشتر از همه به چشم می‌آید. شک نکنید که این موزه درس‌های بسیار زیادی از تاریخ را به شما یاد خواهد داد.

قایق‌سازی سن ترواسو (Squero di San Trovaso)

زمان بازدید: از ساعت 16:45 تا 17:30

با خراب شدن کشتی‌های سربازبر در قرن هفدهم، آنها به قایق‌سازی سن ترواسو انتقال می‌یافتند و در آنجا تعمیر می‌شدند. از همان زمان تاکنون این قایق‌سازی اهمیت فراوانی در ونیز یافته و قایق‌سازان ماهر آن‌همیشه با ساخت قایق‌های مختلف، علاقه‌مندان به این صنعت را شگفت‌زده کرده‌اند. امروزه این مکان بیشتر برای تعمیر قایق به کار می‌رود و دراین‌بین خریداران بلیط هواپیما به ونیز هم بدشان نمی‌آید که از نزدیک شاهد کار و کوشش صنعت‌گران سن ترواسو باشند.

خانه اپرای فنیس (Teatro La Fenice)

زمان بازدید: از ساعت 17 تا 18

به‌عنوان آخرین مکان برای بازدید، خانه اپرای فنیس را در برنامه خود قرار دهید تا با دیدن این مکان 200 ساله، ونیز برای همیشه زیبا و بی‌نظیر در ذهن شما ماندگار شود. این خانه اپرا که شهرت بسیار زیادی دارد، به سبک نئوکلاسیک ساخته‌شده و ورود به آن نه‌تنها برای هنرمندان بلکه برای افراد عادی هم بسیار زیبا و غیرقابل‌وصف است.

  • لیدو (Lido di Venezia)

یک جزیره باریک و طولانی که در تالاب ونیز قرار گرفته است. در زمان های گذشته این جزیره به عنوان استراحتگاه مورد استفاده قرار می گرفت اما در سال های اخیر از در طول ماه های گرم تابستان به عنوان محل گردشگری بهره می برند.

آدرس: ایتالیا – ونیز Via Sandro Gallo، ۲۵۵، ۳۰۱۲۶ Lido VE، Italy

قایق‌سواری گوندولا (Gondola Ride)

زمان بازدید: از ساعت 15:30 تا 16:45

اگر دوست دارید با بلیط هواپیما به ونیز چند لحظه رمانتیک و بسیار خاص را هم تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما سوارشدن به قایق‌های سنتی موسوم به گوندولا است. این قایق‌ها که تاریخ بسیار با عظمتی هم در موردشان نقل می‌شود، مسافران و اهالی ونیز را به کانال‌های مختلف شهر می‌برند و لحظاتی بسیار دل‌نشین و آکنده از خاطرات فراموش‌نشدنی برایشان رقم می‌زنند.

هزینه تهیه پوشاک در شهر ونیز

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم هزینه زندگی و سفر به این شهر ایتالیایی به طور کلی بالاست و باید پول زیادی را همراه خودتان داشته باشید تا بتوانید سفری دلچسب را تجربه کنید، اما در قسمت پایانی راهنمای هزینه های سفر به ونیز می خواهیم حدود از قیمت تهیه لباس در این کشور را هم ذکر کنیم تا در صورتی که خواستید در شهرهای این کشور پوشاک تهیه کنید، تا حدودی از قیمت ها در دستتان باشد.

هزینه یک شلوار جین در شهر ونیز حدود ۸۷٫۲۵ یورو

یک پیراهن زنانه با برندهای محبوب حدود ۳۶٫۳۳ یورو

یک جفت کفش کتانی حدود ۸۳٫۳۳ یورو

یک جفت کفش مردانه ۱۰۵٫۰۰ یورو

مراکز درمانی شهر ونیز

  • بیمارستان تخصصی Venice Regional Bayfront Health

تلفن: ۰۰۹۴۱۴۸۵۷۷۱۱
آدرس: ۵۴۰ The Rialto-Venice, FL 34285

  • بیمارستان Sarasota Memorial Hospital

تلفن: ۰۰۹۴۱۹۱۷۹۰۰۰
آدرس:۱۷۰۰ S Tamiami Trl-Sarasota, FL 34239

  • بیمارستان Doctors Hospital of Sarasota

تلفن: ۰۰۹۴۱۴۴۴۰۵۶۳
آدرس: ۵۷۳۱ Bee Ridge Rd-Sarasota, FL 34233

بایدها و نبایدها در ونیز

  • در مکان های شلوغ مراقب دو مورد باشید، اول جیب برهایی که در این شهر وجود دارند و دیگری این که درون آب نیوفتید.
  • سعی کنید از آب معدنی برای آشامیدن در این شهر استفاده کنید.

معرفی جاذبه های گردشگری پاریس

معرفی جاذبه های گردشگری پاریس

برج ایفل (Tour Eiffel)
ایفل در اصل به یاد انقلاب 1789 فرانسه و به صورت موقتی برای نمایشگاه جهانی سال 1889 برپا شده بود که بعد از پایان نمایشگاه دیگر جمع نشد و به همان صورت باقی ماند. گوستاو ایفل به خاطر تکنیک های انقلابی اش در پل سازی معروف بود که اسکلت برج آزادی را هم او ساخت. تکمیل برج ایفل 2 سال طول کشید و از 12000 شاخه آهن ساخته شد. همه این شاخه آهن ها به صورت پیش ساخته و با 7 میلیون میخ به هم وصل شدند و به صورت آماده به این مکان منتقل شدند. اگر به پاریس می روید، ایفل یکی از جاهایی است که حتماً باید آن را ببینید.

موزه لوور (Musée du Louvre)
موزه لوور با کلکسیون شخصی شاه فرانسیس اول در قرن شانزدهم بنا نهاده شد. با هدیه و خریدهای شاه این کلکسیون گسترده تر شد و در سال 1793 طی انقلاب فرانسه، لوور تبدیل به موزه ملی فرانسه و کلکسیون سلطنتی خصوصی شد که بازدید از آن به روی عموم هم باز شد. در این موزه بینظیر شاهکارهایی همچون تابلوی مونا لیزا اثر لئوناردو داوینچی و آثار میکل آنژ را می توانید ببینید. از هرم شیشه ای که وارد موزه می شوید سه راهرو به نام های سولی، ریشلیو و دنو در دسترس شماست که در هر کدام از آنها می توانید شاهکارهای هنرمندان بزرگی را مشاهده نمایید.

  کلیسای نتردام (Cathédrale Notre-Dame de Paris)
این کلیسای جامع کاتولیک در منطقه 4 پاریس واقع شده و یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک فرانسوی و یکی از بزرگتریم و معروف ترین کلیسای های دنیا شناخته می شود. واقع گرایی مجسمه ها و زیبایی شیشه های رنگی آن، در تقابل با معماری رمانسک قرار دارند. هر ساله 13 میلیون نفر از این کلیسا دیدن می کنند. در بالای درب اصلی و در ارتفاع بیست متری، بیست و هشت مجسمه سنگی سه و نیم متری نصب شده‌اند که پادشاهانی را نشان می‌دهند که قبل از ظهور عیسی بر اسرائیل حکومت کرده اند. برج‌های دو قلوی کلیسا در رمان گوژپشت نتردام اثر ویکتور هوگو، محل زندگی کازیمودوی گوژپشت بودند.

 تاق پیروزی (Arc de Triomphe)
این تاق بنایی است واقع در میدان شارل دوگل در انتهای غربیخیابان شانزه لیزه که به افتخار جنگجویانی ساخته شده که در طول تاریخ و به ویژه در دوران حکومت ناپلئون جان خود را در راه فرانسه فدا کرده اند. در دیوارهای داخلی و بر فراز این تاق، نام فرماندهان نیروهای فرانسوی در این جنگ‌ها نقش بسته است. در پایین و در ضلع شرقی این بنا آتشی به یاد یک سرباز گمنام همواره شعله ور است که هر بعدازظهر طی مراسمی خاص با گاز طبیعی آتش آن را تجدید می کنند.

  شانزه لیزه (Champs-Elysées)
خیابان شانزه لیزه خیابانی در منطقه 8 و در شمال غربی پاریس است که پر از سینما، کافی شاپ، فروشگاه های لوکس است. شانزه لیزه یکی از معروف ترین و گران قیمت ترین خیابان های دنیاست. چند بنای تاریخی هم در این خیابان قرار دارند که از میان آنها می توان به تاق پیروزی و میدان کنکورد اشاره کرد. این خیابان یکی از جاذبه های اصلی پاریس محسوب می شود و برندهایی همچون آدیداس، بنتون، نایکی، زارا، کارتیه، گپ، لوئی ویتون، هوگو باس، لانسل و ... در این خیابان فروشگاه دارند.

 کاخ ورسای (Château de Versailles)
کاخ سلطنتی ورسای در منطقه ایل دو فرانس پاریس و در حومه ثروتمندنشین آن قرار گرفته است. این کاخ 20 کیلومتر از مرکز شهر پاریس فاصله دارد. ناپلئون بعد از انقلاب فرانسه تابستان هایش را در این کاخ می گذراند. در سال 1830 لوئی فیلیپ آن را تبدیل به موزه کرد. جاذبه های این کاخ شامل اپرا، نمازخانه، تالار آینه ها، اتاق های سلطنتی شاه و ملکه و باغ زیبای اطراف کاخ می شود.

پانتئون (Panthéon)
پانتئون ساختمانی در منطقه لاتین پاریس است که در اصل کلیسایی به یادبود سنت ژنویو بوده و سپس تبدیل به آرامگاهی برای شهروندان معروف فرانسوی شده است. این ساختمان نمونه نئوکلاسیسیسم است و نمای آن شبیه به پانتئون رم ساخته شده است. از میان افرادی که در پانتئون دفن شده اند می توان به روسو، ولتر، ویکتور هوگو، امیل زولا، ژان مولن، ماری کوری، لوئی بریل و سوفلو اشاره کرد.

خانه اُپرای یا کاخ گارنیر پاریس (Palais Garnier)

خانه اپرا گارنیر مربوط به دوره ناپلئون سوم است که توسط معماری به نام چالرز گارنیر به سبک معماری نئوکلاسیک ساخته شد. این بنای عظیم با گنجایش 2000 صندلی هنوز هم پذیرای علاقه‌مندان به اُپرا است. بر روی سقف سالن اپرا گارنیر یک نقاشی با شکوه از مارک شاگال است و همچنین یک لوستر بزرگ به وزن 7 تُن در مرکز سالن اصلی آن وجود دارد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می‌کند. این بنا در سال 1875 میلادی در جریان بازسازی شهر پاریس ساخته شد.

 باغ لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg)
این پارک دومین پارک عمومی بزرگ پاریس است که در منطقه 6 پاریس واقع شده است. این پارک همان پارک معروفی است که در رمان بینوایان ویکتور هوگو، کوزت با ماریوس آشنا می شود. از ویژگی های این باغ بزرگ می توان به وجود صدها مجسمه، بنای تاریخی و فواره اشاره کرد. در فضای سبز مرکزی این باغ حدود 20 مجسمه از ملکه های فرانسوی و قدیسین وجود دارد. کاخ لوکزامبورگ در انتهای شمالی پارک برای ماری دو مدیسی ساخته شد که در زمان انقلاب فرانسه از این کاخ به عنوان زندان استفاده می شد. در حال حاضر این کاخ محل سنای فرانسه است.

مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو ( The Centre Pompidou)

مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو که به اختصار پمپیدو نامیده می‌شود یک موزه پُربازدید، مدرن و البته کمی عجیب در شهر پاریس است.
این مکان یکی از پر بازدیدترین جاذبه های توریستی فرانسه است. تکنولوژی بالای به‌کار رفته در این سازه جزو مدرن‌ترین تکنیک‌های معماری و ساختمان سازی دنیا است. به همین دلیل مرکز ژرژ پمپیدو بزرگترین موزه هنر مدرن جهان است که 17700 متر مربع وسعت دارد. در طبقه بالای این مرکز فرهنگی و هنری می‌توانید دیدی کامل و عالی از شهر پاریس داشته باشید. جالب‌ترین ویژگی مرکز پمپیدو این است که کلیه تاسیسات به کار رفته در ساختمان در نمای خارجی آن معلوم است و هیچ گونه پوشش نماسازی در آن استفاده نشده است.

 گالری لافایِت (Galeries Lafayette)
در اوایل قرن نوزدهم پاساژ های زیادی در پاریس باز شدند. این پاساژها با سقف های شیشه ای و فروشگاه های لوکس نماد زندگی شهری و خرید در پاریس بودند. بسیاری از آنها به سنگفرش های زیبا، دروازه های چدنی، ستون های مرمری و ساعت های تزئینی مزین بودند. حدود 140 پاساژ متصل به هم در قرن نوزدهم در پاریس ساخته شد و فروشگاه ها، رستوران ها و کافی شاپ های فراوانی در آنها باز شدند. البته باز شدن پاساژ هایی همچون "گالری لافایت" و "پرنتان" (Printemps) موجب کاهش محبوبیت آنها شد. گالری لافایت محبوب ترین و معروفترین فروشگاه در پاریس است که اواخر قرن نوزدهم ساخته شد. هر سال میلیون ها خریدار و بازدیدکننده به این فروشگاه بزرگ 10 طبقه با گنبدی از شیشه و آهن، واقع در بلوار هاوسمان می آیند و خرید می کنند. مهمترین رقیب این فروشگاه بزرگ و قدیمی فروشگاه پرنتان است و آن هم مانند لافایت یک گنبد بزرگ و باشکوه شیشه ای به سبک هنر نوین دارد.

پل نئوف
وقتی صحبت از جاذبه های معماری شهر پاریس به میان می آید، نمی توان پل نوف (Pont Neuf) را نادیده گرفت. این پل، روی رودخانه سن واقع شده و بزرگ ترین نشانه معماری زیبای فرانسوی است. این پل، یکی از قدیمی ترین سازه های کشور فرانسه است که در سال ۱۶۰۴ میلادی ساخته شده و در طول تاریخ تغییرات چندانی نکرده است.

این پل، دو رودخانه گوش و درویت را به هم وصل می کند و در سمت غربی جزیره دولاسیته قرار دارد. این بنای عظیم و بی نظیر در قرن ۱۸ میلادی مرکزی برای تجارت و همچنین اعمال جرایم مختلف بوده است. زمانی که این پل در حال ساخت بوده، جرایم مختلفی همچون زورگیری، قتل و آدم ربایی در آن صورت می گرفته است. اما به تدریج از میزان جرایم کم و محلی برای تجارت و اجتماع مردم شد. امروزه پل نوف در پاریس فقط محلی برای عبور و مرور است.

پل نوف نخستین پل سنگی بود که در زمان هنری چهارم در پاریس بنا شد و چندین طاق داشت. این پل بارها مورد نوسازی قرار گرفته که آخرین آن در سال ۱۹۹۴ میلادی آغاز و در سال ۲۰۰۷ میلادی به پایان رسید.

کلیسای سکره کر مونمارتر
کلیسای سکره کر از جمله مکان هایی است که باید هنگام مسافرت به پاریس حتما از آنها بازدید کرد. این کلیسا نه تنها از نظر ساخت و معماری جذابیت خیره کننده دارد، بلکه احساس عرفانی و مقدس نیز به بیننده القا می کند.

این کلیسا بالای تپه ای به نام مونتمارتر بنا شده است و سالانه افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان برای بازدید آن به کشور فرانسه مسافرت می کنند. این کلیسا در سال ۲۰۰۶ میلادی، لقب دومین مکان گردشگری مذهبی کشور فرانسه را بعد از کلیسای نوتردام از آن خود کرد.
Sacre_Coeur

این کلیسای فضای عرفانی دارد و حس آرامش خوبی به بازدیدکننده ها القا می کند. در ضمن، معماری سفیدرنگ این کلیسا نیز بسیار زیباست.

معماری بنای کلیسای سکره کر را معماری فرانسوی طراحی کرده است. برای ساخت این ساختمان در سال ۱۸۷۵، چاه هایی به عمق ۳۳ متر حفر شدند. این چاه ها به عنوان پایه و پی ریزی ساختمان بودند. هزینه ساخت کلیسا را دولت فرانسه تقبل کرده بود.

این کلیسا در سال ۱۹۱۹ بعد از تمام شده جنگ جهانی اول، افتتاح شد. جذابیت اصلی کلیسای سکره کر، معماری منحصر به فرد و زیبای آن است. این کلیسا به شکل یک صلیب ساخته شده است. در اطراف گنبد مرکزی کلیسا،چهار گنبد کوچک تر قرار دارند. گنبد مرکز آن حدود ۸۳ متر بلندی و ۱۶ متر عرض دارد.

بزرگ ترین موزائیک فرانسه در بالای سقف این کلیسا کار گذاشته شده است. این موزائیک مساحتی حدود ۴۷۵ متر مربع دارد.  همچنین یکی از بزرگ ترین ناقوس های فرانسه نیز در حیاط آن قرار دارد. این ناقوس حدود یکهزار و ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

معرفی جاذبه های گردشگری پاریس

دیزنی لند پاریس (Disneyland Paris)
این مکان یک شهربازی در شهر جدید مارن-لا-واله در حومه شرقی پاریس است که توسط یورو دیزنی تأسیس شده است. این شهربازی، 7 هتل و یک مجتمع سرگرمی و غذاخوری و خرید هم دارد و دومین گردشگاه دیزنی در خارج از ایالات متحده، بعد از دیزنی لند توکیو است. در این شهربازی می توانید انواع وسیله های هیجان انگیز را سوار شوید و از تفریحات شاد و سرگرم کننده لذت ببرید.

از جاذبه های فراوان دیگری که در پاریس می توانید از آنها دیدن کنید و لذت ببرید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرکز پمپیدو، میدان لا کنکورد، باغ توئیلری، موزه اورسای، لا دفانس، اپرای پاریس گارنیه، مولن روژ، میدان باستیل، کاخ سلطنتی، پل الکساندر سوم، باغ گیاهان و برج مونتپارناس.

پارک بوت شومود ( Parc des Buttes-Chaumont)

آبشارها، صخره ها و مجسمه ها تنها معدودی از چیزهای زیبایی هستند که می توانید هنگام قدم زدن در این پارک تماشایشان کنید. گردشگران معمولاً از پارک بوت شومود دور هستند و کاری با آن ندارند، اما افراد محلی می دانند که این جا یکی از بهترین های پاریس است. یکی از بزرگترین پارک های شهر که ارزش بازدید دارد. اگر می خواهید به این جا بیایید یک پتو برای پیک نیک به همراه کتابی برای مطالعه هنگام استراحت با خودتان بیاورید.

در امتداد درختان پارک مسیرهای زیادی برای پیاده روی وجود دارد که قدم زدن در آن ها خالی از لطف نیست. اقیانوسی سبز که ۲۵ هکتار از منطقه ۱۹ در شمال شرقی پاریس را در بر می گیرد، این میدان عمومی یکی از بزرگترین مناطق سبز پاریس است. طول مسیرها پر از فراز و نشیب است و باید زیر سایه درختان مختلف از سرو لبنانی تا درخت پاگودا گردش کنید.

بیشتر مردم منطقه این مورد از زیباترین پارک های پاریس را بخاطر دریاچه وسیعی که در میانش قرار گرفته و صندلی های با صفای دورتا دورش می شناسند. مجسمه های داخلش هم با الهام از سبک و سیاق ایتالیایی ساخته شده است.

باغ تویلری ( Jardin des Tuileries)

باغی جذاب در بهترین منطقه فرانسه و باستانی ترین پایتخت، باغ تویلری در گذشته های دور کاشی کاری شده بود به همین دلیل هم چنین نامی را برایش انتخاب کرده اند. این پارک به طرز ماهرانه ای با اشکال دقیق از تزیینات گل های اطراف حوضچه های زیبا تزیین شده است.، از پارک به عنوان یک اثر تاریخی یاد می شود. اگرچه مکان تفریحی شگفت انگیز است، اما یک مرکز تفریحی-فرهنگی قابل توجه در پاریس نیز هستن. باغ تویلری در کنار موزه لوور است و کاخی هم نام خودش داخل مجموعه قرار دارد. از دیگر تماشایی های داخلش ساختمان نمایش، عکاسی و هنرهای معاصر است.

باغ تویلری قدیمی ترین و بزرگترین باغ عمومی پاریس است. این باغ رسمی با مسیرهای پر پیچ و خم و چمنزارهای سرسبزش و منظره ای بی نظیر از میدان کنکورد و طاق پیروزی دارد. این جا توسط همان معماری طراحی شده که باغ های ورسای را طراحی کرده است، بنابراین اگر از کاخ بازدید کرده باشید می توانید تصور کنید که باغ تویلری چه شکوه و عظمتی است. نام آن سال ۱۹۹۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

باغ د پلانت | Jardin des Plantes

باغ د پلانت مهمترین باغ گیاه شناسی در فرانسه، بی شک یکی از بهترین  و زیباترین پارک های پاریس است. داخل باغ چهار موزه و یک مدرسه گیاهشناسی فعالیت دارند. در ابتدا قرار بود از این جا به عنوان مرکز گیاه دارویی برای خاندان سلطنتی فرانسه استفاده شود، اما به سرعت تبدیل به باغ وسیع گیاهشناسی شد که امروز مشاهده می کنید. شما می توانید هزاران و هزارا گونه مختلف گیاهی را در این باغ کشف کنید و ساعت ها در پیچ ها در پیچ و خم هایش قدم بزنید.

واحه ای در منطقه ۵ که سال ۱۶۳۵ تبدیل به باغ شد. باغ گیاهشناسی از ترکیب دقیقی از سبک های متقابل یک باغ فرانسوی-انگلیسی است. مناظر و چشم اندازهای آن برای پاریسی ها بسیار ارزشمند هستند. از گیاهان گرمسیری باغ زمستانی گرفته تا گیاهان کم یاب گلخانه ای مکزیکی و استرالیایی و حتی بقایای دیرین گیاه شناسی همه داخل مجموعه بخوبی نگهداری می شوند. باغ گل رز بزرگ آن محل نگهداری ۱۷۰ گل مختلف است. یکی از قدیمی ترین باغ وحش های جهان هم همین جا قرار دارد.

خیابان ‏Cremieux

خیابان Cremieux از آن دسته از خیابان های پاریس است که ساختمان های رنگارنگ و گلدان هایی زیبا از گل های متنوع در اطراف این خیابان جذاب و دیدنی قرار گرفته است. این خیابان ‏در منطقه ی آرام و بی سر و صدای ۱۲ پاریس قرار گرفته است. خیابان سرامیک برای محل مناسبی برای پیاده روی و لذت بردن از صحنه های زیبایی که این ‏خانه های رنگارنگ کنار طبیعت زیبا و سرسبز ایجاد کرده اند، می باشد.‏

گورستان پرلاشز ( Père Lachaise Cemetery)

شاید برایتان عجیب باشد اما یکی از جاذبه های گردشگری پاریس یک گورستان است. پرلاشز نام گورستانی قدیمی در شهر پاریس است که بسیاری از شخصیت های مشهور پاریسی و خارجی در آن دفن شده اند. افراد مشهوری مثل ادیت پیاف مارسل پروست، اسکار وایلد، جیم موریسون و نویسنده شهیر ایرانی صادق هدایت هم از جمله کسانی هستند که در این گورستان آرام گرفته اند.

گورستان زیرزمینی کاتاکومب ( Catacombs de Paris)

از مرتفع ترین نقطه شهر پاریس وارد یکی از عمیق ترین و شگفت انگیزترین مکان های پاریس می شویم. کاتاکومب پاریس از راهروها و دالان های متعددی تشکیل شده و روزگاری به عنوان گورستان زیرزمینی کاربرد داشته است. کاتاکومب در سال ۱۷۳۸ ساخته شده و از قرن نوزدهم به عنوان جاذبه گردشگری به روی عموم مردم باز شده است. تخمین زده می شود که اسکلت حدود ۶ میلیون نفر در کاتاکومب وجود داشته باشد.

کلیسای سنت شاپل (Sainte-Chapelle)

یکی دیگر از شاهکارهای معماری سبک گوتیک، کلیسای سنت شاپل است که بین سال های ۱۲۳۸ و ۱۲۴۸ ساخته شده است. سنت شاپل به دستور لویی چهارم ساخته شده مجموعه ای بی نظیر از آثار تاریخی در آن وجود دارد. با این حال، دلیل عمده شهرت این کلیسا به خاطر تصاویر و نقاشی های بی نظیر روی شیشه های کلیساست که جلوه ای رویایی به این مکان داده است.

معرفی جاذبه های گردشگری پاریس

قوانین شهر پاریس

- مهمترین شماره تلفن در شهر پاریس 112 است. تمام خدمات فوریت و امدادی از طریق این شماره در دسترس خواهد بود.
- پاریس جزو شهرهای اتحادیه اروپاست بنابراین باید برای سفر به فرانسه و شهرهای آن ویزای شینگن تهیه کنید.
- قبل از سفر به پاریس و سایر شهرهای اتحادیه اروپا اعتبار کارت بیمه‌ی سلامت اروپایی (EHIC) را تهیه کنید.
- بهترین وسیله حمل و نقل برای شما استفاده از حمل و نقل عمومی است. بهتر است کارتی به نام کارت ناویگو (Navigo) را تهیه کنید تا برای تردد و پرداخت کرایه مسیرها راحت باشید.
- مراقب وسایل ارزشمندتان باشید. در شهر پاریس جیب بر و دزدان بسیاری در نزدیکی مکان‌های توریسستی شهر و خیابان‌های خلوت وجود دارند.
- بیشتر گردشگران از طریق فرودگاه شارل دوگول و فروداگاه اورلی به پاریس می‌رسند. 
- نوع خدمات هتل‌های پاریس متفاوت است. قبل از رزرو هتل از مقررات و قوانین آن را مطالعه کنید. اگر شما در اتاق هتل تان کاری بر خلاف قوانین آنجا انجام دهید باید جریمه پرداخت کنید.
- در رستوران های فرانسه غذاها به ترتیب منو سرو می شود پس بهتر است قبل از سفارش غذا به قیمت و جزئیات آن دقت کنید.
- فرانسوی صحبت کنید و یا اپلیکیشن های مورد نیاز در سفر را به همراه داشته باشید.

 

 

 

 

هنگام سفر چه وسایلی باید به همراه داشته باشیم؟

وقت جمع‌کردن وسایل مورد نیاز سفر که می‌شود، خیال می‌کنیم اگر تمام اتاق‌مان را با خودمان نبریم، این سفر، سفر نمی‌شود. هر طور شده آنها را در کیف و چمدان‌مان می‌چینیم، اما باز معمولا چیزهایی بیرون می‌مانند و به زبان بی‌زبانی می‌گویند: اگر ما را با خودت نبری، سفرت زهر می‌شود.

هنگام سفر چه وسایلی باید به همراه داشته باشیم

انتخاب وسایل مسافرت برای بعضی‌ها شبیه به یک دوراهی سخت است، اما بعضی‌ها هم از قبل چک لیست سفر را متناسب با نوع سفرشان نوشته‌اند.لوازم سفر تمام چیزهای کوچکی است که می تواند برای سفری امن و راحت به شما کمک کند. خیلی از ما قبل از سفر به آنها فکر می کنیم و نگران فراموش کردنشان هستیم و بعضی اوقات هم فراموش می شوند.

پوشیدنی‌ها

از اولین وسایل مورد نیاز سفر، لباس‌ها هستند. لباس‌های مورد نیاز سفر را بهتر است براساس فصل مسافرت و مقصد بچینیم. مثلا وقتی مقصد سفرمان نیم‌کره‌جنوبی است، باید لباس‌های مناسب فصل را متضاد با آب و هوای ایران همراه ببریم. ارتفاعات البرز و زاگرس یا شهرهای غربی و شمال غربی کشور هم همیشه سردتر از مرکز هستند. دمای هوا در شهرکرد و چهار محال و بختیاری همیشه پایین‌تر از تهران است .

ممکن است که در سفر به مهمانی دعوت شوید. اگر این احتمال را می‌دهید، پس از حالا برای آن یک دست لباس جدا کنار بگذارید. بسته به اینکه در چه فصلی و به کجا سفر می‌کنید، باید لباس‌های جانبی مثل کلاه آفتاب‌گیر، دستکش، شال گردن، جوراب پشمی و نظیر اینها را به‌ همراه ببرید. همچنین انتخاب کفش‌ها به این بستگی دارد که قرار است در سفر چه برنامه‌هایی را دنبال کنید. مثلا کوهنوردی یا قدم زدن در برف، قطعا کفش‌های به‌خصوصی را می‌طلبند. در هر صورت باید حداقل کفش مخصوص پیاده‌روی و همچنین دمپایی راحتی را از حالا در وسایل‌تان بگنجانید.

قصد سفر به ساحل داريد؟ لباس شنا بايد به همراه داشته باشيد. مي خواهيد به عروسي برويد؟ يك يا دو لباس برداريد. مي خواهيد آخر هفته را در يك كنفرانس كاري بگذرانيد؟ كت تان را فراموش نكنيد. براي انتخاب بقيه لباس هاي مورد نيازتان، طبق اين فرمول انتخاب كنيد و مطمئن باشيد همه چيز هايي كه واقعا نياز داشتيد را برداشته ايد.

پیراهن یا مانتویی هم که می‌پوشیم باید به راحتی قابل شست‌وشو و خشک‌شدن باشد. اگر زیاد سخت‌گیر نباشیم، برای سفر یک هفته‌ای به غیر از چیزی که تن می‌کنیم، یک دست لباس رو و دو دست لباس زیر دیگر، کافی است. فقط برای اینکه بعدا درگیر ست کردن نشویم، بهتر است همان اول رنگ‌ها را هوشمندانه انتخاب کنیم. ممکن است یک کمد لباس را در کیفمان جا دهیم، اما باز هم نتوانیم در سفر خوب لباس بپوشیم.

هنگام سفر چه وسایلی باید به همراه داشته باشیم

خوراکی‌ها

کمی تنقلات مثل آجیل، شکلات یا میوه می‌توانند در زمان‌های خاص کمکمان کنند. به‌جز اینها، چای کیسه‌ای، فلاسک و کنسرو برای سفرهای طبیعت‌گردی کاربردی هستند.

دیدگاهی غلط در بین ما ایرانی‌ها وجود دارد و آن این است که باید صفر تا صد وسایل خوراکی و مصرفی سفر را از همان سوپرمارکت سرکوچه‌ تهیه کنیم! درواقع طوری به سفر می‌رویم که انگار باقی شهرها در قحطی زندگی می‌کنند! این درحالی است که حمل بسیاری از وسایل مصرفی که همه جا هست، به هیچ‌وجه تصمیمی منطقی نیست! درواقع یکی از ملاک‌هایِ مثبت درباره‌ی فرهنگ سفر، کمک به اقتصاد جامعه‌ی مقصد است. هرچند که کمک شما در حد خرید مایحتاج سفر باشد. همچنین حمل کردن وسایل خوراکی که در همه‌ جا یافت می‌شوند، پیامدی جز تنگ‌ کردن جا برای باقی وسایل مورد نیاز سفر و به دوش کشیدن بار اضافی، به‌ همراه ندارد.

چه داروها وسایل بهداشتی در سفر لازم است ؟

تعدادی مسکن، پد بهداشتی، چسب زخم، پماد ضد نیش حشرات، صابون، مسواک، حوله فشرده مسافرتی، یک بسته دستمال کاغذی کوچک، خمیردندان، دئودورانت و اسپری را باید در وسایل سفر بگذاریم.

جعبه‌ی کمک‌های اولیه سفر

گاهی یک سرماخوردگی کوچک در سفر می تواند برنامه های شما را خراب کند. داروهای شخصی و چند داروی عمومی که ممکن است احتیاج شود را فراموش نکنید.

برخی از لوازم ضروری جعبه‌ی کمک‌های اولیه:  الکل سفید – پنبه – گاز استریل – محلول بتادین و سرم فیزیولوژی – محلول آمونیاک – پماد جنتامایسین و تترا سایکلین – قیچی و پنس – چسب زخم

مدارک لازم در سفر

کارت شناسایی، کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت، کارت اعتباری و بلیط را هیچ‌وقت نباید فراموش کنیم. با کارت روزنامه‌نگاری یا کارت دانشجویی می‌توانیم موقع بازدید از موزه‌ها معمولا تخفیف بگیریم. اگر سابقه بیماری خاصی داریم یک نسخه از مدارک پزشکی هم باید همراهمان باشد.

وسایل الکتریکی

هدفن_شارژر _ سر اتصال به پریز_چراغ‌قوه – هدلامپ _پنل شارژ خورشیدی – فلش USB

وسایل جانبی

پول نقد، کارت‌های اعتباری

هنگام سفر چه وسایلی باید به همراه داشته باشیم

لوازم سفر با ماشین

تا جایی که می‌توانید روی باربند ماشین حسابی باز نکنید. در بسیاری از موارد، ما تنها به این خاطر که جای بیشتری داریم، وسایل سفر بیشتری را حمل می‌کنیم که می‌توان با مدیریت درست بسیاری از آنها را حذف کرد. همچنین بسیاری از باربندها از نظر ایمنی برای خودرو چندان مناسب نیستند و می‌توانند در جاده‌ها خطرآفرین باشند.

آچارهای ضروری – چراغ‌قوه – جک همراه – لاستیک زاپاس سالم – فیوزهای اضافی – تابلوی ایست شب‌نما – سبدهای مناسب برای بسته‌بندی وسایل – زیرانداز – چادر مسافرتی – لوازم مخصوص جاده‌ی برفی، مثل زنجیر چرخ و ضدیخ.

وسایل مورد نیاز برای کمپ زدن

وقتی خبری از هتل یا اجاره سوییت نیست، باید با خودمان وسایلی ببریم که ممکن است در زندگی معمولی کمتر به کارمان بیایند؛ چراغ قوه، ظرف‌های سفری که داخل آن نمک‌پاش، کارد، بشقاب، لیوان و قاشق باشد، قمقمه آب، کیسه خواب، کنسرو، چاقوی جیبی،پانچو، پیکنیک مسافرتی و زیرانداز و حصیر بعضی از وسایل لازم برای مسافرت کمپی هستند. چادر مسافرتی، وسایل چند کاره‌ای مثل پیچ‌گوشتی یا قیچی، طناب و چراغ خوراک‌پزی هم باید در این لیست قرار بگیرند.

وسایل لازم دیگر

عینک شخصی و عینک آفتابی،چتر و کلاه

موارد استفاده: همه انواع مسافرت

لوازمی از این قبیل که شما را در برابر تغییرات آب و هوایی حفظ می کنند به ویژه برای سفر های طبیعت گردی و سفر به مناطقی که قبلا نرفته اید و چندان با آب و هوای آنجا آشنایی ندارید،بسیار مهم است. عینک تان را در مکانی مشخص و در دسترس قرار دهید در طول سفر ممکن است برای خواندن به عینک شخصیتان احتیاج پیدا کنید. همچنین در طول سفر به مناطق ساحلی فراموش کردن عبنک آفتابی می تواند دردسرهای زیادی برای شما ایجاد کند.

نظم دهنده های مخصوص سفر و کیف های رمزدار

موارد استفاده: مسافرت های بین المللی و سفر داخلی

یک سفر خوب و لذت بخش وقتی محقق می شود که احساس کنترل روی مدارک، لوازم و  پول مان داشته باشیم و با یک سازماندهی درست برای هر چیزی جای مشخصی تعریف کنیم. درست به همین دلیل است که بیشتر کوله پشتی ها یا چمدان های مخصوص سفر برای هر وسیله جای مشخصی را دارند. لوازم دم دستی را در نزدیک خودتان نگه دارید و برای اینکه در طی سفر دچار آشفتگی نشوید یا چیزی را گم نکنید منظم تر باشید.

 

 

 

 

 

 

قیمت گوسفند زنده در تهران + نرخ خرید دام زنده امروز 98

قیمت گوسفند زنده در تهران + نرخ خرید دام زنده امروز 98

فروشگاه های  فروش گوسفند زنده و فروش دام زنده به منظور ارائه گوسفند زنده و دام زنده در شهر تهران تاسیس گردیده است دامداران پاک، جز مجموعه‌های است که خدمات دامی را با قیمت گوسفند زنده روز در بازار تهران ارائه میکند و ا توجه به مشکلات فراوانی که در مسیر تهیه دام زنده در تهران وجود دارد سعی ما بر این است که بتوانیم با استفاده از فضای مجازی خصوصا وب سایت بهترین خدماتمان را به مشتریان عزیزمان ارائه دهیم .

خدمات مخصوص دامداران پاک:

  • خرید و فروش گوسفند زنده در تهران به نرخ دام زنده روز
  • ارائه گوسفند زنده سالم و بهداشتی
  • ارسال رایگان در محل به همراه قصاب
  • ارسال گوسفند زنده به تمام نقاط تهران به قیمت گوسفند زنده روز 98
  • پرداخت وجه در محل پس از تحویل دام زنده
  • دارای مجوز دامپزشکی
  • ارائه دام زنده با سرعت بالا
  • ارسال گوسفند و دام زنده برای تمامی مراسم ها
  • نگهداری از دام زنده و گوسفند زنده در شرایط کامل بهداشتی
  • برنامه ریزی دقیق برای تغذیه اصولی گوسفند زنده
  • ارائه تخفیف‌های مختلف برای مناسبت های مذهبی

باتوجه به خدماتی که گفته شد شما میتوانید مطمئن باشید که گوسفند ارائه شده به شما از لحاظ سلامت و کیفیت در رده بالایی قرار دارد و گوشت حاصل از گوسفندی که از ما خریداری میکنید بسیار مرغوب خواهد بود. از طرفی مجموعه دامداران پاک سعی دارد تا با ارائه قیمت گوسفند زنده 98 و قیمت دام زنده روز ، هزینه مناسبی را برای خرید گوسفند زنده به شما ارائه بدهد.

نرخ خرید گوسفند زنده:

خرید دام زنده و قیمت گوسفند زنده به عوامل مختلفی بستگی دارد، که یکی از آن ها نژاد گوسفندان است. همانطور که میدانیم تمامی حیوانات دارای نژاد های متفاوت هستند و در هر جایی از دنیا شما می توانید نژادهای مختلف حیوانات را ببینید. گوسفندان هم همانند این حیوانات از نژادهای مختلفی برخوردار هستند که هر یک از این نژادها خصوصیت های ظاهری رفتاری و بدنی خاصی را دارند. یکی از این نژادها کردی در مناطق کوهستانی به زندگی خود ادامه می دهند که ظاهرشان مطابق با محیط زیست آنها می باشد برای مثال: می‌توان گفت دارای دست و پای قوی که می توانند از کوه های با شیب تند به راحتی بالا بروند برخی از این نوع پستاندار در مناطق بیابانی که از نظر آب و هوایی زندگی می کنند ، که از ویژگیهای مطابق محیط زیست خود می باشند از خصوصیت های بارز این نوع گوسفندان در چنین مناطقی که از نظر آب و هوایی کاملاً گرم است می‌توانند با نبود تغذیه کافی و حتی آب بیشترین تحمل را داشته باشند که در نوع خود می‌توانند یکی از بهترین نژادهای این دسته از پستانداران باشند. یکی دیگر از خصوصیت‌های گوسفندان کردی که در مناطق کوهستانی غرب کشور ایران در حال پرورش هستند این است که می توانند تا دمای ۴۰ درجه بالای صفر به زندگی و حیات خود ادامه دهند و همچنین می توانند در سردی های هوا تا ۳۰ درجه زیر صفر به راحتی تحمل کنند. و طبیعتا قیمت آن نسبت به قیمت گوسفندان دیگر بالاتر است.

به همین ترتیب هرچه شرایط پرورش دام زنده و گوسفند سخت تر باشد و میزان گوشت و شیری که ارائه میدهد بیشتر باشد قیمت دام زنده  بالاتر میرود

یکی دیگر از عوامل خرید دام زنده و قیمت گوسفند زنده به مرکز پرورش و وزن و سلامت گوسفند برمیگردد که همان ابتدا درباره وضعیت خوب و کیفیت بالای دام‌های زنده مجموعه دام زنده توضیح داده شد و شما با خیال راحت میتوانید خرید گوسفند زنده خود را از مجموعه ما انجام دهید و برای اطلاع از قیمت گوسفند زنده 98 و قیمت دام زنده روز به سایت ما به آدرس damdaranpak.com مراجعه کنید.

 

 

راهنمای سفر به ایتالیا

راهنمای مسافرتی به رم | Travel Guide To Rome

شهر رم در ایتالیا یکی از دیدنی ترین مناطق تاریخی است که قدمت چند هزار ساله ای را بر خود دارد. این شهر در بخش مرکزی و غربی کشور ایتالیا واقع شده و تقریبا می تواند هر گردشگری و غیر گردشگری دوست دارد تا برای یکبار هم که در میان بنای تاریخی آن و کوچه پس کوچه های دلچسب آن غروب آفتاب را دنبال کند. این شهر در سال ۲۰۰۷ به عنوان یازدهمین مکان بازدید شده در جهان، سومین در اروپا و اولین در ایتالیا توسط گردشگران شناخته شد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

 

 

سفر به ایتالیا؛ کشور تاریخ، فوتبال، مد و پاپ فرانسیس. کشورِ مردان باغیرت و وفادار به خانواده، که هرچند به مافیا و تیفوسی‌های خود افتخار نمی‌کند اما  آن‌ها را جزو فرهنگ کشورش می‌داند. وقتی به ایتالیا سفر می‌کنید مردم پرسر‌و‌صدا و خون‌گرم این کشور با غذاهای معروف ایتالیایی مانند پیتزا و پاستا از شما پذیرایی خواهند کرد ولی مراقب انگشتان خود باشید چون بسیار خوشمزه‌اند!

به این 5 دلیل توریست‌ها به ایتالیا سفر کردند:

1 . جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی و تاریخی ایتالیا از جمله “کولوسئوم” و “برج‌پیزا” هرساله توریست‌های زیادی را به این کشور می‌کشاند.
2 . بازدید از کلیسا و موزه‌های واتیکان و سفر به دنیای فرهنگی مسیحیت از دیگر فعالیت‌های مهم در ایتالیاست، هرچند که واتیکان خود را یک کشور می‌داند.
3 . درست است شهر پاریس را شهر عشاق می‌نامند اما رُم ایتالیا هم دست کمی از پاریس ندارد و مکان مناسبی برای زوج‌های جوان و تازه ازدواج کرده است.
4 . توریست‌ها به مسابقات فوتبال سری A، هفته‌ی مُد میلان و فستیوال‌های مختلف علاقمند هستند.
5 . آشپزی ایتالیایی و غذاهای خوشمزه‌ی آن‌ها مانند راویولی، ریسوتو، پیتزا و پاستا، اشتهای هر کسی را باز می‌کند.

 

موقعیت جغرافیایی ایتالیا

رم بزرگ ‌ترین شهر ایتالیا با مساحت ۱۳۶۲۸۷  کیلومتر می باشد. شهر رم در کنار رودخانه تِوِره و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته است. مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷ در این شهر انجام شد جمعیت آن حدود دو میلیون نفر بوده و پرجمعیت ترین شهر ایتالیا عنوان گرفته است.

ویزا بگیرم؟

ایتالیا جزو کشورهای شینگن است و برای ورود به این کشور باید ویزای شینگن بگیرید که 3 ماهه است و 6 ماه اعتبار دارد. برای گرفتن ویزا نیاز به گرفتن وقت‌ سفارت و انجام مصاحبه دارید.

مختصری از تاریخ شهر رم

این شهر در ایتالیا بر اساس یک افسانه ی قدیمی، شهری ابدی در قرن ۸ بنا شده و دقیقا در زمانی که رموس و رمولوس به منظور یافتن شهری جدید با یکدیگر نزاع کردند و رموس به دست رومولوس نیز به قتل رسید. اما برخی نیز معتقدند که قدمت شهر رم ۶۰۰۰ سال است و محل اولیه ساخته شدن این شهر بر روی تپه های Palatine  در قرن ۸ نیز بوده است.

 

آب و هوای شهر رم

میانگین دمای رم در روزها بالای ۲۰ درجه و در شب ها حدود ۱۰ درجه است. در سردترین ماه سال (ژانویه) میانگین دما به ۱۲ درجه در طول روز و ۳ درجه درشب ها می‌رسد. جولای و آگوست گرم ترین ماه های سال در رم هستند و متوسط دما در آن حدود ۳۰ درجه در طول روز و ۱۸ درجه در شب ها می شود. بارش برف در این شهر خیلی به ندرف اتفاق می افتد. تقریبا هرساله برف می‌بارد،‌ ولی شدت و میزان آن خیلی کم و ملایم است. ولی تقریباً‌ هر ۲۵ سال یک بارش برف سنگین در این شهر اتفاق می افتد که آخرین بار در سال ۲۰۱۲ این اتفاق افتاد. بهار و پاییز بهترین زمان سفر به رم است. چراکه هوا متعادل است و تعداد روزهای آفتابی هم بالاست. اگر تابستان به این شهر رفتید سعی کنید همانند ایتالیایی ها صبح زود از خانه بیرون بروید و هنگام ظهر به اقامتگاه خود بازگردید و پس از غروب آفتاب مجدد به بیرون بروید.

 

هزینه اقامت در رم

زمانی که شما قصد سفر به شهرهای توریستی را دارید باید بدانید که به قطع شرایط مساعدی در آن برقرار است که مسافران سالانه به این شهر سفر می کنند. از همین رو شهر رم هم یکی از توریستی ترین شهرها است و نیازی بهنگرانی بابت اقامت در این شهر نیازی نیست که داشته باشید و می توانید با توجه میزان بودجه ای که دارید در هتل ها، هاستل ها و مسافرخانه های این شهر نیز اقامت داشته باشید.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی الی گشت در اکثر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به رم همراه ما باشید.

 

هتل های پیشنهادی در رم

  • هتل فلوریدا | Hotel Florida

هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به رم هتل فلوریدا است که مطابق با آنچه خود هتل اعلام کرده هزینه هر شب اقامت در این هتل حدود ۱۰۰ دلار نیز می باشد. از جمله امکانات این هتل برای دو نفر نیز شامل رخت شوی خانه، محل نگهداری کودک، حمام خصوصی، تهویه هوا و دیگر امکانات رفاهی برای مسافران می باشد.

اگر دنبال جایی ارزان با امکانات مناسب هستید هتل فلوریدا گزینه ی مناسبی است.

شماره تلفن: ۰۰۳۹۰۶۳۲۴۱۸۷۲

آدرس: Via Cola di Rienzo، ۲۴۳، ۰۰۱۹۳ Roma، Italy

  • هتل کرون پلازا | Crowne Plaza Rome

از هتل های لوکس و توریستی شهر رم که با توجه به امکانات و سرویسی که ارائه میدهد، جز برترین هاست. استخر روباز، استخر سرپوشیده، سونای بخار، سالن بدنسازی، اتاق های بزرگ و شیک، پارکینگ رایگان و … از امکانات خوب این هتل ۴ ستاره به حساب می آید.

شماره تلفن: ۰۰۳۹۰۶۶۶۴۲۰

وب سایت: crowneplaza.com

آدرس: Via Aurelia Antica، ۴۱۶-۴۲۰، ۰۰۱۶۴ Roma، Italy

انعام می‌خواهد؟

رستوران‌ها
انعام در رستوران‌ها 10 درصد کل صورت‌حساب است. در پیتزا‌فروشی‌ها 1 تا 2 یورو کافی‌ست.

هتل
5 یورو برای کسانی که بارهای شما را می آورد معقول است.

کافه‌ها
در کافه‌ها انعام دادن اجباری نیست.

 

هزینه ی خورد و خوراک در رم

در ادامه ی راهنمای سفر به رم به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۵ یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۵۰ یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در رم به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۸ یورو می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۱ یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۱٫۲۰ یورو بپردازید.

چه ارزی با خودم ببرم؟

واحد پولی کشور ایتالیا، یورو است و این واحد پولی بیشترین استفاده را در ایتالیا دارد. در برخی از مکان‌ها دلار هم قبول می‌کنند اما از جایی که دلار ارزش کمتری در برابر یورو دارد بسیاری از آن‌ها از پذیرفتن دلار امتناع می‌کنند. اگر کارت اعتباری دارید می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز برای تبدیل دلار استفاده کنید.

 

با چی برم؟

هواپیما

پرواز مستقیم، ایران (تهران) به ایتالیا (رم) را هواپیمایی‌های مختلفی انجام می‌دهند. این پرواز حدود 5 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد و خرید بلیط ایتالیا (یک‌طرفه) بسته به نوع هواپیمایی، تا 150 یورو و بیشتر هزینه دارد.

شکم گردی در ایتالیا

  • پیتزا مارگاریتا: یکی از معروف ترین پیتزاهای ایتالیا پیتزای مارگاریتا است که پیتزا مارگاریتا سه عنصر اصلی آن ریحان، گوجه و پنیر ماتسرلا است. همانند خیلی از غذاهای ایتالیایی دیگر، سادگی این پیتزا باعث لذیذ شدن آن می‌شود.
  • تیرامیسو | Tiramisu: تیرامیسو غذایی بسیار محبوب و معروف در سراسر جهان است. اگرچه در هر کشور و رستورانی شاید بتوانید تیرامیسو را سفارش دهید، ولی کیفیت هیچ‌کدام از آن‌ها به تیرامیسوهای ایتالیا نمی‌رسد.
  • کانولی | Cannoli: یکی از دسرهای خوشمزه ی ایتالیایی کانولی است و معنای تحت الفظی آن «لوله‌های کوچک» است و این پوسته‌های ترد پر از ریکوتا (نوعی پنیر بی نمک ایتالیایی) می‌شوند.
  • رستوران | I Vicini Bistrot

دیگر رستوران پیشنهادی در راهنمای سفر به رم رستوران I Vicini Bistrot است که در فضای خوب و رمانتیک آن می توانید غذاهای خوشمزه ای را میل کنید. سرویس دهی این رستوران در سطح عالی است و به پیشنهاد خود این رستوران بشقاب گوشت و پنیر آن بسیار عالی است.

آدرس: Via di Torre Argentina، ۷۲، ۰۰۱۸۶ Roma، Italy

 

زبان رسمی ایتالیا چیست؟

زبان مردم این کشور ایتالیایی‌ست و آن‌ها از این‌که بپرسید آیا انگلیسی صحبت می‌کنید؟ متنفرند. اگر دیدید ایتالیایی‌ها دست‌های‌شان را در هنگام صحبت بسیار تکان می‌دهند برای این است که می‌خواهند معنای بیشتری به کلمه‌ ببخشند. از ارتباط چشمی با آن‌ها نیز نپرهیزید.

 

هزینه حمل و نقل در رم

هزینه بلیط تک سفره ۱٫۵۰ یورو

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل ۳۵ یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۴ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۱٫۳۰ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۲۷ یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱٫۵۵ یورو

 

 

 

 

تشک مموری فوم

تشک مموری فوم

 

مموری فوم در واقع ماده‌ای است که سازمان فضانوردی آمریکا با هدف محافظت از وضعیت جسمانی مسافران ایستگاه فضایی اختراع کرد. این ماده از ترکیب پلی اورتان، و لاتکس ساخته می‌شود. سالها بعد برخی از افراد، این ماده را در صنایع مختلف مانند تجهیزات پزشکی،ورزشی و ساخت تشک‌ مموری فوم به کار گرفتند. از محاسن تشک مموری فوم رویال یا تشک فوم دار هوشمند این است که این ماده به دما و وزن بدن حساس بوده و به تناسب آن تغییر می‌کند. هنگام خواب، برخی از نقاط بدن از تشک فاصله دارد و همین مسئله‌ سبب فشار بر دیگر نقاط بدن می‌شود. به عنوان مثال فاصله گودی کمر تا تشک سبب فشار بر کمر می‌شود، اما در تشک‌های مموری فوم این نقاط پر می‌شود که درمان موثری برای درد‌های استخوانی می‌باشد.
همین ویژگی خاص تشک باعث شده است که همواره تعداد زیادی از افراد خواستار خرید تشک مموری فوم از فروشگاه های کالای خواب باشند.

محققین و طراحان تشک طبی و فنری در دنیا بر این باور هستند که تشک طبی مدل مموری فوم موجب افزایش کیفیت خواب می شود. زیرا مموری فوم استفاده شده در تشک به حرارت بدن حساس است و به تناسب دمای بدن و وزن هر ناحیه از بدن شکل عضلات را به خود می گیرد و جریان خون رسانی درون عضلات را متعادل می کند. و در نهایت باعث تخلیه دردهای عضلانی و فشار های عصبی در حین استراحت می شود و همچنین با پوشش دهی پستی و بلندی های بدن، باعث می شود ستون فقرانی در یک راستای کاملا افقی و صاف قرار گیرد و گودی کمر به خوبی پر شود که باعث حذف فشار روی ستون فقرات و کمر می شود

اکثر تشک های مموری فوم موجود در بازار تشک های فنری هستند که لایه آخر آن ها با مموری فوم پوشانده شده است، بعضی از تشک ها هم دارای یک لایه اضافی از مموری فوم هستند که جدا از تشک است. و نوع دیگر از تشک ها فقط مموری فوم هستند که به تشک های فول مموری مشهورند.

بهترین مارک تشک مموری فوم 

بعضی از مردم به تشک مموری فوم بسیار ایمان دارند، ولی مموری فوم مناسب برای همه نیست. اگر شما وسوسه شده‌اید که یک تشک مموری فوم بخرید، باید دو مورد را در نظر بگیرید:

  1. اول اینکه چقدر تمایل دارید هزینه کنید و دوم کدام نوع برای شما مناسب خواهد بود. در غیر این صورت احتمالا از خرید خود پشیمان بشوید.
  2. تشک‌های مموری فوم که اکثرا تحت عنوان تشک‌های مموری شناخته می‌شوند، با لایه ای از ماده کششی که به دما حساس است، پوشانده شده است. این نوع از تشک ها، برای کم کردن فشار بر روی مفاصلی که درد میکنند، بسیار مناسب است ولی قیمت آن کمی بالاست!

خوابیدن بر روی تشک های مموری فوم احساس بسیار متفاوتی با خوابیدن روی تشک های فنری معمولی دارد. این بدین معنی است که تشم مموری فوم برای همه مناسب نیست، بسیاری از مردم معتقدند که تشک موری فوم بسیار گرم است. ولی افرادی که طرفدار تشک های مموری فوم هستند، مموری فوم را راحت ترین آن ها می دانند.

در صورتی که تمایل به خرید تشک طبی ، فنری و تشک مموری فوم رویال دارید ، همین حالا از فروشگاه کالای خواب رویال دیدن کنید و تشک مورد نظر خود را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی ما سفارش دهید.

 

 

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد